Eerste shoot, buiten portretfoto's

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Gesloten
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr feb 08 2008 10:18 pm

Geweldig hoe jullie dan toch weer 5 pagina's vol weten te schrijven over me. Ben ik toch wel populairder dan ik dacht 8)
"Imagination is far more important than knowledge"

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 08 2008 10:21 pm

Maandag ga ik languit op mijn stretcher, genietend kijkend naar prachtige foto's die na dit bericht volgen.

Dat is je huiswerk voor dit weekend en nu lekker stoppen met zeuren.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 08 2008 10:23 pm

soulpic schreef:Alsof jij nooit een beginner was.
Ik krijg steeds meer de indruk dat Nikon gebruikers vaak mensen zijn die stammen uit 1950/60.

Patrick, ik vraag me echt af wat je op een forum (en vooral dan dit draadje) doet?

Ik vroeg om tips/advies, ik vraag niet om te horen dat ik een handleiding moet gaan lezen omdat ik nog een beginner ben.
Ik vraag er niet om om te horen dat ik een boek moet gaan lezen, en al helemaal niet om als kleuter behandeld te worden.

Ik vraag om tips en adviezen, als je me die niet kunt geven n.a.v dit topic, maak dan plaats vrij voor de mensen die dat wel willen.

Begrijpend lezen, is en blijft moeilijk.

Btw: dit topic heet niet voor niets: Vragen en tips over foto's en fotograferen
Wanneer u vragen hebt over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover hebt.
Ik word zo moe van je. Maar ik ben ook eigenwijs: je kan niet zo dom zijn als je hier overkomt. Of toch? Ik heb de moeite genomen om alle berichten sinds mijn laatste reaktie door te lezen. Jouw reakties stellen me steeds weer teleur. Je leest niet wat mensen typen (Je "noem je mij debiel" tegen Coen bijvoorbeeld), je wil eigenlijk alles opgelepeld krijgen zonder enige vorm van commentaar.

Ik voel me ook gesterkt in het feit dat een hoop mensen je al duidelijk zat zijn. En ik vind het fantastisch dat er nog steeds heel veel mensen de moeite nemen je van tips te voorzien; wat hebben we hier toch een fantastische groep op het forum. Niet dat het aan je besteed is overigens...

Neem nou eens een aantal dingen van mij aan. Dit forum wil iedereen graag helpen, maar je moet wel geholpen willen worden. Dus lees wat mensen tikken, zie niet alles als negatief of een aanval op je intelligentie.

En kom nou niet steeds met echte basisvragen; daar heb je ons als het goed is niet voor nodig. Dat heb jij, met al die jaren internetervaring, natuurlijk zo op internet gevonden.

En lees eens een handleiding; daar zijn ze voor. Dus laat vragen als "wat doet dat knopje precies" achterwege. Dat staat in de handleiding. Kom met echte vragen die je niet zo snel kan vinden. Dus iets als "ik heb dit en dit geprobeerd, met deze foto als resultaat. Ik vind het niet zo geslaagd. Doe ik iets fout?" Dat nodigt mij in ieder geval meer uit: je toont dat je zelf zoekt naar oplossingen.

Zo, alweer teveel van mijn vrije tijd aan je besteed.

Oh ja, wil je voortaan geen zinnen tikken als Patrick, ik vraag me echt af wat je op een forum (en vooral dan dit draadje) doet? of Ik krijg steeds meer de indruk dat Nikon gebruikers vaak mensen zijn die stammen uit 1950/60. meer gebruiken. Dat komt mijn humeur en dat van vele anderen niet ten goede. :evil:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr feb 08 2008 10:26 pm

Dan zou ik maar lekker gaan slapen als je zo moe bent :wink:

satte

Bericht door satte » vr feb 08 2008 10:28 pm

Zucht :(

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 08 2008 10:29 pm

soulpic schreef:Geweldig hoe jullie dan toch weer 5 pagina's vol weten te schrijven over me. Ben ik toch wel populairder dan ik dacht 8)
Ja hoor. In de tijd dat ik onze jonge onvolwassen, oudere mensen hatende puber van een antwoord aan het voorzien ben toont hij weer even aan wat een [SENSUUR] het toch is. Hij wil het gewoon niet snappen. Ik ga even een tijdje een hele grote afstand tussen Soulpic en mezelf houden. Wil je daarbij helpen door inderdaad je heil te zoeken op zoom.nl, de plaats waar elke foto een 9 of 10 waard is. Wat een [SENSUUR2]! :cry: :cry: :cry:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 08 2008 10:32 pm

Patrick, stop er maar mee.
Je hebt volkomen gelijk, soms wil iemand aandacht, lukt ook zo.

Ga leven mr soul.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » vr feb 08 2008 10:37 pm

ik heb weer genoten van dit topic. :cry:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

luier tijdperk

Bericht door George Fennes » vr feb 08 2008 10:39 pm

Soulpic schreef: Alsof jij nooit een beginner was.
Ik krijg steeds meer de indruk dat Nikon gebruikers vaak mensen zijn die stammen uit 1950/60.

Patrick, ik vraag me echt af wat je op een forum (en vooral dan dit draadje) doet?

Ik vroeg om tips/advies, ik vraag niet om te horen dat ik een handleiding moet gaan lezen omdat ik nog een beginner ben.
Ik vraag er niet om om te horen dat ik een boek moet gaan lezen, en al helemaal niet om als kleuter behandeld te worden.

Ik vraag om tips en adviezen, als je me die niet kunt geven n.a.v dit topic, maak dan plaats vrij voor de mensen die dat wel willen.

Begrijpend lezen, is en blijft moeilijk.

Btw: dit topic heet niet voor niets: Vragen en tips over foto's en fotograferen
Wanneer u vragen hebt over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover hebt.

Beste Soulpic, ik ga nog één poging wagen om je het een en ander duidelijk te maken.
In de eerste plaats deins jij er niet voor terug om denigrerend over de forumleden te spreken, is niet fijn.
In de tweede plaats is advies vragen helemaal niet verkeerd, maar het advies dat je vraagt moet wel passen bij het niveau dat je hebt m.b.t. je fotografische kennis.
Als je net van een driewieler afstapt is het niet passend om de bochtentechniek te willen leren kennen van een Formule F1 auto in de Tarzanbocht.
Alle adviezen die je dan worden gegeven gaan boven je pet en je zal er niets van snappen.
Zo ook met fotograferen.
Doe eerst de basiskennis op.
Bestudeer de gebruiksaanwijzing bij je camera.
Leer je camera kennen door er heel veel mee te spelen.
Maak b.v. 20 verschillende opnames van een luciferdoosje.
Probeer te weten te komen wat je diafragma nog meer doet dan alleen licht reduceren.
Onderzoek wat je sluitertijden allemaal voor invloed heeft op het uiteindelijke resultaat.
Hoe zit het met scherptediepte enz.
Zo zijn er zo veel dingen op te noemen die allemaal met de basiskennis te maken hebben.
Heb je eenmaal de basiskennis, ga dan gericht aan het werk en stel dan doelgerichte vragen en accepteer dat er mensen zijn uit de jaren 50 of 60 die jou goede adviezen kunnen geven.
Dat zijn vaak wel de ervaren fotografen die de mooiste plaatjes kunnen maken en jou kunnen helpen het luier tijdperk te ontgroeien :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr feb 08 2008 10:43 pm

Bedankt voor de vele nuttige tips!
Ik deins er inderdaad niet voor terug, maar niemand kan het hier laten om denigrerend te spreken.

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » vr feb 08 2008 10:44 pm

Soulpic heeft wel gelijk. 5 pagina's exclusief voor hem. Jammer dat hij nog niet door heeft welke aandacht hij krijgt. Ik zal je topic niet meer openen jongen. Die lol gun ik je niet. Als ik nu mod was dan wist ik het wel.

George Fennes
Clublid
Clublid

slotje

Bericht door George Fennes » vr feb 08 2008 10:45 pm

Zou een slotje misschien een goede oplossing kunnen zijn om dit onderwerp gepast af te ronden?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr feb 08 2008 10:46 pm

Afbeelding
click voor mijn foto's op flickr.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr feb 08 2008 10:47 pm

Nee :shock:

Ik moet jullie nog mijn resultaat laten zien!

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr feb 08 2008 10:47 pm

sorry.
geen interesse meer.
click voor mijn foto's op flickr.

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”