Verplicht voorstellen

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Verplicht voorstellen

Berichtdoor EdvandeZilver » di apr 30 2024 8:42 pm

Misschien moeten de mods dit eens doorlezen en kijken of het een zinnige optie is voor dit forum:

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2522866
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3177


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke super telezoom

Berichtdoor Skippy » di apr 30 2024 9:09 pm

Bedankt voor de suggestie Ed. Over het algemeen genomen is het verwoorden van een vraag met zo compleet mogelijke informatie blijkbaar lastig. En in het juiste forum posten. Ik heb het onderwerp verplaatst naar het juiste subforum.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke super telezoom

Berichtdoor EdvandeZilver » di apr 30 2024 9:21 pm

Het gaat me niet zo zeer om het plaatsen in het juiste topic, maar geforceerd dwingen om je voor te stellen in een daarvoor bestemd forumdeel.
Pas als je dit gedaan hebt ben je gemachtigd tot het plaatsen van 'n onderwerp/vraag op een ander deel van het forum.
Het is een kleine drempel voor passanten die denken dat dit forum een vrijblijvende vraagbaak is.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3177


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke super telezoom

Berichtdoor Peter » di apr 30 2024 9:28 pm

vraag - antwoord - doei...
eens met Ed

we kunnen ook gewoon geen antwoord geven he :-)
de mods voorop
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7778


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor Ronald53 » do mei 02 2024 11:09 am

EdvandeZilver schreef:Misschien moeten de mods dit eens doorlezen en kijken of het een zinnige optie is voor dit forum:

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2522866


Dit lijkt me een goede suggestie, op voorwaarde dat nieuwe bezoekers wel leestoegang tot de andere secties kunnen krijgen. En dus verder permissie om één post te doen, om zich voor te stellen. Men kan dan zonder aanmelden en/of voorstellen gaan zoeken op het forum. Wellicht wordt dan al ergens antwoord op de vraag van de bezoeker gegeven. En kan die gewoon weer aftaaien. De serieuze bezoeker stelt zich voor, wordt toegelaten, en kan vervolgens los gaan. Zo blijft de inspanning voor de mods beperkt, lijkt me.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1598


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor gijs sandberg » do mei 02 2024 11:37 am

L.s.
Ik ben geen voorstander.
Net als de veel gelezen zure reacties in de zin van: stel je iets voor ?

Dat zou een extra drempel opwerpen.
Passanten met een enkele vraag zullen er altijd blijven
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6825


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor DannySan » do mei 02 2024 11:40 am

Ik denk het ook afhangt van de grondslag die je wilt bezigen; een actieve en interactieve community die meer deelt en geeft dan: 1 vraag en doei (dan is zo'n drempel wellicht nuttig) maar aan de andere kant haal je ook dan veel traffic en potentie wellicht buiten de deur?
Ik beheer een Facebook groep voor fotografie en daar zijn de 'passanten' legio; maar uiteindelijk blijven er wel veel hangen.

Voor beide kan ik wat vinden, wat er dan ook besloten wordt.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3859


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor MarcoEos70D » do mei 02 2024 12:51 pm

Ik sluit me aan bij Gijs. Ik lees regelmatig dat het forum zou vergrijzen en dat het moeilijk is nieuwe leden te krijgen. Dan moet je juist géén drempels opwerpen. Iedere activiteit kan immers leiden tot een potentieel nieuw actief forumlid.

En: wat is er nu precies erg als ik niet even de verplichte post "hallo, ik ben Marco en ik fotografeer met Nikon en Canon" geschreven heb? Degenen die zich actief willen voorstellen en willen participeren doen dat toch wel (al dan niet na een vriendelijke vraag), degenen die dat niet willen schrijven een nietszeggende intro.

Ik zie werkelijk totaal geen meerwaarde van zo'n verplichting, maar wel grote nadelen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2333


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor Patrick » do mei 02 2024 5:13 pm

Ik vind het tenenkrommend als ik een vraag van iemand zie die nieuw is en het enige of eerste dat er als reactie op geplaatst wordt is een vaak weinig vriendelijke verwijzing naar "het is gangbaar je eerst voor te stellen". Mee stoppen wat mij betreft! Zeker voor forumleden die geen beheertaak hebben.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor jan24 » do mei 02 2024 5:44 pm

Alles heeft zijn voors en tegens.
Wat mij meer tegen de borst stuit, dat er een vraag wordt gesteld en na beantwoording er nimmer meer gereageerd wordt door de vragensteller.
Kwestie van fatsoen, maar dat is een anderr probleem.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1847


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor RGS » do mei 02 2024 5:45 pm

Ik ben het volstrekt eens met Marco en Gijs en Patrick. Al die regeltjes houden mensen hier alleen maar weg.

Tja en als mensen alleen maar een vraag stellen en weer weg zijn dan is het maar zo. Als ze fijne antwoorden krijgen nodigt dit alleen maar uit om terug te komen.

We leven in 2024 en tijden veranderen en mensen ook.
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 241


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor gijs sandberg » do mei 02 2024 6:11 pm

L.s.
Re jan ... nimmer meer...door
Eens, maar ik ben wellicht in een andere tijd opgevoed (sic).
Als ik zie dat een vraagsteller nieuw is, begin ik mijn reactie veelal met een neutraal Welkom.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6825


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor henkk » do mei 02 2024 6:24 pm

Ik denk dat een vriendelijk welkom en een keuze om je voor te stellen het beste gaat werken. En tegen mensen die na 1 vraag zelfs niet meer terugkomen (misschien omdat ze zelf de oplossing toch hebben gevonden) is geen kruid gewassen. Want die lezen het welkom dan ook niet meer.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4967


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor DannySan » do mei 02 2024 6:37 pm

Patrick schreef:Ik vind het tenenkrommend als ik een vraag van iemand zie die nieuw is en het enige of eerste dat er als reactie op geplaatst wordt is een vaak weinig vriendelijke verwijzing naar "het is gangbaar je eerst voor te stellen". Mee stoppen wat mij betreft! Zeker voor forumleden die geen beheertaak hebben.


Ik zag dat op een andere plek voorbij komen, dus ik ben 1 van die forumleden die dat heeft gedaan; in de overtuiging dat dat 'toch wel even zou moeten' - gezien de toon/richting van deze discussie zal ik daarmee ophouden én bij deze mijn excuses dat ik misschien iets té heb gereageerd op dingen.

Als iemand van het beheer meeleest, dan mogen die berichten ook wel weggehaald worden hoor.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3859


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verplicht voorstellen

Berichtdoor Tony D » vr mei 03 2024 10:18 am

Het beheer leest altijd mee, Danny.
Maar om nou al die berichten weg te halen, is volgens mij niet nodig.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2798


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast