Langste sluitertijd met FT-1

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Langste sluitertijd met FT-1

Berichtdoor wblink » zo feb 12 2012 3:46 pm

Dag,

Ik merk (nav een tip van Nikonians) dat ik met de FT-1 geen langere sluitertijd dan 1" kan gebruiken.

Was voor mij nieuw.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Langste sluitertijd met FT-1

Berichtdoor Mark Meisner » za feb 18 2012 11:52 pm

Vreemd, dat een lensconverter de sluitertijd kan aanpassen van de camerasoftware? Toch raar dat die communicatie aanwezig is tussen de body & converter.
Mark Meisner



Onderwerp:

Re: Langste sluitertijd met FT-1

Berichtdoor wblink » zo feb 19 2012 2:05 pm

Mark Meisner schreef:Vreemd, dat een lensconverter de sluitertijd kan aanpassen van de camerasoftware? Toch raar dat die communicatie aanwezig is tussen de body & converter.


Ik vind het wel handig. Er is bv aangekondigd dat er een optie komt waarbij de langste sluitertijd (bij bv A, of P instelling) afhankelijk wordt van de brandpuntsafstand van het geplaatste objectief.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Langste sluitertijd met FT-1

Berichtdoor Mark Meisner » zo feb 19 2012 2:56 pm

Dat zijn toch de wensen van de fotograaf? Straks krijg je dat met een 10mm lens maar minimaal 1/10 mag schieten en met een 200mm minimaal 1/200 :(

Erg kort door de bocht, i know maar als je met een stafief werkt kun je met gemak langer dan 1sec sluitertijden gebruiken.
Mark Meisner



Onderwerp:

Re: Langste sluitertijd met FT-1

Berichtdoor wblink » zo feb 19 2012 3:36 pm

Mark Meisner schreef:Dat zijn toch de wensen van de fotograaf? Straks krijg je dat met een 10mm lens maar minimaal 1/10 mag schieten en met een 200mm minimaal 1/200 :(

Erg kort door de bocht, i know maar als je met een stafief werkt kun je met gemak langer dan 1sec sluitertijden gebruiken.



Je kunt het instellen, of zelfs niet gebruiken. Dat is het mooie van zoveel software in een camera: alles is aan te passen.
Wil je het gebruiken: het is er.
Wil je het niet gebruiken: schakel het uit cq niet in.

Je kunt je zelfs voorstellen dat je de langste sluitertijd per barandpuntsafstand in kunt stellen: sommigen hebben een vastere hand dan anderen.

De mogelijkheden zijn nagenoeg onbeperkt, maar het moet OOK overzichtelijk gehouden worden. Daarom vind ik het jammer de de V1 niet de menu-opbouw heeft dan de D3-serie.
De geheugenbanken zouden bv goed toepasbaar zijn op hetgeen jij opmerkt.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten