Gebruikerservaringen Nikkor 18-200 mm

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
Plaats reactie
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » zo okt 15 2006 5:24 pm

ik heb hem sinds januari en inmiddels € 375 moeten betalen wegens reparatie door mechanische zwakheid. Ik vind het geen fijne lens om mee te werken. Bij goed licht snelle sluitertijden gaat het wel. Maar als je inzoomt moet je opletten of je sluitertijd wel snel genoeg is. Anders heb je bewegings onscherpte. Hij wordt door sommige testen de hemel in geprezen maar ik heb mijn twijfels.
Voor mijn werk had ik deze lens op de begroting staan voor volgend jaar, maar ik heb hem eraf gehaald.

Frank Bosch

Bericht door Frank Bosch » zo okt 15 2006 5:35 pm

Ik vind het een heerlijke lens; ik heb hem vooral op vakanties meegenomen. Geen problemen met "zwakheid" of iets dergelijks. Ik doe er gewoon een doek omheen en gooi hem bovenin mijn rugzak; vertekening geen probleem.

Hans Deventer

Re: Gebruikerservaringen Nikkor 18-200 mm

Bericht door Hans Deventer » zo okt 15 2006 10:24 pm

HG schreef:Ondanks de lange levertijden en de slechte beschikbaarheid moeten er inmiddels behoorlijk wat gebruikers zijn van de 18-200 mm lens. Er is intussen aardig wat geschreven over de lens. Overall: redelijk positief met kanttekeningen over met name de bouwkwaliteit. Ik ben heel benieuwd naar wat de ervaringen zijn van gebruikers van deze lens...
Tja, zoals ook overal geschreven staat, de lens is een compromis. Als je het groothoek- en telebereik verdeelt over 2 Nikon lenzen, heb je betere kwaliteit. Dat staat als een paal boven water.
De vraag is, heb je die kwaliteit nodig? En die kun je alleen zelf beantwoorden.

Wat de constructie betreft, in de twee maanden dat ik 'm gebruik nog geen problemen gehad.

Zelf ben ik erg content met de VR, en tevreden met de kwaliteit van de foto's. En daar ging het om, nietwaar?

Maar als je tevreden bent met de huidige twee lenzen, zou ik zeggen, vooral tevreden blijven!

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » di okt 17 2006 7:31 pm

Ook ik heb deze lens sinds januari 2006 en ben er zeer tevreden over. Neem hem overal in mijn rugzak mee naar toe en nog geen enkel probleem mee gehad. Ben naar Italië geweest en met mijn mountainbike de bergen in geweest, camera met de betreffende lens in de rugzak en heel veel foto's gemaakt! En allen zijn schitterend gelukt!

Dus ik ben zeer blij met deze lens! :lol: :) :D
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”