Capture NX slaat vast
Capture NX slaat vast
Ik heb een vervelend probleem met capture NX.
Als ik er rustig in werk slaat deze bijna nooit vast,soms wel.
Als ik even vlug wil,zoals wisselen tussen verschillende openstaande beelden,en snel wat handelingen uit wil voeren slaat capture vast,ik kan het soms nog afsluiten,maar het is ook wel eens zo dat ik mijn PC gewoon opnieuw moet starten.
In CS3 heb ik hier totaal geen last van.
Ook is NX heel erg traag met het vergroten van de opname,als ik na 100% wil duurt dat zo een seconde of 10.
Gerrit
Als ik er rustig in werk slaat deze bijna nooit vast,soms wel.
Als ik even vlug wil,zoals wisselen tussen verschillende openstaande beelden,en snel wat handelingen uit wil voeren slaat capture vast,ik kan het soms nog afsluiten,maar het is ook wel eens zo dat ik mijn PC gewoon opnieuw moet starten.
In CS3 heb ik hier totaal geen last van.
Ook is NX heel erg traag met het vergroten van de opname,als ik na 100% wil duurt dat zo een seconde of 10.
Gerrit
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Gerrit, heb je ook gekeken naar de systeemvereisten van het programma gekeken?
Wij hebben hier Capture wel eens met
512 mb draaiend gehad, maar er wordt dan zoveel van het werkgeheugen gevraagd dat er niet mee te werken is.
Nu met een gig werkgeheugen gaat het een stuk beter (misschien nog niet optimaal
) maar dan is er aardig mee te werken..
Groetjes Eelco
Wij hebben hier Capture wel eens met

