A.s zondag moet ik shots maken voor een gezin (bestaand uit vier personen)
en shots maken voor een koppel.
Ik verwacht dat de weersomstandigheden zoals vandaag zijn: mooie blauwe lucht, met wat wolkjes en zonnig.
De locatie ligt in noord/midden limburg, in het dorpje Tegelen (gemeente Venlo)
De shoot is bij een luxe bilderberghotel, hier wat impressie's:

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal weten, ben ik in het bezit van een D40, met de standaard kitlens en sinds kort: Nikkor AF 50mm f1.8 D.
Omdat ik de 50 f1.8 niet helemaal beheers en toch scherpe shots wil maken, heb ik besloten met beide objectieven te schieten.
Nu heb ik wat tips en voorbeelden nodig:
- Kan iemand mij helpen aan voorbeeld foto's, bestaand uit vier personen die buiten zijn geschoten en geen standaard pose hebben?
Zo ook voor een koppel.
- Aangezien het goed weer zal worden (tenminste, zoals ze voorspelden) en er blauwe lucht is met ietwat wolken,
is het dan verstandig om bij portret/gezin'sfoto's een polarisatie filter te gebruiken?
- Wat zijn de allerbeste instellingen op de P stand bij dit soort fotografie met deze weeromstandigheden?
Aangezien ik toch enigzins (voor zover ik dat kan) kwaliteit wil bieden, vind ik het verstandig met beide lenzen te schieten.
Omdat ik niet weet of ik kwaliteit kan bieden heb ik niets voor deze shoot gevraagd (ook al ken ik de mensen bijna niet)
Ik heb ze het volgende aangeboden: ik maak de foto's en lever ze digitaal aan / zelf laten ze ze afdrukken / n.a.v wat ze er van vonden, mogen ze zelf een bedrag bepalen dat ze willen besteden. (heb ze eigenlijk al bedankt voor het aanbod, maar ze wilden toch iets geven)
Verstandige keuze?
Graag reactie's over de desbetreffende vragen!