Nieuwbouw

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Nieuwbouw

Bericht door soulpic » zo feb 03 2008 11:42 am

Afbeelding

Tips, suggesties, bewerkingen, complimenten toegestaan!
"Imagination is far more important than knowledge"

mikemix

Bericht door mikemix » zo feb 03 2008 11:52 am

Sfeertje vind ik leuk, mis alleen behoorlijke scherpte.

evertfoto

Bericht door evertfoto » zo feb 03 2008 11:54 am

Heb de indruk dat e.e.a. scheef staat. Leuk gezien, dat wel.
Vindt het storend dat er rechts een te grote tekst staat. Hou dit bescheiden.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo feb 03 2008 11:55 am

Thanks!

Ja, maar ik denk dat ik zo iemand ben die eerst op creativiteit afgaat en dan pas op het technische gedeelte. Maar die tijd komt nog wel dat ik 't allebei beheers! (hoop ik)

Ben een beetje opzoek naar een bepaalde soort stijl te zoeken voor mij als "fotograaf" zodat anderen kunnen zeggen n.a.v mijn foto's: dat zou wel eens van soulpic kunnen zijn.

roeree

Bericht door roeree » zo feb 03 2008 12:00 pm

soulpic schreef:Thanks!

Ben een beetje opzoek naar een bepaalde soort stijl te zoeken voor mij als "fotograaf" zodat anderen kunnen zeggen n.a.v mijn foto's: dat zou wel eens van soulpic kunnen zijn.
Wow dat is een hoog doel.
Maar ik vind dat wel ok, ik hou je in de gaten :-) !

Sfeer van de foto is idd prima beetje sinistere sfeer zo met die lucht in die kleuren.. mooi

Groeten Raymond

mikemix

Bericht door mikemix » zo feb 03 2008 12:01 pm

Je wil 3 dingen tegelijk, doe 1 voor 1 en de rest volgt als je het goed aanpakt.
Overigens is idd die tekst rechts storend (te groot), op die manier valt er niks te raden, zo weten we gelijk dat ie van jou is.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 03 2008 12:08 pm

soulpic schreef: Ja, maar ik denk dat ik zo iemand ben die eerst op creativiteit afgaat en dan pas op het technische gedeelte. Maar die tijd komt nog wel dat ik 't allebei beheers! (hoop ik)

Ah, moet ik zo jouw nick-name uitleggen: "foto's met ziel en zaligheid gemaakt".

Creatief is deze zeker, sfeer komt aardig tot uiting maar ben het wel eens met Evertfoto & Mikemix. Indien een foto niet scherp is, hoe creatief die ook mag zijn, is hij bij mij eigenlijk mislukt. Daarnaast een toren recht op de plaat zetten heeft voor mij niet veel te maken met techniek tenzij het een bepaalde toren uit Italie is...
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

yoyo

Bericht door yoyo » zo feb 03 2008 12:25 pm

ALE schreef:Indien een foto niet scherp is, hoe creatief die ook mag zijn, is hij bij mij eigenlijk mislukt.
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat hangt helemaal af van de soort foto en wat er mee bedoeld wordt...

yoyo

Bericht door yoyo » zo feb 03 2008 12:31 pm

10, 9, 8, 7, 6, ignition sequence start... 3, 2, 1 ... we have lift off..!

Gaat die kerktoren omhoog...?

yoyo

Bericht door yoyo » zo feb 03 2008 1:05 pm

Even over de foto.
Ik vind hem nogal rommelig. En metname de duidelijke aanwezigheid van die huizen bij die kerktoren. Ze trekken mijns inziens teveel de aandacht. Ook door het afschieten/opblazen van die toren.

Ik heb hem in B/W omgezet en dan vind ik hem sterker... De standaard B/W. Niet de verwarmde versie.

Afbeelding
Orgineel

Afbeelding
B/W

Afbeelding
B/W iets warmer

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo feb 03 2008 1:14 pm

Is weer eens Urban op een wat andere manier.... :-)

Alleen zijn het nou 2 foto's aan elkaar geniet of 1 foto die wat bij gesneden is (lengte breedte verhouding is wat extreem).

En scherpte...kan ook door het verkleinen en vergeten USM wat minder scherp ogen.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo feb 03 2008 1:42 pm

@ roeree:

Het is idd een vrij hoog doel, maar ik denk dat het wel moet kunnen lukken. Zeker als ik over drie jaar naar de fotovakschool ga! Al is dat niet een garantie dat je een eigen stijl ontwikkelt, maar ze helpen je er wel goed bij.

@ mikemix:

De tekst is idd te groot, moet hem nog wat aanpassen.
Misschien ook met een mooi kader erom heen (maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus moet nog 't een en ander proberen)

@ Ale:

Ik vind de foto niet zo onscherp dat je meteen zegt: deze foto is mislukt. Maarja, dat is mijn bescheiden en eerlijke mening.

@ yoyo: ik vind (misschien een beetje arrogant) mijn eigen versie het mooiste, omdat ik weet wat ik vast wilde leggen, een soort urban look. En met de bw versie komt dit voor mij niet tot uitting in deze foto.

@ SwederD70:

Het zijn niet 2 foto's aan elkaar geplakt. Het is een foto, maar ik wilde een beetje een panorama effect eraan geven, vandaar dat ik wat met de breedte heb gespeeld.

Graag even een korte uitleg over USM? (ben nog een beginner he haha)

Hier met kader en kleinere tekst:

Afbeelding

Ziet er inderdaad al beter uit, thanks voor de tips!

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 03 2008 1:47 pm

soulpic schreef:Graag even een korte uitleg over USM?
HIER staat wel e.e.a. te lezen over de USM toepassing.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Frederix

Re: Nieuwbouw

Bericht door Frederix » zo feb 03 2008 2:02 pm

soulpic schreef:Afbeelding

Tips, suggesties, bewerkingen, complimenten toegestaan!
Hoi Soulpic,

Ik vind het best een lekkere foto. Ik had de tekst rechts niet gezien, de foto is namelijk veel breder dan mijn scherm. :oops: Ik vind het kader en de tekst geen aanwinst, wel jammer.

Iets wat niets met de foto te maken heeft is de titel van jouw topic, "Nieuwbouw". Ik zie geen nieuwbouw alleen een braakliggend terrein. Het zal met mijn vak te maken hebben, ik verdien mijn brood met nieuwbouw, vandaar dat ik de titel van deze topic niet vind passen bij je foto.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo feb 03 2008 4:31 pm

@ Frederix:

Voor mij is het wel nieuwbouw, je ziet het alleen niet.
De container geeft aan dat daar nieuwbouw plaats vindt. Maar voor de rest heb je gelijk, ik heb geen gebouwen op de plaat gezet die ze aan 't bouwen zijn. Dat komt omdat die huizen allemaal aan de linker kant stonden en kon daar geen fatsoentelijke shots maken.

Het ging mij er meer om een mooie shot te maken.
Verder niet echt nagedacht over een titel (ben ik zowiezo slecht in) maar omdat ik die foto op een nieuwbouw terrein heb gemaakt, dacht ik: ik noem het maar zo.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”