Maskerade 2011

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Re: Maskerade 2011

Berichtdoor André » zo nov 13 2011 11:33 am

Prachtige serie foto's! Mis de resultaten van André nog...


Die komen eraan hoor, maar zal denk ik pas over een week worden. Vorige week een rotweek gehad, zieke kater, die we ook helaas hebben moeten laten inslapen. Voor vele niet voor te stellen, maar da's niet echt leuk, en grijpt je behoorlijk aan. Komende week moet ik met moeders 2 keer voor onderzoeken naar het ziekenhuis en voor mezelf ook nog. Dus na volgend weekend hoop ik de hobby weer op te pakken.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maskerade 2011

Berichtdoor Cees » zo nov 13 2011 12:04 pm

Sterkte met alle narigheid, André!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maskerade 2011

Berichtdoor JeroenS » zo nov 13 2011 6:39 pm

Ook sterkte van mij toegewenst.
Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
JeroenS

Forumlid
Berichten: 746



Onderwerp:

Re: Maskerade 2011

Berichtdoor ReneG » ma nov 14 2011 2:01 pm

Frank B schreef:Mooie serie maar ik vind er toch nog teveel flitslicht inzitten. Ik denk dat er nog meer sfeer in zou kunnen door meer omgevingslicht te gebruiken.
Het valt mij op dat dit forum vaak geflitst wordt met de camera op manual, begrijpelijk, dit is mede om de reguliere 1/60 sec flitsfoto's te omzeilen en een goede mix te krijgen tussen omgeving- en flitslicht.

Maar ik zou ook eens de camera in A-mode en rear-curtain zetten. Speel dan ook eens met ISO en A. Bij weinig omgevingslicht heb je dan ook wel lange sluitertijden maar ook dan krijg je veel sfeer in je foto's, ook met TTL.


Ik zal het eens proberen. Dat gezegd hebbende, het omgevingslicht was (op de eerste 3 foto's na) speciale continue-verlichting in de fotografen-area. Enige wat ik daar nog met de flitser heb gedaan is een invulflits meegeven om schaduwen op de gezichten te voorkomen (dat was soms nodig door de grote 'hoofdtooien'). Ik denk eigenlijk dat het meeste licht van die lampen kwam.

A-mode en rear-curtain; Ik begrijp de gedachte achter die suggestie niet helemaal, kun je dat eens uitleggen?

Met hogere ISO's werk ik wel al regelmatig bij flitsen, al leek dat daar niet nodig vanwege de 'daglichtverlichting'.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5054


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten