24-70... van Sigma (durf het bijna niet te vragen...)

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

24-70... van Sigma (durf het bijna niet te vragen...)

Bericht door HenkG » di jan 08 2008 7:50 pm

Heb de nieuwe 14-24 en 24-70 van Nikon in mijn handen gehad. Indrukwekkend. Ben bang dat ik daar alleen maar van mag dromen. Of er moet een tante dan wel oom, waar ik het bestaan niet van weet, iets aardigs voor me nalaten. Zit er, denk ik, niet in. Toch zou dat bereik, van 24-70, en f/2.8 over het hele bereik, de perfecte (?) aanvulling zijn op de Tokina 12-24 en de Nikkor 70-300 VR. Op verschillende review-sites wordt redelijk positief tot positief over de Sigma 24-70 f/2.8 geschreven. Wie van jullie heeft ervaring met deze lens? Weegt de grotere lichtsterkte en het wat kleinere bereik op tegen de kwaliteit van de Nikkor 18-70?

Groet,

Henk

Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Factory » di jan 08 2008 8:20 pm

Ik heb al jaren de Sigma 24-70 2.8. Deze gebruikte ik ook al op mijn analoge F100. Prima lens, Soms een beetje trage reactie maar heeft mij verder nooit in de steek gelaten en het is mijn meest gebruikte lens. Nikon is misschien beter maar alle waar naar zijn geld. Met de Sigma is niets mis mee en kan je best mooie foto's mee maken. Voor de rest is het natuurlijk wat voor fotograaf ben jezelf en wat voor eisen stel je aan je apparatuur.
Succes met je keuze (en met je onbekende oom en tante :D )

Leo

mikemix

Bericht door mikemix » di jan 08 2008 8:25 pm

Check even:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=238

succes met de keuze.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo jan 09 2008 12:34 am

Ik heb de Sigma 24-70 F2.8 ook al jaren, was mijn standaardlens tot ik de 17-55 van Nikon kocht (dat bereik stond mij beter aan)
Zo af en toe gebruik ik de lens nog steeds, maar ik heb er zo geen foto van voorhanden, ik kan hem niet vergelijken met de 18-70, want die heb ik nou nooit gehad. :-)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo jan 09 2008 11:01 am

18-70 is een fijne lens.. Ik heb hem in het begin veel gebruikt.
Deze foto,s heb ik er onderandere mee gemaakt. Of de andere lens beter is weet ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
NAS Buikpijn

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » do jan 10 2008 8:21 pm

@ Nicole: de 18-70 is inderdaad een fijne lens. Heb hem bijna standaard op mijn camera zitten al levert de Tokina 12-24 felle concurrentie...

@ Mikemix: dank voor je tip! Heb er uitvoerig rondgekeken en kom tot de conclusie dat de Sigma in ieder geval scherpe beelden levert. Een review via deze site te lezen bij Photodo.com gaf ook weer een positieve indruk. Al met al zeer de moeite waard. 'Pixelpeeper' staat inmiddels tussen de favorieten...

@ 'Factory' en Roelof: dank voor jullie reactie...

Groet,

Henk

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » di feb 05 2008 9:53 am

En deze site hoort ook bij de favorieten te staan.

http://www.pbase.com/cameras/nikon

Hier staan duizenden foto's gemaakt met Nikon camera's en lenzen....
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

marx

Bericht door marx » di feb 05 2008 10:05 am

Die sigma 24-70 staat toevallig op dpz te koop, met pola en uv filter, als het allemaal goedgaat, ga ik deze donderdag avond halen, lijkt me een waanzinnig goede lens voor relatief weinig geld.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 05 2008 10:55 am

Roelof schreef:ik kan hem niet vergelijken met de 18-70, want die heb ik nou nooit gehad. :-)
Ik wist niet dat er lenzen zijn, zelfs hele populaire, die jij niet hebt of hebt gehad!!! :oops: :oops: :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » di feb 05 2008 2:25 pm

PatrickP schreef:
Roelof schreef:ik kan hem niet vergelijken met de 18-70, want die heb ik nou nooit gehad. :-)
Ik wist niet dat er lenzen zijn, zelfs hele populaire, die jij niet hebt of hebt gehad!!! :oops: :oops: :oops:
Die zijn er zat.
'k Heb zelfs de AF 50mm F1.8 niet (de F1.4 trouwens ook niet)

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di feb 05 2008 2:38 pm

Roelof schreef:
PatrickP schreef:
Die zijn er zat.
'k Heb zelfs de AF 50mm F1.8 niet (de F1.4 trouwens ook niet)
Maar wel de 50mm f1,4 Ai-(s) :?:

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » di feb 05 2008 2:59 pm

Zelfs dat niet, ik heb een pre AI F2 en twee verschillende uitvoeringen van de series E F1.8, verder geen vaste 50 mm
Ik zit helemaal niet in de vaste brandpunten, enige wat ik daaraan gebruik zijn de Nikkor 10.5 F2.8 en sinds kort de Sigma 4.5 F2.8 HSM en heel af en toe de Makinon 500mm F8 spiegellens (maar die laatste is MF)
Maar dit dwaalt wel erg af van het originele topic.

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » di feb 05 2008 7:24 pm

@ jtimmer: staat er inmiddels tussen. Ik moet even de tijd nemen om er eens rustig rond te kijken...

@ marx: deze week stond er een op Marktplaats. Binnen een aantal uren was de prijs al opgelopen tot ongeveer de helft van de nieuwwaarde en een dag later al weer 'weg'... Blijkbaar een gewild objectief!

De portemonnee laat het nog niet toe, maar binnenkort ga ik op pad voor een nieuw exemplaar van deze Sigma. Uit wat ik er inmiddels van heb gezien en over gelezen lijkt dit een goed alternatief voor de veel duurdere Nikon.

Groet,

Henk

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » vr apr 04 2008 11:58 pm

Hallo Henk,

Ik heb dit objectief (de Sigma 24-70 f2.8 DG) sinds een week of wat ter vervanging van de 18-135 Nikkor.
Ik ben er van overtuigd dat dit een heel fijn "lensje" is :)
Lichtsterk, weinig vertekening, degelijk, scherp. Voorlopig een blijvertje!

De nieuwe "Nano" serie van Nikkor is uiteraard (iets) beter, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is daar m.i. volledig zoek :cry:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

monteur

Bericht door monteur » zo apr 06 2008 9:45 am

Sluit me aan bij Hans. Ook ik heb net de 24-70 van Sigma gekocht. :lol: De Nikkor's zullen ook best wel nog beter zijn, maar als je dan 2.8 over het hele bereik wil zitten we meteen boven de 1500 euro.
Verder heb ik in verschillende testen op Duitse sites en de foto-video digitaal (van 08-2007) gelezen dat er weinig veschil is tussen de derde partij merken en de prime merken.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”