Spotters-objectieven?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr feb 01 2008 11:44 am

Kijk zo komt er al kleur aan ! ik wil natuurlijk veel voor weinig..
Dus hoe meer voorbeelden hoe beter.
Het word zoiezo pas rond juli dat ik een nieuwe lens hiervoor wil aanschaffen en kan betalen.
@a90 ja ik bedoelde de 100-400 :oops:

Iemand ervaring met deze lens Sigma APO 80-400mm F4,5-5,6 EX DG OS ?

Ik denk zover ik het nu kan bekijken dat het het verstandigste is om voor de 70-200 2.8 te gaan. Maar ik heb de tijd dus ga ze zoiezo ook allemaal even vasthouden voor ik zo,n dure lens aan ga schaffen.
NAS Buikpijn

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr feb 01 2008 11:47 am

@Nicole, dat zijn toch 2 verschillende werelden hoor, De 100-400 is voor zover ik heb gehoord een prima objectief maar de 200-400 is toch van een ander kaliber. Je kunt ze eigenlijk niet goed vergelijken (behlave dat ze allebei op max 400mm kunnen werken.) De prijzen zijn niet voor niets zo afwijkend. :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr feb 01 2008 12:11 pm

Nicole, ik kan je dit zeggen; zodra je de 70-200mm f/2.8 VR in je handen hebt, kun je bijna niet weerstaan hem te kopen. Meteen verliefd. Echt waar :D

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 01 2008 12:23 pm

Nicole schreef: Laat je mij weten als je deze aanschaft en of deze bevalt !!
blijf altijd benieuwd naar andere objectieven gewoon om mij beter te verdiepen. :wink:
Na een weekend ermee gewerkt te hebben was ik zeer onder de indruk van dit objectief. Waar je wel rekening mee moet houden is het gewicht en de omvang. Het is sjouwen geblazen! Ik heb hieronder een Gitzo G1548GT en een manfrotto schommelkop voor ingezet. Deze combi gebruik ik ook vaak met de 200-400, naast het eenpoot statief.

Is zeker geen objectief om even mee door de stad te wandelen. Echter op je schouder door het veld banjeren gaat prima en is zeker goed voor de conditie. Ook vanuit de auto met een pittenzak werkt het perfect.

Mocht ik er een aanschaffen dan laat ik het zeker weten. Om alvast een indruk te geven wat er met dit objectief mogelijk is linkjes naar twee natuurfotografen van Nederlandse bodem

http://www.pbase.com/toondesmit/root
http://www.birdfocus.nl/

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 01 2008 12:30 pm

Coen van Aken.nl schreef:
a90 schreef:
Nicole schreef:Neeh, ik heb een Nikon D70s.... :mrgreen:
Ik ga ook niet meer kopen maar eerst goed verdiepen in wat het beste past bij mij. Heb opzich wel al wat aangeschaft en ben ook redelijk tevrede met wat ik heb. Maar soms zou ik net even wat dichter bij willen zijn. Vooral met de vogels..
Nicole, heb je deze overwogen ? de 80-400 vr. Dit is weer een andere prijsklasse als de 200-400

Afbeelding
De 200-400mm is natuurlijk wel een veel leuker objectief :D Een beetje een walk-around lens, niet ? :D

Afbeelding
Zeker geen walk-around lens, het is sjouwen geblazen. Weegt altijd nog zo'n 3275 gram.

Coen. Voor 4000 euro koop je dit objectief niet in Nederland. Zelf heb ik (zeven maanden terug) 5900 neer moeten leggen. Nu wordt hij door sommige voor rond de 5600 aangeboden. Dus als je dit objectief voor 4000 in Nederland weet te kopen dan hoor ik het graag. Ik weet dan nog wel een paar gegadigden.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr feb 01 2008 1:12 pm

@a90 ik weet dat het niet te vergelijken is.. Het liefste ga ik voor de 200-400 maar dat is gewoon geen optie. Het is een hobby en dat word me echt te duur. Of ik moet een hoofdprijs winnen.
Daarom zoek ik iets wat er in de buurt komt en wat redelijk betaal baar is.
Ik ben heel benieuwd naar de verschillen in kwaliteit en prijs.
Ik heb er wel een flinke sjouw voor over..
Nu ga ik even lekker uitwaaien op het strand !!
Bedankt voor jullie verschillende opties en reacties. Hier heb ik zeker wat aan.
NAS Buikpijn

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr feb 01 2008 1:29 pm

Tobias schreef:
Coen van Aken.nl schreef:
a90 schreef: Nicole, heb je deze overwogen ? de 80-400 vr. Dit is weer een andere prijsklasse als de 200-400

Afbeelding
De 200-400mm is natuurlijk wel een veel leuker objectief :D Een beetje een walk-around lens, niet ? :D

Afbeelding
Zeker geen walk-around lens, het is sjouwen geblazen. Weegt altijd nog zo'n 3275 gram.

