Is dit een D80 probleem?
Is dit een D80 probleem?
Hallo,
ik heb sinds gisteren een D80 gekocht en ben er ook heel tevreden over.
Als ik een foto wil maken en ik stel de diafragma of sluitertijd in, is deze informatie te zien door de zoeker en op het schermpje bovenop.
Maar als ik dan een seconde of 5 wacht verdwijnt deze info zowel uit de zoeker als van het schermpje.
de info komt pas weer terug als ik de sluiterknop half indruk. dan weer na 5 sec, weg!
is dit normaal? of moet ik iets instellen of zo?
Ik hoor het graag.
ik heb sinds gisteren een D80 gekocht en ben er ook heel tevreden over.
Als ik een foto wil maken en ik stel de diafragma of sluitertijd in, is deze informatie te zien door de zoeker en op het schermpje bovenop.
Maar als ik dan een seconde of 5 wacht verdwijnt deze info zowel uit de zoeker als van het schermpje.
de info komt pas weer terug als ik de sluiterknop half indruk. dan weer na 5 sec, weg!
is dit normaal? of moet ik iets instellen of zo?
Ik hoor het graag.
De belichtingsmeter een een stroomslurper. Die hoef alleen te werken als je de foto maakt.manuel schreef:Maar waarom blijft de rest van de informatie dan wel zichtbaar?
aantal foto's die ik nog kan maken, witbalans, scherpstelpunt enz.
dan zou dit toch ook weg moeten zijn?
en wat betekend eigenlijk die r02, als ik de sluiterknop half indruk?
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo,
Dit kun je instellen in het persoonlijke instellingen menu onder "meter uit" , hier geef je aan hoelang de meter aan blijft. Tot 30 min. geloof ik.
Dit kun je instellen in het persoonlijke instellingen menu onder "meter uit" , hier geef je aan hoelang de meter aan blijft. Tot 30 min. geloof ik.
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ja dat ga ik ook doen, maar sommige dingen kon ik niet vinden, en met een body van dik 750 euro raak ik lichtelijk in paniek als er spontaan iets uitvalt.Mike-Nikon schreef:Ik denk dat je het slechts gelezen boek ter wereld toch maar eens tevoorschijn moet halen.....
Maar ik heb mijn camera nu geregistreerd bij de nikon en zal vanavond een de nederlandse handleiding downloaden.