Thailand, hel of paradijs op aarde?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » do jan 24 2008 9:16 am

Het contrast wordt steeds duidelijker door dit soort foto's maar helaas is dat niet alleen in thailand het geval. We hebben het hier verdomd goed maar ook in nederland is er armoede.

Laten we dit gevoel vasthouden en er wat mee doen!!

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

roeree

Bericht door roeree » do jan 24 2008 9:51 am

wim schreef:Ik snap je statement Raymond. En ik ben het deels met je eens. Als je durft, kan je krachtiger foto's maken,zeker. Maar Marx begon zijn verhaal met : In thailand gespeeld met het idee van journalistiek, totaal nieuw met deze vorm van fotografie en toch besloten de stoute schoenen aan te trekeken.

Dat heeft hij gedaan en hij heeft dingen gezien! En vastgelegd! Niet als een volwaardig fotojournalist, maar als een beginner in deze tak van fotografie, die echt niet zo makkelijk is.

Foto 2 roept wel degelijk heel wat op en dat is niet wat je hier ziet.
9 met de bedelaar is wel degelijk durven, vragen, praten en ja hier ook deels poserend. Maar hij deed het toch maar.
Zo zou ik alle foto's ook kunnen bespreken en zou een positiever beeld ontstaan.
Nogmaals ik snap wat je zegt en ik deel het voor een deel ook, maar ik zie ook een nieuwe fotojournalist opstaan en dat is wel wat anders dan iemand die bloemetjes en druppeltjes fotografeert.

Derhalve ben ik zeer complimenteus geweest en nog steeds.
Hoi Wim,

Zoals ik al zei, ik heb veel respect voor de poster en wat hij neer heeft willen zetten.

Ik heb ook gezegd dat ik mijn kritiek opbouwend bedoeld heb.
Je kan iets zo positief of negatief brengen als je zelf wilt maar ik heb alleen mijn mening gegeven in de hoop dat hij daar wat mee kan.
Wil of kan hij dat niet is het ook goed.

Ik snap je opmerking over bloemetjes en druppels niet helemaal, slaat dat op mij of bedoel je dat in het algemeen?
Verder vind ik de bloemen en de druppels een hele andere categorie is die niet te vergelijken is met de foto's in deze post maar wel degelijk een behoorlijke uitdaging kunnen zijn.

Groeten Raymond

roeree

Bericht door roeree » do jan 24 2008 9:54 am

marx schreef:Dank voor de complimenten en Roeree, ik begrijp je standpunt ook hoor, maar inderdaad zoals Wim ook al aangaf het is mijn eerste poging, ik ben overtuigd dat een ervaren iemand het beter kan.

Zou het ook graag verbeterd willen zien, maar ik ben iemand die normaal natuur op de foto zet, dat vind ik leuk en daar kan ik leuke plaatjes mee maken, voor mij is dit totaal nieuw.

Derhalve begrijp ik je commentaar wel, maar ik dorst niet de echt beproevende beelden te maken 'sa vonds in diezelfde straat vol met minderjarige dames van lichte zeden en toeristen, dat ging me nu net te ver, ook omdat het een gevoelig onderwerp is voor menigeen, het is niet de bedoeling dat men kokkend wegklikt toch :)

Al met al, dank voor je opbouwende commentaar.
De rest mijn dank voor de complimenten!
Hoi Marx,

Nogmaals.. ik heb veel respect voor je foto's.
Ik heb alleen mijn mening gegeven, en ik snap ook best dat je daar niet s'nachts tussendoor gaat lopen klikken hoor....

Zoals reeds gezegd mijn commentaar was opbouwend bedoeld, komt misschien wat negatief over zoals ik het neergezet heb. Maar zo is dat zeker niet bedoeld.

groeten Raymond

marx

Bericht door marx » do jan 24 2008 9:58 am

Ik heb het niet ervaren als negatief hoor Raymond, het is zuiver opbouwend en dat waardeer ik ook.

Immers van opbouwende kritiek kun je alleen maar leren, zolang je het niet persoonlijk aantrekt.

Ik denk dat Wim niet zozeer doelde op jou persoonlijk, maar over het algemeen vind je meestal beestjes en natuur terug, hier valt het nog heel erg mee, maar op andere fora wordt je gek met de zoveelste blauwe reiger of arend nummer 693.

Een wat aparte fotografie kan dan een leuk tussendoortje zijn :)

roeree

Bericht door roeree » do jan 24 2008 10:20 am

Mee eens, ik hou ook wel van aparte dingen maar daarom mogen "gewone" dingen van mij ook.. graag zelfs.

Van deze zomer komen ook weer alle vakantiefoto's, en ja ook van Thailand en dan wordt negen van de tien keer niet het verhaal verteld wat jij bij je foto's verteld.

Wat ik wil zeggen, iedereen is op zijn manier met fotografie bezig en om bij zo'n onderwerp bloemetje en druppels erbij te halen zonder verdere uitleg vind ik jammer.

Groeten Raymond

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do jan 24 2008 11:00 am

roeree schreef: Hoi Wim,
Ik snap je opmerking over bloemetjes en druppels niet helemaal, slaat dat op mij of bedoel je dat in het algemeen?
Verder vind ik de bloemen en de druppels een hele andere categorie is die niet te vergelijken is met de foto's in deze post maar wel degelijk een behoorlijke uitdaging kunnen zijn.
Groeten Raymond
Raymond
Het was algemeen bedoeld en niet persoonlijk naar jou. Dan had je een pm gekregen van me. Ik bedoelde het als statement, iedere foto goed maken is een uitdaging, bloemetje etcetc, maar is wel wat anders dan rondlopen in een vreemd land, mensen aanspreken in een andere taal, risico's lopen, etc...dat is wat ik er mee wilde zeggen.
En ik begon met dat ik je opmerkingen wel begreep hoor, maar ik heb een zwak voor dit soort fotografie :D

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do jan 24 2008 6:18 pm

Roeree verwoord precies wat ik ook dacht bij de serie...
Foto's moeten een verhaal vertellen en niet andersom.

Maar goed, journalistieke series leer je niet in een keer...
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”