Workshop Portretfotografie 22 juni 2008 Utrecht

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Berichtdoor Robin » ma jun 23 2008 10:58 pm

ALE schreef:Heb je hier het oogwit en de tanden iets gebleekt ? Of ligt dit aan mijn notebook ? Voor de rest wel een mooie foto, vlotte compositie alleen de kleur had voor mij nog iets minder warm mogen zijn (= persoonlijke smaak)


Heb 4950 kelvin en een tint van -7 gebruikt.

Zoals hierboven beschreven, heb ik echter een klein probleempje met monitor instelling waardoor mijn belevenis iets anders is dan die van jullie :lol:

Oogwit en tanden waren inderdaad iets opgelicht, lippen iets glimmend gemaakt. Vond het leuk om deze cursus te combineren met het CS3 Scott Kelby boek dat net binnen is. :)
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor ALE » ma jun 23 2008 11:08 pm

Robin schreef: Vond het leuk om deze cursus te combineren met het CS3 Scott Kelby boek dat net binnen is. :)


Hahahaha, top ! Alleen gaf Scott ook aan dat je de intensiteit van het bleken terug moet schroeven naar 30%-40% afhankelijk van de situatie. Mooi boek hé.
Have fun en studeer ze,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » di jun 24 2008 12:03 am

Robin schreef:Vind het alleen een beetje opvallend stil hier, zoveel fotografen en nog zo weinig postings tot nu toe :shock:

Tja Robin, sommigen doen net alsof ze nog een leven naast NCN hebben... :twisted:

Ik ben er nog niet eens toe gekomen al mijn foto's te bekijken. Ik heb er even twee uitgeplukt omdat ik wilde zien wat de Nikon 85mm f/1.4D die ik van Hans Braakhuis kon lenen nou precies doet. Ik kan niet anders dan onder de indruk zijn. Een erg mooie lens.

1. Voorbeeldje van een foto waar ik even de afstandbediening van de flitsset op m'n camera mocht hebben; de gelegenheid om de echte platen te schieten, waar het verder natuurlijk wat behelpen was binnen met het niet zo uitbundige licht.

Afbeelding

2. Ook even eentje gedaan waarbij me gelijk opviel hoe mooi het bokey van de lens is. Eigenlijk had ik hier een iets kleiner diafragma moeten gebruiken om net iets meer scherp te krijgen, maar ik vind 'm toch wel geslaagd. Maar ISO stond al op 400, en 1/60 moet je eigenlijk al niet doen met deze lens, laat staan korter.

Afbeelding

Later meer. Wellicht ga ik ook nog even stoeien met deze foto's; ze zijn alleen even snel door Capture NX getrokken.

Rest me de organisatie te bedanken voor weer een hele leerzame en gezellige middag! Er ontbrak maar een ding aan: Chip (Cees) was er niet. Dat was even wennen... :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jun 24 2008 8:59 am

jtimmer schreef:@Hans, wat is er gebeurt met deze foto's? Ik zie hier heel veel ruis...

Heb ze nu opnieuw geplaatst.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » di jun 24 2008 9:08 am

Ik vind de eerste van Hans Braakhuis de mooiste tot nu toe.
Daar laat het model iets van zichzelf zien, sorry, de rest zijn leuke platen.
Ga maar eens vergelijken, trouwens, fotografeer nooit een portret met als achtergrond
een gemetselde muur. Als er iets is wat echt niet mooi is is het dat wel.
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jun 24 2008 9:24 am

3 oefeningen met een andere verlichting van Marco. Gemaakt tijdens zijn instructie. De aanwezigen herkennen vast 1 lamp (1), tweede lamp er bij (2), en de paraplu ipv de 2de lamp (3). Let niet op de kleur temperatuur.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

En zoals Marco reeds zei: in de studio gebruikt hij achtergrondspapier, zonder kreukels en zit het model op meer afstand van de achtergrond.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jun 24 2008 9:27 am

mikemix schreef:Ik vind de eerste van Hans Braakhuis de mooiste tot nu toe.
Daar laat het model iets van zichzelf zien, sorry, de rest zijn leuke platen.
Ga maar eens vergelijken, trouwens, fotografeer nooit een portret met als achtergrond
een gemetselde muur. Als er iets is wat echt niet mooi is is het dat wel.


Dank je, alsof je er bij bent geweest. M'n inleiding ging er een beetje over: afbeelden of verbeelden
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor TomT » di jun 24 2008 9:51 am

Hallo Allemaal,

Allereerst wil ik de organisatie en de modellen bedanken voor een geslaagde fotodag. Ik heb me weer prima naar mijn zin gehad. Daarnaast hopelijk veel opgestoken. Groot respect voor de doventolk.

Ik zie alweer een boel fraaie platen voorbij komen. Enkele resultaten van mij:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Groetjes,

Tom
D300+Grip, 35mm f/2.0D, 50mm f/1.8D, 85mm f/1.4D, 105mm f/2.8D Micro, 12-24mm f/4 ED, 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR, 17-55mm f/2.8 IF ED, 70-200mm f/2.8 IF ED VR, 70-300mm f/4.5-5.6G VR, TC-17E II, SB800's
Gebruikersavatar
TomT

Clublid
Berichten: 59


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Robin » di jun 24 2008 10:10 am

Volgens mij is van die laatste foto ook een filmpje gemaakt :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op di jun 24 2008 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor Bull » di jun 24 2008 10:11 am

Oei, foto nr 3 is errug mooi
Bull



Onderwerp:

Berichtdoor Perry Timmers » di jun 24 2008 10:14 am

Robin schreef:Volgens mij is van die laatste foto ook een filmpje gemaakt :lol:


Wat ik heb begrepen heb klopt dat er een "filmpje" van gemaakt is met 8fps :lol:
Perry Timmers



Onderwerp:

Berichtdoor Ruudje » di jun 24 2008 10:26 am

Tom

num 3 TOP errug mooi geraamd!
Ruudje



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » di jun 24 2008 10:35 am

Perry Timmers schreef:
Robin schreef:Volgens mij is van die laatste foto ook een filmpje gemaakt :lol:


Wat ik heb begrepen heb klopt dat er een "filmpje" van gemaakt is met 8fps :lol:

Ik gok dat dit een van de foto's uit het filmpje is; het was TomT die de 8 fps deed... :P
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Arend-ho » di jun 24 2008 11:08 am

@tom

3 erg mooi.
2. heb je veel ruimte boven zitten

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jun 24 2008 2:33 pm

verdere oefeningen

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten