photoshop adobe elements 6.0
photoshop adobe elements 6.0
Hoi als jullie mijn vorige vraag gelezen hebben over adobe CS 3.0 weten jullie dat ik nog geen ervaring heb met fotobewerking.
Nu heb ik ook het bovengenoemde pakket. mijn vraag is kun je beter CS 3.0 gaan studeren of element???
En weten jullie ook een goed boek dan voor elements 6.0???
toppie en bedankt
Nu heb ik ook het bovengenoemde pakket. mijn vraag is kun je beter CS 3.0 gaan studeren of element???
toppie en bedankt
- unga
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
@gmassa....op dit moment is er nog slechts een boek verkrijgbaar over PE6
de software is dermatie nieuw zodat er zeker wel een aantal in de pipeline zitten...zelf wacht ik daar ook op...bij mijn PE6 zat ook een cd met de key tutorials... dit is een cd met stap voor stap uitleg en 75 stap voor stap lessen...op deze manier kun je PE6 eigen maken
de software is dermatie nieuw zodat er zeker wel een aantal in de pipeline zitten...zelf wacht ik daar ook op...bij mijn PE6 zat ook een cd met de key tutorials... dit is een cd met stap voor stap uitleg en 75 stap voor stap lessen...op deze manier kun je PE6 eigen maken
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Als je Photoshop CS3 hebt gekocht zonder enige ervaring met Photoshoppen, dan vind ik dat persoonlijk geen goede aankoop.
Zal dus wel een illegale versie zijn. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar ga eerst eens oefenen met de Elements en een goed boek vinden moet niet zo moeilijk zijn. Probleem is alleen dat het vaak onleesbare boeken zijn.
Veel doen en uitproberen, zoek iemand in je omgeving die je op weg kan helpen.
Zal dus wel een illegale versie zijn. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar ga eerst eens oefenen met de Elements en een goed boek vinden moet niet zo moeilijk zijn. Probleem is alleen dat het vaak onleesbare boeken zijn.
Veel doen en uitproberen, zoek iemand in je omgeving die je op weg kan helpen.
Zonder ervaring met fotobewerking zou ik niet meteen met PhotoShop CS3 beginnen, tenzij je tijd (en geld?) overhebt.... kun je beter CS 3.0 gaan studeren of element ...
Ik gebruik Capture NX (=CNX) (o.a. voor de RAW conversie) en PhotoShop Elements 6 (PSE6) voor enkele basale bewerkingen.
Dat is voor mij een prima combinatie. Ik koop de software.
Het grote PhotoShop CS3 gebruik ik expres niet, om mezelf te beperken.
Het biedt namelijk zoveel mogelijkheden, dat het een valkuil in zich heeft: alles moeten willen kunnen/beheersen.
Dat kost dus veel leertijd, veel bewerkingstijd en (als je betaalt) veel geld.
Ieder z'n hobby; ik wil me zoveel mogelijk met fotograferen bezighouden.
Ik werk altijd met engelstalige versies van de software, vanwege de grotere beschikbaarheid van bijbehorende boeken, kennisdeling op communities etc.En weten jullie ook een goed boek dan voor elements 6.0???
Door het soort werk dat ik doe, kan ik zonder manual mijn weg wel vinden in PSE6.
Toch heb ik een (engelstalig) boek besteld (die nog uit moet komen; meer als naslag), wellicht heb je er iets aan:
http://www.amazon.com/Photoshop-Element ... 205&sr=8-1
Van de vorige versie (het soortgelijke boek, maar dan over PSE5) was er ook een nederlandstalige versie.
Van PSE6 zal die versie nog wel even op zich laten wachten.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: photoshop adobe elements 6.0
Gooi alles eens van je PC, installeer dan eens het gratis Picasa 2 van Google. Het werken daarmee is afgestemd op dummies. ALs je dan weet wat er zoal kan met beeldbewerking, dan kun je overstappen op Elements of Capture NX.gmassa schreef: weten jullie dat ik nog geen ervaring heb met fotobewerking.
De leercurve voor Picasa is een half uur, inclusief downloaden en de meeste bewerkingen leren.
Elements kost toch wel een full time week, zelf heb ik het sinds Elememets 3, een leer af en toe nog wat nieuws.
PS is meer voor professionals en voor hen die full time op school zitten. Denk dat je er zo een jaar mee bezig bent, voordat je alles een beetje door hebt.
Dit advies is beperkt. Het zegt heel veel over m'n eigen leercurve.
Hier nog een voorbeeld waarbij de eenvoud van PS te herkennen is
http://www.metacafe.com/watch/863765/photoshop/
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: photoshop adobe elements 6.0
Easy Computing - Photoshop Elements 6 Snelgids Dré Holthuijsengmassa schreef:Hoi als jullie mijn vorige vraag gelezen hebben over adobe CS 3.0 weten jullie dat ik nog geen ervaring heb met fotobewerking.
toppie en bedankt
ISBN 978-90-456-4452-3
Nederlands boek, maar geeft beschrijvingen met 'engelse buttons'
Computer Idee - Photoshop Elements 6 - André van Woerkom (met CD-rom)
ISBN 978-90-5940-325-3
Nederlands boek, alle beschrijvingen nederlands
Prijzen weet ik 1,2,3 niet meer maar te verkrijgen via bol.com
succes
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Is Photoshop Elements 6 in het nederlands?
En waar kan ik het het beste aanschaffen, of liever nog het voordeligst downloaden (legaal wel te verstaan)?
(Misschien een wat onnozele vraag, maar ik denk dat het via dit forum even de snelste weg voor mij is.... )
Ik heb net van de week wat gratis proefexemplaren van Elements 3.0 en 5.0 van mn pc verwijderd. En ik heb nog wel de engelstalige versie van CS2, maar daar wordt ik niet veel wijzer van, om de doodeenvoudige reden dat ik het net te weinig gebruik. Ik wil gewoon in het nederlands kunnen gebruiken en lezen, dan volgt het gebruiksgemak vanzelf wel weer, en kan ik misschien weer profiteren van alles in CS2....
Laat maar horen.
Groeten.
En waar kan ik het het beste aanschaffen, of liever nog het voordeligst downloaden (legaal wel te verstaan)?
(Misschien een wat onnozele vraag, maar ik denk dat het via dit forum even de snelste weg voor mij is.... )
Ik heb net van de week wat gratis proefexemplaren van Elements 3.0 en 5.0 van mn pc verwijderd. En ik heb nog wel de engelstalige versie van CS2, maar daar wordt ik niet veel wijzer van, om de doodeenvoudige reden dat ik het net te weinig gebruik. Ik wil gewoon in het nederlands kunnen gebruiken en lezen, dan volgt het gebruiksgemak vanzelf wel weer, en kan ik misschien weer profiteren van alles in CS2....
Laat maar horen.
Groeten.
Hoi Melle,
Allereerst welkom hier op het forum. Zie dat het je eerste post is.
Ja PSE6.0 is er ook in het Nederlands te verkrijgen. Gewoon even googlen en je vindt heel snel een plek waar je de software kan aanschaffen.
Suc6,
ALE
Allereerst welkom hier op het forum. Zie dat het je eerste post is.
Ja PSE6.0 is er ook in het Nederlands te verkrijgen. Gewoon even googlen en je vindt heel snel een plek waar je de software kan aanschaffen.
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters