Bedankt voor het compliment, SkippySkippy schreef:Jouw beelden zijn weer echte Frederixen en ja, ik ben een liefhebber van jouw stijl. Toppers zijn voor mij 3 en 11, heel mooi.
Ikzelf vind de beelden van de Click ook het mooiste. Dat komt misschien ook omdat ik met de Clack niet echt "normale' foto's heb gemaakt, maar wel binnenopnamen en avondfoto's. Ik vind wel dat de kleuren van de Click fraaier zijn. Met minder moeite heb ik helderder foto's, ligt misschien aan de kwaliteit van het objectiefje. De vierkante uitsnede vind ik ook wel gaaf. Ik moet er nog wel aan wennen, soms maak ik nog een foto op zijn kant . . . .Skippy schreef:Met name de beelden van de Click vind ik fraai, zal ook door het vierkante formaat komen wat mij zoals ik al eerder gemeld heb erg aanspreekt.
Ik vind de beelden inderdaad wel wat hebben. Ik heb een paar bestanden op de kleurenlaserprinter op mijn werk afgedrukt op A3. De vierkante foto past prachtig in een off-white passe partout 400 x 500 mm. Dat echt gewoon kicken. Ik ga hier een hele serie van maken. Dit is een regelrechte aanval van RAS (Rolfilm Aankoop Syndroom)Skippy schreef: Wat ik ook bijzonder vind is het gevoel dat je, bij mij althans, met deze ogenschijnlijk technisch "imperfecte" beelden oproept.
Het doet mij meer dan een superstrak beeld uit een dslr. Geeft te denken over de richting qua materiaal en beelden die ik in wil slaan ...
Wat zijn optimale scan-instellingen?Skippy schreef: Ben je al uit de optimale scaninstellingen? Dan hoor ik het graag.
Ik scan de negatieven in met een resolutie van 1200 dpi, meer heeft volgens mij geen zin.
Ik zet verscherpen in het scanprogramma uit, dat doe ik als allerlaatste in PS.
Ik zet Digital ICE Technology - Kwaliteit aan.
Ik gebruik de automatische belichtingsknop van de scansoftware. Dat werkt aanmerkelijk beter dan bv "auto-levels" in PS. Scannen van een 6x6 negatief duurt met deze instellingen ca 6 minuten. Daarna de "gewone" bewerking in PS.
Dat gaat helemaal lukken.Skippy schreef: Veel plezier met je nieuwe speeltje![]()