Coen. Voor 4000 euro koop je dit objectief niet in Nederland. Zelf heb ik (zeven maanden terug) 5900 neer moeten leggen. Nu wordt hij door sommige voor rond de 5600 aangeboden. Dus als je dit objectief voor 4000 in Nederland weet te kopen dan hoor ik het graag. Ik weet dan nog wel een paar gegadigden.
Je neemt me iets te serieus. Natuurlijk is de 200-400 geen walk-around lens....ik vind de 70-200mm al een beetje zwaar voor walk-around lens :D

Wat betreft de prijs, dat was uit mijn hoofd en enkel een indicatie. :P Ik zou hem willen hebben, maar 5650 euro is net even te gortig :D

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 01 2008 1:56 pm

Nicole schreef:@a90 ik weet dat het niet te vergelijken is.. Het liefste ga ik voor de 200-400 maar dat is gewoon geen optie. Het is een hobby en dat word me echt te duur. Of ik moet een hoofdprijs winnen.
Daarom zoek ik iets wat er in de buurt komt en wat redelijk betaal baar is.
Ik ben heel benieuwd naar de verschillen in kwaliteit en prijs.
Ik heb er wel een flinke sjouw voor over..
Nu ga ik even lekker uitwaaien op het strand !!
Bedankt voor jullie verschillende opties en reacties. Hier heb ik zeker wat aan.
Wat een heel mooi objectief is voor vogel fotografie is de 300mm F4. Die is ook prima te gebruiken met een converter zonder noemenswaardig verlies. Met dit objectief zit je absoluut aan de (betaalbare) top. Met setje tussenringen kun je ook topwerk afleveren in de dichtbij fotografie. Moet je wel het gemak van zoomen inleveren.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za feb 02 2008 9:51 am

Coen van Aken.nl schreef:Nicole, ik kan je dit zeggen; zodra je de 70-200mm f/2.8 VR in je handen hebt, kun je bijna niet weerstaan hem te kopen. Meteen verliefd. Echt waar :D
:oops: :oops: :oops: Wij zijn hier ook nog steeds verliefd..... enneh Nicole, hij hangt toch nog wel aan de koelkastdeur???? ( :oops: een gefotoshopt fotootje van Nicole met een 70-200vr.. :lol: )

alleen die 1.7 teleconverter nog... :twisted:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za feb 02 2008 11:07 am

Hhahaha.. Ja ja die hangt er nog steeds !! SUper foto..
Heb jij die er bij eelco de 1.7 ?
NAS Buikpijn

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za feb 02 2008 11:13 am

Nicole schreef:Hhahaha.. Ja ja die hangt er nog steeds !! SUper foto..
Heb jij die er bij eelco de 1.7 ?
Nee, nog niet heb al wel eens met een 2x teleconverter gespeeld maar nog niet goed kunnen testen, daar lees je en hoor je veel over dat ie wat "wolliger" is met de kleuren..
En met de 1.7 heb je maar 1.5 stop lichtverlies en je zit toch redelijk dicht bij die 2x teleconverter wat betreft het bereik..

En je ziet dat er meerdere hier op het forum zeer te spreken zijn over de combi 1.7 met de 70-200vr...

Pfff tsja er is weer wat te nassen :roll: :roll: :lol:

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo jun 11 2008 8:37 am

Binnenkort zijn er weer open dagen vliegshow in Leeuwarden. Mijn pa wil graag met een camera en telelens van mij daarna toe. Mijn vader heeft zich vroeger wel serieus met fotografie bezig gehouden. Hij heeft een Topcon en is jaren lid geweest van Focus. Maar dat is lang geleden.

Daarom vraag ik jullie advies. Wat moet ik hem meegeven?

Keuze 1 Nikon D50 plus 70-300 AF-G (geen VR)
Als hiij in de auto stand fotografeert, houdt de camera er dan wel rekening mee dat er op 300mm snellere sluitertijden nodig zijn?

Keuze 2 Pentax K10D plus SMC-A 70-210/f4
Minder bereik, geen AF, maar wel beeldstabilisatie in de camera en lichtsterker. Ook de lens is beter naar mijn idee

Keuze 3 Pentax K10D plus tokina 400mm/f5,6 MF.
Hm, dan moet hij wel stop down lichtmeten. Geen zoommogelijkheid

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jun 11 2008 11:35 am

Ik zou het volgende doen: de D50 + 70-300 VR meegeven, camera in S-stand zetten op 1/320, VR aanzetten, de camera op auto ISO zetten als de camera dat kan tenminste.

Enne, als ie terugkomt met mooie foto's van de parachutisten zet ze dan hier neer? :wink:

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo jun 11 2008 1:09 pm

dragon2 schreef:Ik zou het volgende doen: de D50 + 70-300 VR meegeven, camera in S-stand zetten op 1/320, VR aanzetten, de camera op auto ISO zetten als de camera dat kan tenminste.

Enne, als ie terugkomt met mooie foto's van de parachutisten zet ze dan hier neer? :wink:
Ja als ik de 70-300vr had, dan was de keuze simpel geweest. Auto-iso alleen in de automaatstand.

Tsja ik mag geen andermans foto's hier plaatsen :cry:

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jun 11 2008 3:49 pm

de 200-400 is best te tillen maar niet aan zijn standaard gondel.
ik heb er een kirk bijgekocht en sindsdien tilt het zoveel beter.
veel beter in balans [ ik til hem dus aan de plate / gondel ondersteboven. ]

even een linkje naar konijn.

KIRK

Arend

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”