Nee, dat doet het niet. Alleen daarom zou je dus al de VR moeten hebben. Het zorgt er tevens voor dat lenzen als de veelgeprezen Tamron 17-50 f2.8 afvallen voor je.johnvdveen schreef:Werkt bij een 70-300 zonder VR de autofocus icm mijn d40?![]()
Je bedoelt ongetwijfeld de 18-70 i.p.v. een 17-80 (die bestaat namelijk niet). Die is overigens echt niet lichtsterk, maar optisch en wat handling wel een leuke stap vanaf je kitlens. Maar zoals al aangegeven: ga voor die Nikon 70-300 VR, dat is de beste uitbreiding/verbetering op je huidige set. Is niet gratis, maar voor het geld geweldig!johnvdveen schreef:En dat de 17-80 niet met de 55-200 vergeleken kan/mag worden snap ik , maar de 17-80 spreekt mij erg aan (ivm de lichtsterkte en de kwaliteit) en was benieuwd wat jullie ervan vinden.
Een andere optie is trouwens proberen een tweedehandslens proberen te scoren. Bijvoorbeeld een Sigma 70-200. Geen VR, wel f2.8, optisch erg goed. Prijs zal tweedehands iets boven de Nikon 70-300 VR liggen, maar het is wel een nog mooiere lens.
Hier laat ik het bij: je geeft geen budget aan, dus is het moeilijk om met een op maat gesneden advies te komen!