lucht of aarde

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 01 2008 2:21 pm

Tammo Schut schreef:Opgezetfan, ook de compositie is zo veel beter.

Tammo
Dat moet je dan als suggestie zien, was iig niet de insteek v/d TS.

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » vr feb 01 2008 4:22 pm

opgezetfan & mikemix; dank voor jullie tijd en aandacht. Mijn voorkeur gaat naar de lucht van de 1e en de aarde van de 2e.
Ik ben een novice in PS, dus wat en hoe jullie het gedaan hebt is me nog niet helemaal duidelijk; 1 van de bewerkingen gekopieerd en in PS geplakt maar waar vind ik dan je 'history'? of werkt het niet zo?

Beste Tammo :
soms ben ik een lichtneurotische purist.
croppen = niet goed in je zoeker hebben gekeken ttv je opname :twisted:
de uitsnede maak je dus aldaar en niet in je luie stoel :)
(behoudens een mm li of re.)
compositie: pas de gulden snede eens toe op mijn foto en je zult zien dat de 'actie' op het snijpunt zit (re bo)
Het staat iedereen vrij om anders te beslissen maar IK heb er wel over nagedacht 8)

vrgr

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr feb 01 2008 4:27 pm

Ik heb de lucht opgehelderd, verzadiging verhoogd, een verloop filter toegepast op de wolken (color burn) toen omgetoverd van AdobeRGB naar sRGB. Als laatste een uitsnede gemaakt en een kader met tekst. :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » vr feb 01 2008 4:50 pm

k. Hendrik,

Ben het eens met je opmerking over kroppen, maar als je een foto ziet dan denk je onwillekeurig; zou ik het ook zo gedaan hebben?
Ik had al gezegd dat ik het een mooie foto vond. En die maak je niet gauw zonder nadenken. Alleen had ik het gebouw iets meer naar links geplaatst. Nu loopt het een beetje naar mijn gevoel uit het blikveld. Maar dat is een persoonlijke smaak misschien en inderdaad was dit niet jouw insteek als TS.
Maar hij is inderdaad het ophangen waard.
Tammo

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”