wie overtuigt me?

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

wie overtuigt me?

Berichtdoor debby » wo jul 06 2005 9:57 am

Ik ben een huis-, tuin- en keukenfotograaf. Ik heb nu nog een gewoon toestelletje maar wil toch heel graag een digitale camera aanschaffen.
Mijn zoon is voor mij gaan zoeken en vind een Nikon 4600 een camera voor mij.
Zoekend op het internet kom ik dan toch ook nogal wat negatieve reacties op deze camera en ook op de service van Inca tegen.

Dat brengt mij dan weer aan het twijfelen en ik denk dat hier vast wel iemand is die mij over de streep kan trekken.

Ik hoor het graag, groet,

Debby
debby



Onderwerp:

Re: wie overtuigt me?

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo jul 06 2005 2:40 pm

Op m'n site (zie links; websites van leden; op deze site) staat een artikel over wat van belang is bij aanschaf van een digitale camera. Lees dat eens. De 4600 is een van de goedkoopste digitale camera's die Nikon op dit moment heeft. En deze camera is ook de opvolger van de duurdere 3100, die ik zelf gebruik. Naar volle tevredenheid, een nog duurdere SQ blijft erdoor in de kast liggen.
Of Inca een slechte reputatie heeft, weet ik niet, soms gaan er verhalen rond. Dat kun je zelf uitzoeken door eens te gaan zoeken in allerlei nieuwsgroepen. Maar zoek dan niet alleen op Inca, maar ook op andere importeurs. Zelf heb ik geen slechte ervaringen met Inca en af en toe worden we als club door hen zelfs in de watten gelegd.

Van belang zijn twee zaken bij een importeur:
Hoeveel personeel heeft men in dienst per 100.000 verkochte camera's. Ik vermoedt dat Canon aanzienlijk meer personeel in dienst heeft. Hiermee heb je dus ook een antwoord op de vraag, hoe vaak gaat het kapot!
Hoelang geeft men service. Na hoeveel jaar heeft men geen onderdelen meer. Vorig jaar bestelde ik een bodemplaat voor een camera uit 1985, geen probleem.

Hans
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: wie overtuigt me?

Berichtdoor debby » vr jul 08 2005 6:35 pm

Hans Braakhuis schreef:Op m'n site (zie links; websites van leden; op deze site) staat een artikel over wat van belang is bij aanschaf van een digitale camera. Lees dat eens. De 4600 is een van de goedkoopste digitale camera's die Nikon op dit moment heeft. En deze camera is ook de opvolger van de duurdere 3100, die ik zelf gebruik. Naar volle tevredenheid, een nog duurdere SQ blijft erdoor in de kast liggen.
Of Inca een slechte reputatie heeft, weet ik niet, soms gaan er verhalen rond. Dat kun je zelf uitzoeken door eens te gaan zoeken in allerlei nieuwsgroepen. Maar zoek dan niet alleen op Inca, maar ook op andere importeurs. Zelf heb ik geen slechte ervaringen met Inca en af en toe worden we als club door hen zelfs in de watten gelegd.

Van belang zijn twee zaken bij een importeur:
Hoeveel personeel heeft men in dienst per 100.000 verkochte camera's. Ik vermoedt dat Canon aanzienlijk meer personeel in dienst heeft. Hiermee heb je dus ook een antwoord op de vraag, hoe vaak gaat het kapot!
Hoelang geeft men service. Na hoeveel jaar heeft men geen onderdelen meer. Vorig jaar bestelde ik een bodemplaat voor een camera uit 1985, geen probleem.

Hans



Dank je wel Hans. Ik heb vanmiddag de Nikon 4600 besteld bij de fotowinkel.
debby



Onderwerp:

nikon 4600

Berichtdoor debby » ma aug 01 2005 8:24 pm

Wacht ik al een paar weken op mijn bestelde Nikon 4600 die maar niet te leveren was, blijft de 4600 niet meer geleverd te worden.

En hij was nog wel net nieuw. Jammer, nu moet ik wat anders gaan zoeken. (wordt denk ik de 5600.)

Debby
debby



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma aug 01 2005 10:57 pm

Dat is jammer. Weken wachten en dan te horen krijgen dat de camera die je wilt kopen niet geleverd kan worden...

Overigens heeft Kamera Express de Coolpix 4600 wel op hun website staan, voor 199 euro.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Johan Lemmers » di aug 02 2005 11:45 pm

Hi...

Overigens heeft Kamera Express de Coolpix 4600 wel op hun website staan, voor 199 euro.


Dat wil niet zo veel zeggen, ik ben lang op zoek geweest naar een Nikon D2H.
Die D2H stond ook (nog) een tijd op hun website, terwijl de camera niet meer op voorraad en ook niet meer te leveren was.
En dat was op meerdere websites het geval.
Dus vermelding op een website betekent niet altijd dat de camera ook werkelijk leverbaar is, helaas...

gr.
:D 8) :D
Johan Lemmers



Onderwerp:

Berichtdoor debby » wo aug 03 2005 11:19 am

Johan Lemmers schreef:Hi...

Overigens heeft Kamera Express de Coolpix 4600 wel op hun website staan, voor 199 euro.


Dat wil niet zo veel zeggen, ik ben lang op zoek geweest naar een Nikon D2H.
Die D2H stond ook (nog) een tijd op hun website, terwijl de camera niet meer op voorraad en ook niet meer te leveren was.
En dat was op meerdere websites het geval.
Dus vermelding op een website betekent niet altijd dat de camera ook werkelijk leverbaar is, helaas...

gr.
:D 8) :D




Ik heb van Inca te horen gekregen dat de camera niet meer geleverd wordt. Het is een nieuwe camera die nu al niet meer te leveren is dus ik ben bang dat er toch iets mee aan de hand is.
Inca adviseert me nu de 5600. (Is wel minimaal 60 euro duurder)

Debby
debby




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten