10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor Brenzef » ma nov 12 2012 11:27 pm

André schreef:Niet om een discussie aan te wakkeren hoor, zeker niet in dit topic, maar ik ben het niet met je eens. Een van de kenmerken van straatfotogafie is mensen in hun eigen omgeving en wereld vastleggen. Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat een foto die op straat is genomen, straatfotografie is.


Ik heb het tijdens het geven van de workshop al verteld. Straatfotografie heeft vele aspecten en iedereen doet het op zijn/haar manier.
Komen er veel portretten voorbij? Yep.. Is dat fout? Noop... Google maar even naar bekende straatfotografen en je ziet vanzelf portretten terugkomen. Echter, straatfotografie is niet alleen portretten, eens.... De deelnemers hebben allen zelf gekozen voor deze aanpak en onderwerp.
Overigens zijn mensen en straatfotografie niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

geerttt schreef:Wie heeft deze workshop eigenlijk gegeven??

Ik, en aan je commentaar te zien lijk je wel boos!!?... In dat geval hou ik ook van jou :wink2:
Zonder gekheid, google even op het onderwerp straatfotografie. Kijk eens op http://www.broodjelicht.nl en je ziet dat er vele vormen zijn.
Tijdens de vorige workshop heb ik ervoor gekozen om sigarettenpeuken te fotograferen, nu wilde ik portretten...... op straat....

Ik denk dat de deelnemers wat zelfverzekerder op pad gaan en meer ontspannen op straat foto's maken ook als ze daarvoor iemand moeten/willen aanspreken. De reacties tijdens en na de workshop geven mij iig een glimlach want de deelnemers vonden het leuk.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor geerttt » di nov 13 2012 7:21 am

Brenzef schreef:
...

geerttt schreef:Wie heeft deze workshop eigenlijk gegeven??

Ik, en aan je commentaar te zien lijk je wel boos!!?... In dat geval hou ik ook van jou :wink2:
Zonder gekheid, google even op het onderwerp straatfotografie. Kijk eens op http://www.broodjelicht.nl en je ziet dat er vele vormen zijn.
Tijdens de vorige workshop heb ik ervoor gekozen om sigarettenpeuken te fotograferen, nu wilde ik portretten...... op straat....

Ik denk dat de deelnemers wat zelfverzekerder op pad gaan en meer ontspannen op straat foto's maken ook als ze daarvoor iemand moeten/willen aanspreken. De reacties tijdens en na de workshop geven mij iig een glimlach want de deelnemers vonden het leuk.


BOOS?? Neee joh, ben je gek! :mrgreen:
Er zijn inderdaad veel vormen van straatfotografie, daarvoor hoef ik niet op google te zoeken. Maar sommige foto's die hier langskomen zijn meer kiekjes die je van vrienden of kennissen maakt op een dagje uit. Geen foto's van onbekende. Als je iemand portretteert op straat, dan is dat meestal omdat zo iemand je aanspreekt. Bijvoorbeeld een heel oud vrouwtje, een man met een grote baard, iemand die vol piercings zit etc... Of je kiest een onderwerp zoals Tony D heeft gedaan. Maar je zet bij straatfotografie niet iemand voor je camera met de opdracht "lach naar het vogeltje". Dus niet te vergelijken met het werk van Diane Arbus...
geerttt



Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor Matthieu » di nov 13 2012 8:32 am

Belangrijkste is dat je een leuke dag hebt gehad !
Er zit mooi werk tussen !!
De discussie over straat fotografie wil ik hier niet doen.

Kleine bijdrage ter inspiratie en wat je zoal kunt zien
als je goed kijkt !

http://www.street-photography-hamburg.s ... hansen.de/

Groet !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor Brenzef » di nov 13 2012 8:58 am

Matthieu schreef:Belangrijkste is dat je een leuke dag hebt gehad !
Er zit mooi werk tussen !! De discussie over straat fotografie wil ik hier niet doen.
Kleine bijdrage ter inspiratie en wat je zoal kunt zien als je goed kijkt !
http://www.street-photography-hamburg.s ... hansen.de/
Groet !

idd, super...
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor Diana Sinclair » di nov 13 2012 9:29 am

Hoi,hoi,

Mooie foto's zie ik voorbij komen.

Als er in de toekomst weer een clubuitje is met straatfotografie ben ik zeker van de partij!

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
Diana Sinclair

Forumlid
Berichten: 366


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 10 nov. 2012: Workshop Straatfotografie [verzamel]

Berichtdoor edrocket » di nov 13 2012 12:11 pm

Ik ben ook geïnteresseerd. Vind de discussie over wat straat(portret)fotografie is -of kan zijn- wel een leuke.
Nieuw draadje?
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten