AE-AF/lock (exposure en focuslock) je stelt scherp op iets en als je vervolgens die knop ingedrukt houdt blijft de belichting en focus vaststaan en kan je opnieuw kadreren, maar aan je reactie te zien denk ik dat dit niet op een D40 zit.
Mijn D40 gaat maar tot 1/4000 (en dit was een D40 topic, nietwaar?)Opgezetfan schreef: omdat je camera tegen de grens van 1/8000e zit![]()
Zit zelfs op een D40Opgezetfan schreef:AE-AF/lock (exposure en focuslock) je stelt scherp op iets en als je vervolgens die knop ingedrukt houdt blijft de belichting en focus vaststaan en kan je opnieuw kadreren, maar aan je reactie te zien denk ik dat dit niet op een D40 zit.
Mag ik hier uit afleiden dat je het voortgezetonderwijs ook bent doorgekomen zonder boeken?soulpic schreef:Boeken zijn tegenwoordig verleden tijd, die worden niet meer zoveel door de jeugd gelezen. Internet is het medium.
Je moet ook maar zin hebben om een groot boek vol over termen en kennis van fotografie te gaan lezen, waar de meeste beginners zich heen moeten wurgen omdat deze meestal niet in "beginnerstaal" worden uitgelegd.
Misschien (ik weet 't wel bijna zeker) kies ik nu voor de gemakkelijkste weg: gewoon mn vragen op een fora stellen. Daar leer ik net zoveel van als een boek lezen. Het is in principe allebei 't zelfde: bron van informatie.
Het betreft alleen een ander medium waarin het gelezen wordt.
Waarschijnlijk heb je niet passie genoeg voor fotografie
om andere mensen een handje te helpen van datgene wat je zelf geleerd hebt.
Toch bedankt voor het succes wensen!
kennelijk ben je niet de enigeroeree schreef:Ik moet zeggen dat ik me aan je begin te irriteren Soulpic.
Je vraag heel veel, en als mensen reageren weet je het altijd beter of ga je jezelf zwaar verdedigen en dan roep jij dat men niet vriendelijk is hier?
Geen boeken willen lezen maar je info van internet halen, en het vervolgens in hapklare brokjes op je bord willen krijgen? En dan even verder in het draadje roepen dat internet niet de real world is? Dat is net zo warrig als hoe je nu met fotografie bezig bent.
Tip: Leer jezelf eerst de basisbeginselen van fotografie aan (via boek of inet, loopt een prima draadje hier ergens met de basis zaken), lees vervolgens de handleiding van je camera hoe je die basis begrippen van de fotografie op je camera kan regelen en luister en leer van anderen i.p.v. jezelf verdedigen (foto uit auto genomen, was nog met een compcactcamera, ben nog maar een beginner).
Tevens hamer je er steeds op dat je een stijl wilt ontwikkelen.
Prima ben ik voor, heb ik al eens gezegd ook, maar zonder basis kan het nooit een stijl worden.
Amen....
Groeten Raymond
die dit even kwijt wilde
Volkomen mee eens.roeree schreef:Ik moet zeggen dat ik me aan je begin te irriteren Soulpic.
Je vraag heel veel, en als mensen reageren weet je het altijd beter of ga je jezelf zwaar verdedigen en dan roep jij dat men niet vriendelijk is hier?
Geen boeken willen lezen maar je info van internet halen, en het vervolgens in hapklare brokjes op je bord willen krijgen? En dan even verder in het draadje roepen dat internet niet de real world is? Dat is net zo warrig als hoe je nu met fotografie bezig bent.
Tip: Leer jezelf eerst de basisbeginselen van fotografie aan (via boek of inet, loopt een prima draadje hier ergens met de basis zaken), lees vervolgens de handleiding van je camera hoe je die basis begrippen van de fotografie op je camera kan regelen en luister en leer van anderen i.p.v. jezelf verdedigen (foto uit auto genomen, was nog met een compcactcamera, ben nog maar een beginner).
Tevens hamer je er steeds op dat je een stijl wilt ontwikkelen.
Prima ben ik voor, heb ik al eens gezegd ook, maar zonder basis kan het nooit een stijl worden.
Amen....
Groeten Raymond
die dit even kwijt wilde
Hoi Soulpic,soulpic schreef:Nee, daarmee wil ik aangeven dat de meeste hier niet echt vriendelijk zijn, weinig over hebben voor andere mensen en al vinden ze het mooi, het toch niet zullen zeggen. Puur omdat ze me als persoon niet zo aardig vinden, of ze m'n vorige foto's flut vinden