Mijn handen staan inmiddels naar een Nikon......yoyo schreef:Me 2Skippy schreef:Er zijn ook wel Canons die ik zou willen hebben, voor er bij dan :mrgreen:
Een 450d met een 85/1.2
Eerder een 85/1.2 met een 450d...
Of gewoon de opvolger van de 5D.
Canon komt met de 450d
Gewoon een beetje vreemd gaan. Voor de afwisseling. Dan waardeer je meer wat je hebt.mikemix schreef:Mijn handen staan inmiddels naar een Nikon......yoyo schreef:Me 2Skippy schreef:Er zijn ook wel Canons die ik zou willen hebben, voor er bij dan :mrgreen:
Een 450d met een 85/1.2
Eerder een 85/1.2 met een 450d...
Of gewoon de opvolger van de 5D.

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
mikemix schreef:Hey inside information Eelco?! Tipje v/d sluier.....:mrgreen:D-80's schreef:Nog een paar nachtjes wachten en dan horen we wat Nikon in petto heeft..... :mrgreen: :mrgreen:
Eelco

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Zo ken ik er ook ja. Ik heb ook niet voor niks een D80 op m'n helm en niet m'n D200. Scheelt een slok op een borrel.Johan schreef:Dat was vanwege het gewichtmikemix schreef:Toch ken ik iemand die is geswitched van een D200 naar een D80...
De 450D is voor skydivers wel weer een erg leuk speeltje, juist omdat ie zo klein en licht is. De D40/D40x/D50 hebben we niks aan helaas, Canon zorgt tenminste voor een draadafstandsbediening op z'n instapmodellen

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
- Johan
- Forumlid
Geruchten op andere foraHans Braakhuis schreef: Waar komt dit nieuws dan vandaan ??
De D40 is een geweldige hit, en trekt veel digicam gebruikers de slr sloot over.

Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D80 best tevreden
Johan wat heb jij tegen de D80.
Verschillende keren roep jij dat het niks is, onderbouw je kritiek eens.
De D80 heeft grote overeenkomsten met de D200 wat betreft specifiekaties, waarom zou het niks zijn dan?
Omdat hij lichter is? vind ik persoonlijk een voordeel.
Ik hoor het graag.
Groetjes George
Verschillende keren roep jij dat het niks is, onderbouw je kritiek eens.
De D80 heeft grote overeenkomsten met de D200 wat betreft specifiekaties, waarom zou het niks zijn dan?
Omdat hij lichter is? vind ik persoonlijk een voordeel.
Ik hoor het graag.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Johan
- Forumlid
Ik heb niets tegen de D80, maar voor mij biedt het gewoon weinig nieuws. Ik vind de stap D50>D80 te klein. Ik ken mensen die die stap ook gemaakt hebben maar die zijn teruggegaan naar de D50. Wat betreft ruis heeft een D80 een achterstand op een D50. De D80 heeft een tweede wieltje, wat ik niet echt als een gemis ervaar op mijn D50. De overstap naar de D200, ook al heeft deze een boel voordelen, zou ik ook nooit maken.
De sensor in de D200 en D80 is mijns inziens niet je van het voor de prijs. Ik zou dan nog eerder overstappen naar Canon, een 30D of 40D biedt gewoon veel meer. Als je kijkt naar de prijs van een D80 tov een 30D en de prestaties/specs zet je tegen elkaar af legt de D80 het af. Het is dat ik een aardig setje lenzen heb en mijn D50 nog prima bevalt, anders had ik allang een 30D
Daarnaast hoop ik op een D90 of D80x, waarvan de specs mij wel aanstaan en een upgrade een mogelijkheid is. De D300 is nog een stapje te ver..
Dat een camera lichter is vind ik eigenlijk niet echt een voordeel, hooguit dat je met een grip dan een niet al te zware camera overhoudt. Ik vind een lichtere camera als pluspunt echt een wanargument, zeker als je met zwaardere telezooms gaat werken
Dan heb je geen evenwicht meer en ga je je camera geforceerd vasthouden.
De sensor in de D200 en D80 is mijns inziens niet je van het voor de prijs. Ik zou dan nog eerder overstappen naar Canon, een 30D of 40D biedt gewoon veel meer. Als je kijkt naar de prijs van een D80 tov een 30D en de prestaties/specs zet je tegen elkaar af legt de D80 het af. Het is dat ik een aardig setje lenzen heb en mijn D50 nog prima bevalt, anders had ik allang een 30D

Dat een camera lichter is vind ik eigenlijk niet echt een voordeel, hooguit dat je met een grip dan een niet al te zware camera overhoudt. Ik vind een lichtere camera als pluspunt echt een wanargument, zeker als je met zwaardere telezooms gaat werken

Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Voor zover ik begrijp gaan de D40, D40X en D80 eruit en komt er een D60 voor in de plaats.
-off-topic-mode-aan-
Persoonlijk lijkt me een trio D3, D30 en D300 wel leuk. De typevolgorde is echter erg onduidelijk. Het is dan Pro, Consumer en Prosumer terwijl het denk ik Pro, Prosumer en Consumer zou moeten zijn. Dat is dan weer duidelijker bij Canon...
En ze moeten duidelijker aangeven waar we het over hebben. Dus FX3, DX30 en DX300 zou beter zijn mijns inziens. Maar wie ben ik.
-off-topic-mode-uit-
[font=Verdana]In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.[/font]
-off-topic-mode-aan-
Persoonlijk lijkt me een trio D3, D30 en D300 wel leuk. De typevolgorde is echter erg onduidelijk. Het is dan Pro, Consumer en Prosumer terwijl het denk ik Pro, Prosumer en Consumer zou moeten zijn. Dat is dan weer duidelijker bij Canon...
En ze moeten duidelijker aangeven waar we het over hebben. Dus FX3, DX30 en DX300 zou beter zijn mijns inziens. Maar wie ben ik.
-off-topic-mode-uit-
[font=Verdana]In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.[/font]
Laatst gewijzigd door yoyo op vr jan 25 2008 10:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De noodzaak van een D80 over een D70s zag ik ook niet zo, maar een D200 is even heel andere koek ik heb ineens een "echte" camera in m'n handen
Ik sjouw me wel suf maar dat vind ik niet erg. Veeeeel meer instellingen om mee te spelen, de mogelijkheid om manual lenzen te gebruiken met lichtmeting, beter weersbestendige en veel duurzamere body, weg met die fun programma's, betere AF, meer fps, etc etc etc
Kijk het HOEFT allemaal niet, en als dat allemaal niet belangrijk voor je is blijf dan lekker bij de camera die je hebt die maakt ook prima foto's, maar een D200 is wel even een klasse of 2 beter