Monique 2
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zie het nut niet helemaal om 2 topics te openen van nagenoeg 2 dezelfde portretten van 2 dezelfde personen?? Kon je deze niet gewoon bij ander plaatsen of andersom???
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mooie foto.....
Kan alleen niet zien of het oog van het model echt scherp is..... wat ik nu zie is hij niet scherp.
Persoonlijk vindt ik de rechterkant van de foto net iets te donker.
Beetje opkrikken met photoshop ?
Kan alleen niet zien of het oog van het model echt scherp is..... wat ik nu zie is hij niet scherp.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ben niet zo'n PS expert, kun je ook een deel van een plaatje opkrikken? Hele plaatje hoeft immers niet opgekrikt dacht ik.Mike-Nikon schreef:Mooie foto.....
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Met PS kun je selecties maken. Ik zou inderdaad de ogen verscherpen, want die vind ik persoonlijk te dof. Daar moet in een portret juist het accent op liggen.
Ik heb zelf even wat geprobeerd, als je het niet goed vindt haal ik het weer weg.

Ik heb zelf even wat geprobeerd, als je het niet goed vindt haal ik het weer weg.

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoe je het doet weet ik niet maar haar ogen zien er idd een stuk sprekender uit. laat maar lekker staan.Riemke schreef:Met PS kun je selecties maken. Ik zou inderdaad de ogen verscherpen, want die vind ik persoonlijk te dof. Daar moet in een portret juist het accent op liggen.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik zal proberen het simpel uit te leggen. Ik ga er maar vanuit dat je een beetje basiskennis hebt van PS
Vergroot eerst je werkgebied d.m.v. het vergrootglas, dat werkt gemakkelijker. Selecteer dan het eerste oog met de lasso. (je tekent er als het ware een lijntje omheen) Houd dan de shift knop ingedrukt en doe hetzelfde met het andere oog. Open dan het tabblad filter en ga dan naar sharpen, smart sharpen. Als je het nog niet scherp genoeg vindt, kun je de stap herhalen met control F. Tenslotte hef je de selectie op met control D. Klaar!
Je kunt ook i.p.v. smart sharpen Unsharp Mask gebruiken, werkt in principe hetzelfde alleen doe je het dan in stapjes.
Probeer het gewoon maar eens, oefening baart kunst.

Vergroot eerst je werkgebied d.m.v. het vergrootglas, dat werkt gemakkelijker. Selecteer dan het eerste oog met de lasso. (je tekent er als het ware een lijntje omheen) Houd dan de shift knop ingedrukt en doe hetzelfde met het andere oog. Open dan het tabblad filter en ga dan naar sharpen, smart sharpen. Als je het nog niet scherp genoeg vindt, kun je de stap herhalen met control F. Tenslotte hef je de selectie op met control D. Klaar!
Je kunt ook i.p.v. smart sharpen Unsharp Mask gebruiken, werkt in principe hetzelfde alleen doe je het dan in stapjes.
Probeer het gewoon maar eens, oefening baart kunst.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Forumlid