Uitgelekt: Aankondiging D60

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
mikemix

Bericht door mikemix » ma jan 28 2008 2:31 pm

Skippy schreef:Een iets gepimpte D40x dus. Wel een mooie compacte walkaround-dslr maar niet iets om je 14-24 op te zetten Mike!
Mag ik dat zelf uitmaken, Skip? :mrgreen:

Zie toch liever een goede aanval op de 5D....

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma jan 28 2008 2:32 pm

Nikon Corporation is pleased to announce the D60, one of the smallest Nikon digital SLRs ever

Een toestel voor kleine handjes, dus.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » ma jan 28 2008 2:35 pm

Hm, maakt me toch nieuwsgierig.
24mm erop, heb je een 35mmDX handy field walkaround....

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » ma jan 28 2008 2:38 pm

Skippy schreef:
Volgens mij heb je geen gelijk Macer. Dus zowel live-view als af-motor in de body;

"The new Eye Sensor function turns off the LCD monitor when the viewfinder is used. When the user moves away from the viewfinder, the LCD monitor turns on again automatically."
Ook bij dit nog niet overtuigd :? Waarom zou je in een persbericht door de regels door impliciet moeten vernemen dat de D60 live view heeft. Als de D60 dat heeft dan lijkt me het logisch dat dit nadrukelijk vermeld wordt.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma jan 28 2008 2:57 pm

mikemix schreef:Hm, maakt me toch nieuwsgierig.
24mm erop, heb je een 35mmDX handy field walkaround....
Lijkt me niet helemaal in evenwicht :?

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ymonod

Bericht door ymonod » ma jan 28 2008 3:08 pm

• Fully compatible with AF-S and AF-I Nikkor lenses, equipped with an autofocus motor
• Compatible with most F-mount Nikkor lenses when using manual focus mode)

Dus volgens mij staat er :

Volledig compatible met AF-s en AF-i nikkor lenzen, uitgerust met een autofocus motor
Compatible met de meeste F-vatting nikkor lenzen in manuele focus stand.

Dus geen AF-motor in de body (let wel, dat lees ik er uit).

Zou dat ook erg vreemd vinden. Ik denk dat Nikon de instap-modellen (en misschien zelfs hogere modellen in de toekomst) niet meer met een AF-s motor zal uitrusten. In antwoord daarop gaan Tamron en Sigma (van Tokina heb ik nog niets gehoord) steeds meer objectieven van een AF-motor voorzien. Ik denk dus dat deze jongens meer weten dan wij.

Over live-view kan ik niets vinden in het stuk. Het enige dat ik lees, is dat er een sensor inzit, die registreert als je je ook voor de zoeker houdt. Het LCD-scherm gaat dan automatisch uit. Lijkt mij meer een spaarstand dan dat het wijst op live-view.

Yves

Macer

Bericht door Macer » ma jan 28 2008 3:13 pm

Skippy schreef: Volgens mij heb je geen gelijk Macer. Dus zowel live-view als af-motor in de body;

"The new Eye Sensor function turns off the LCD monitor when the viewfinder is used. When the user moves away from the viewfinder, the LCD monitor turns on again automatically."

"Fully compatible with AF-S and AF-I Nikkor lenses, equipped with an autofocus motor."
Hoe ik het zie.
De eerste functie die je omschrijft is dat het scherm met menu of genomen foto uitgaat wanneer je de camera aan je oog zet. Wanneer er Live-view op zou zitten hadden ze het toch wel duidelijk vermeld lijkt me.

Zoals ik het lees wat betreft de lenzen, zijn alle lenzen compartible met een autofocus motor.

Laten we hopen dat ik het fout heb of dat het bericht niet klopt, anders heeft de D60 weinig meerwaarde denk ik. Mensen die beginnen met een DSLR zullen dan veel vaker kiezen voor een Canon omdat de stap vanaf een compactcamera dan veel kleiner is.

@Maud. Live-view werkt kort gezegd hetzelfde als een LCD op een compact camera. Je hoeft dus niet door de zoeker te kijken. Dat zit niet op je D80. Waarschijnlijk mis je dat ook niet, maar voor mensen die van een compactcamera komen kan dit een belangrijk punt zijn om camera A of camera B te kiezen.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » ma jan 28 2008 3:20 pm

Macer schreef:@Maud. Live-view werkt kort gezegd hetzelfde als een LCD op een compact camera. Je hoeft dus niet door de zoeker te kijken. Dat zit niet op je D80. Waarschijnlijk mis je dat ook niet, maar voor mensen die van een compactcamera komen kan dit een belangrijk punt zijn om camera A of camera B te kiezen.
oke, dank voor de uitleg, nee mis ik al niet meer..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jan 28 2008 3:26 pm

mikemix schreef:Mag ik dat zelf uitmaken, Skip? :mrgreen:
Zie toch liever een goede aanval op de 5D....
1) Maar natuurlijk 2) Ik ook maar ik heb liever geen haastwerk en iets goeds dan snel maar niet volledig "ausgereift".

Stoker

Bericht door Stoker » ma jan 28 2008 3:56 pm

Heerlijk die onbevestigde geruchten.
Als ik het stuk in de aanhef goed lees is het recept het volgende:

-Men neme een Nikon D80
-Verwijder de ingewanden (lees AF motor)
-Eenmaal goed heet wassen (krimp, wellicht kleiner spiegelhuis)
-Voeg een snufje electronica van D300 toe
-Laat de wereld een maandje speculeren over de details.

Vloila: een Nieuwe kamera om de marketingmensen en internet-roddelaars maanden van de straat te houden.

Groeten, Stoker

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jan 28 2008 4:12 pm

Persbericht Nikon:
"• Fully compatible with AF-S and AF-I Nikkor lenses, equipped with an autofocus motor"

Daar staat dus echt dat het gaat om objectieven met een motor.

Chip54: "Maar AF-I lenzen hebben toch geen autofocus motor?"

De paar uitgebrachte AF-I objectieven hadden nog een ingebouwde ankerloze electromotor, en dat was net voor Nikon de AF-S-techniek van Canon ging gebruiken. Al dan niet onder licentie... De "I" staat voor Internal.

Voor het overige komt uit wat ik al eerder heb voorspeld: meer functies in de camera, dus bewerken zonder computer nodig te hebben. Op weg naar een Nikon-printer met docking-station?

Groet, E.M. de Klerk

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jan 28 2008 5:11 pm

Ik heb al het woordengegoochel even laten bezinken en ik kom op mijn woorden terug. Dus ik zit nu in het kamp géén live-view en géén af-motor.

GdP

Bericht door GdP » ma jan 28 2008 5:16 pm

Skippy schreef:Ik heb al het woordengegoochel even laten bezinken en ik kom op mijn woorden terug. Dus ik zit nu in het kamp géén live-view en géén af-motor.
Geen af-motor? :shock:

Ach wat maakt het ook uit. Kan die ook niet stuk. :)

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jan 28 2008 5:23 pm

Stoker:
"Laat de wereld een maandje speculeren over de details."

Hoe dat zo? De PMA in Las Vegas begint de 31ste januari. Daar zal het ding vast wel worden gepresenteerd.
Nu nog wat FF-cameranieuws... Er zitten al weer drie FF-objectieven in de pijplijn (PC-Nikkors, zie elders).

Groet, E.M. de Klerk

mikemix

Bericht door mikemix » ma jan 28 2008 5:30 pm

Twee FF-objectieven, toch?
Die 16-85 is een DX....

New Nikon Lens! (24mm T/S, 60mm micro and 16-85mm VR)

Gesloten

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”