Nu met een gig werkgeheugen gaat het een stuk beter (misschien nog niet optimaal

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Hallo Gerrit,
Vervelend te horen dat CNX niet goed werkt. Even een paar vragen:
- Welke verie van CNX draai je momenteel ?
- Hoeveel intern geheugen heeft je PC en welke processor ?
- Is je HD gedefragmenteerd en hoe snel is deze (RPM)?
- "wisselen tussen verschillenden beelden". Hoeveel foto's heb je dan gemiddeld openstaan ?
Ik hoor graag van je,
ALE
Vervelend te horen dat CNX niet goed werkt. Even een paar vragen:
- Welke verie van CNX draai je momenteel ?
- Hoeveel intern geheugen heeft je PC en welke processor ?
- Is je HD gedefragmenteerd en hoe snel is deze (RPM)?
- "wisselen tussen verschillenden beelden". Hoeveel foto's heb je dan gemiddeld openstaan ?
Ik hoor graag van je,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Mijn Systeem zou het met gemaak moeten kunnen.
3 GB werkgeheuen
athlon dualcore 4600 XP
Ik heb 1,5 jaar geleden zo ongeveer het beste gekocht wat er toen was.
Ik werk met versie 1.3,en er staan soms wel 3 of 4 beelden open.
Ik heb het cache heb ik op 20 GB staan,zou tocjh genoeg moeten zijn.
Ik zou mijn schijf weer eens kunnen fragmenteren,maar ik geloof nooit dat het daar aan ligt.
Als het zoiets was had ik ook problemen moeten hebben met CS3 daarheb ik soms wel 15 foto,s openstaan zonder moeite.
3 GB werkgeheuen
athlon dualcore 4600 XP
Ik heb 1,5 jaar geleden zo ongeveer het beste gekocht wat er toen was.
Ik werk met versie 1.3,en er staan soms wel 3 of 4 beelden open.
Ik heb het cache heb ik op 20 GB staan,zou tocjh genoeg moeten zijn.
Ik zou mijn schijf weer eens kunnen fragmenteren,maar ik geloof nooit dat het daar aan ligt.
Als het zoiets was had ik ook problemen moeten hebben met CS3 daarheb ik soms wel 15 foto,s openstaan zonder moeite.
Ik wist niet wat je precies had maar in je HW hoef je het niet te zoeken. Je hebt eveneens de laatste versie van CNX en je cache is meer dan groot genoeg. Is even googlen, kijken of ik daar iets kan vinden.
To be continued,
ALE
To be continued,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleem maar moet gelukkig nooit mijn pc opnieuw opstarten. Het is vreemd genoeg alleen van de laatste 3 maanden. Daarvoor nooit problemen gehad. Ik draai met de voor laatste versie 1.2.
Is eigenlijk best vervelend. Heb ook een vrij nieuwe PC met 2 Gb geheugen. Het is ook vreemd dat het niet altijd is zo heb ik er een paar dagen geen last van en zo al dirdect na opstarten met het bewerken van een foto.
Ben benieuwd of er een oplossing voor is.
Groetjes,
Aquarius
Is eigenlijk best vervelend. Heb ook een vrij nieuwe PC met 2 Gb geheugen. Het is ook vreemd dat het niet altijd is zo heb ik er een paar dagen geen last van en zo al dirdect na opstarten met het bewerken van een foto.
Ben benieuwd of er een oplossing voor is.
Groetjes,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Gerrit,Gerritr schreef:Ik heb ergens iets gelezen over NET framework
Nu heb ik op mijn PC versie 1.1 en versie 2.0 staan,zou dat een conflict kunnen geven?
In principe zou er geen conflict mogen ontstaan tussen NET 1.1 en 2.0 of later. Toch blijkt NET wel vaak een bron van problemen met NX; vooral stabiliteitsproblemen. Mijn advies:
1. Deïnstalleer NX en zorg ervoor dat ook alle cache bestanden worden gewist (manueel; dit gaat niet automatisch).
2. Run Windows Installer Cleanup (hier te downloaden http://support.microsoft.com/kb/290301/nl ) en verwijder daarmee alle versies van NET framework. Mocht in de lijst ook nog iets van Capture NX voorkomen, ook deze wissen.
3. Installeer NX 1.3, waarbij de juiste versie van NET automatisch wordt geïnstalleerd.
Ik hoop dat dit voor jou het gewenste resultaat oplevert.
Groet,
Jur
-
- Forumlid
tenslotte:Jur schreef:Gerrit,Gerritr schreef:Ik heb ergens iets gelezen over NET framework
Nu heb ik op mijn PC versie 1.1 en versie 2.0 staan,zou dat een conflict kunnen geven?
In principe zou er geen conflict mogen ontstaan tussen NET 1.1 en 2.0 of later. Toch blijkt NET wel vaak een bron van problemen met NX; vooral stabiliteitsproblemen. Mijn advies:
1. Deïnstalleer NX en zorg ervoor dat ook alle cache bestanden worden gewist (manueel; dit gaat niet automatisch).
2. Run Windows Installer Cleanup (hier te downloaden http://support.microsoft.com/kb/290301/nl ) en verwijder daarmee alle versies van NET framework. Mocht in de lijst ook nog iets van Capture NX voorkomen, ook deze wissen.
3. Installeer NX 1.3, waarbij de juiste versie van NET automatisch wordt geïnstalleerd.
Ik hoop dat dit voor jou het gewenste resultaat oplevert.
Groet,
4. servicepack van .NET ophalen op de MS site (windows update draaien)
Ik heb ook problemen met de nieuwste NX versie (opgehaald na installatie NX bij D300). Alvorens dat te doen heb ik de oude versie van mijn PC afgehaald en met cc-cleaner gereinigd, ook het register. De nieuwste versie van NX is zooooveel trager dan die ik had. Gewoon irritant, elke bewerking duurt lang. (athlon 2000+, 2 gig, goede videokaart). Moet ik nu ook letten op dat gedoe met 'net-versies' wat hier genoemd wordt? Want dan ga ik proberen het te snappen...
Renecita

Renecita
Och Onno bij mij valt het mee.
Mijn hardware bestaat uit een P IV 2.6 Ghz, zat schijfruimte en 1,5 GB intern geheugen.
NX 1.3 draait goed, oke het is niet zo snel als CS3, maar mijn PC is natuurlijk al wat jaartjes ouder. Maar vastlopen heb ik nog niet meegemaakt.
Oh ja ik heb geen Vista, maar XP prof + SP2.
Zou het daaraan liggen.......?
Irwan
Mijn hardware bestaat uit een P IV 2.6 Ghz, zat schijfruimte en 1,5 GB intern geheugen.
NX 1.3 draait goed, oke het is niet zo snel als CS3, maar mijn PC is natuurlijk al wat jaartjes ouder. Maar vastlopen heb ik nog niet meegemaakt.
Oh ja ik heb geen Vista, maar XP prof + SP2.
Zou het daaraan liggen.......?

Irwan