Een jasje van kleine kristalletjes. Het moet niet gekker worden. :mrgreen:mikemix schreef:Even een detail opname:
600mm f/4G ED VR AF-S NIKKOR
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: 600mm f/4G ED VR AF-S NIKKOR
Ik heb een 300-800 en mijn ervaring met dat ding is dat het op het eind van z'n bereik heel moeilijk is om je onderwerp te vinden, ik zoom dan meestal uit tot 300 mm en zoom dan al kaderend weer in, lijkt mij met een prime dus heel lastig.a90 schreef:Maar even een vraagje over 600mm, zijn er hier mensen met een 600mm van wat voor versie dan ook ? en zijn er wat praktijk ervaringen te delen ??
Wat het volgen van je onderwerp betreft, een goed statief en een goede statiefkop doet wonderen, ik heb een Wemberley Head II en daar hangt je lens/camera combi mooi in balans in en kun je wrijvingsloos alle kanten opdraaien. 't Is natuurlijk niet zo soepel als een 200 of 300 mm in de hand en dan om je eigen as draaien, maar 't gaat echt heel soepel.
Beestjes volgen gaat dus wel, vliegtuigen heb ik nooit geprobeerd.
Ja dus, niet met de fun prints die jij nu omschreef, maar ze zijn er voor een boel lenzen objectieven (zo'n deftig woord is hier wel op z'n plaats.) http://www.lenscoat.com/Coen van Aken.nl schreef: Ik vraag me af of je zo ook hebt met andere prints;
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Was misschien wat geweest als ik deze al niet gebebruikte: http://www.tripodhead.com/images/WH-200-big.jpg
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: 600mm f/4G ED VR AF-S NIKKOR
Deze foto heb ik met jou lens gemaakt RoelofRoelof schreef:Beestjes volgen gaat dus wel, vliegtuigen heb ik nooit geprobeerd.

Je kunt er prima vliegtuigen mee fotograferen maar net wat je zegt, uitzoomen naar 300 en dan terug richting 600 a 800

Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Forumlid
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
-
- Forumlid
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb de orignele foto niet bij de hand, die staat op mijn ex. harde schijf en die heb ik niet thuis liggen.
Dit topic ging trouwens ook over de 600mm, ik plaatse de foto even om de opmerking van Roelof.
Dit topic ging trouwens ook over de 600mm, ik plaatse de foto even om de opmerking van Roelof.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vind ze nog niet echt te vergelijken met onderstaande (niet mijn foto's trouwens).
Hoewel een IJsvogel uiteraard nooit verkeerd is en het voor mij niet uitmaakt hoe je hem vastlegt, als je hem maar vastlegt. (mooie foto's overigens op je website)

Hoewel een IJsvogel uiteraard nooit verkeerd is en het voor mij niet uitmaakt hoe je hem vastlegt, als je hem maar vastlegt. (mooie foto's overigens op je website)

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"