World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor Paul de Graaf » vr sep 30 2011 9:22 pm

JDPix schreef:
Myriad schreef:Goed op de achtergronden gelet en mooie poses JDPix!
Je nrs. 7, 8 en 9 vind ik erg mooi!


Dank je wel.
Die achtergronden zijn inderdaad vaak erg lelijk, vooral in de winkelstraten waar de "beelden" dicht tegen een lelijke gevel/winkelpui aan staan. Ik had dit jaar de indruk dat er meer beelden dan anders in een wat vrijere ruimte op een plein of voor bomen/struiken stonden.

De avond voor de World Statues waren er de Statues by Night. Moeilijk fotograferen door lelijk en slecht licht; daarom maar geflitst.
Hieronder een paar foto's van die avond. Ik ben maar zo vrij geweest om er geen nieuw topic voor aan te maken.

1.

Afbeelding


2.

Afbeelding


3.

Afbeelding


4.

Afbeelding


5.

Afbeelding


6.

Afbeelding


Geflitst of niet geflitst, ik vind het resultaat toch nog verbluffend, waarmee heb je geflitst, met een metz ? Het lijkt me dat het geen flitser is die op de camera bevestigd is, maar een type die met een kabel verbonden is, kun je daar iets meer over vertellen?
Paul de Graaf



Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor Myriad » vr sep 30 2011 10:47 pm

'n beeeeeeetje overkill dit citaat ... zeker gezien de vraag.
Kwestie van het relevante stuk tekst aanhalen (en niet tevens ALLE foto's). :roll:
Myriad



Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor Paul de Graaf » vr sep 30 2011 11:28 pm

Myriad schreef:'n beeeeeeetje overkill dit citaat ... zeker gezien de vraag.
Kwestie van het relevante stuk tekst aanhalen (en niet tevens ALLE foto's). :roll:

sorry dat ik niet deed wat de bedoeling was , maar als je nog niet zo lang op deze site bent kan het voorkomen dat er eens iets verkeerd gaat. Niet echt een reactie die uitnodigt tot meer reacties mijnerzijds. Beter zou het zijn als je zou uitleggen hoe het beter zou kunnen !! Dit had je me uit kunnen leggen via een pb, en niet zoals je nu doet , vind deze reactie van jou dus ook een beetje overkill !!

Groeten,

Paul
Paul de Graaf



Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor JDPix » za okt 01 2011 10:55 am

Paul de Graaf schreef:
Geflitst of niet geflitst, ik vind het resultaat toch nog verbluffend, waarmee heb je geflitst, met een metz ? Het lijkt me dat het geen flitser is die op de camera bevestigd is, maar een type die met een kabel verbonden is, kun je daar iets meer over vertellen?



Nee, niet geflitst met een Metz maar met de Nikon SB-900; gewoon bovenop de camera. Maar wel met de flitskop schuin omhoog en de ingebouwde groothoekadapter op de flitskop en de ingebouwde reflectie kaart rechtop. Vooral indirect licht dus.
Verder heb ik nog weinig ervaring met flitsen. Dit was de derde keer dat ik de flitser gebruikte.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor Jumpjiving » za okt 01 2011 6:02 pm

Even, dat van die overkill kan ik ook niet plaatsen, maar laten we daar geen discussie over beginnen.
Maar vertel eens heeft die sb900 een ingebouwde groothoekadapter die je eruit kunt halen en op je flitserkuntzetten?
Snap even niet hoe je dat bedoeld.
Ik vind het effect in van de flits in ieder geval bijdragen aan de sfeer van de foto's
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: World Statues 2011, Arnhem [Verzamel]

Berichtdoor JDPix » za okt 01 2011 8:01 pm

Jumpjiving schreef:Maar vertel eens heeft die sb900 een ingebouwde groothoekadapter die je eruit kunt halen en op je flitserkuntzetten?
Snap even niet hoe je dat bedoeld.
Ik vind het effect in van de flits in ieder geval bijdragen aan de sfeer van de foto's


Onderstaande tekening maakt het wel duidelijk. 5 en 6 kun je in een sleuf wegdrukken en naar believen tevoorschijn halen.

Afbeelding
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten