Rotterdam abstract

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Woudschim

Rotterdam abstract

Bericht door Woudschim » zo feb 10 2008 7:30 pm

Een paar dagen geleden weer met Dozy op pad gegaan om mooie platen te schieten, ik ben bij de strakke Rotterdamse architectuur op zoek gegaan naar mooie lijnen, vormen en contrasten. De gebouwen ontheven van hun functie, slechts een spel van vorm en lijn.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo feb 10 2008 7:34 pm

Echt mooi. Ik zou ze ook wel eens in kleur willen zien.

Tammo

Woudschim

Bericht door Woudschim » zo feb 10 2008 7:35 pm

Bedankt!

Het was een hele grauwe dag, de originelen waren net iets roder dan dit, maar meer dan een roodzweem was het niet. Ik heb dit willen benadrukken door het zwartwit, met uitzondering van nummer 1, die beter uitkwam zoals hij was.

mikemix

Bericht door mikemix » zo feb 10 2008 7:46 pm

Prachtige platen.
Vind dat je geslaagd bent in je missie.
Puntje: in toonschaal zie ik onderling wat verschillen, wbt steunkleur en omvang. Vind ik persoonlijk jammer, daardoor gaat deze als serie wat "rammelen".

Sorry Tammo, vind het vreemd om te vragen naar de (kleur) origenelen, je vraagt een schilder toch ook niet om de (voor) schetsen?
Ik persoonlijk zou het daarom nooit doen. "What you see is....". Basta.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo feb 10 2008 8:10 pm

mikemix schreef:Prachtige platen.
Vind dat je geslaagd bent in je missie.
Puntje: in toonschaal zie ik onderling wat verschillen, wbt steunkleur en omvang. Vind ik persoonlijk jammer, daardoor gaat deze als serie wat "rammelen".

Sorry Tammo, vind het vreemd om te vragen naar de (kleur) origenelen, je vraagt een schilder toch ook niet om de (voor) schetsen?
Ik persoonlijk zou het daarom nooit doen. "What you see is....". Basta.
Ik dacht dat dit ook een "leer"forum is. Dus ook informatie beschikbaar over de wijze hoe eindprodukt tot stand kwam. Los daarvan vind ik de foto's ook de moeite waard om eens in kleur te zien.

Tammo

roelvandam
Forumlid
Forumlid

Bericht door roelvandam » zo feb 10 2008 9:26 pm

kleur of geen kleur het zijn watmij betreft schitterende opnames
Ben jaloers dat ik ze niet zelf heb gemaakt :oops:

Groetjes roel

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo feb 10 2008 9:32 pm

Heel mooi en echt abstract. Ben het wel eens dat de toning uniform houden mooier is. Maar soms is het zo lekker om daar mee te experimenteren.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Woudschim

Bericht door Woudschim » ma feb 11 2008 10:14 am

Bedankt voor de reacties. :)

Ik zal eens een paar originelen opladen vanmiddag of morgen, hoewel er weinig kleur te zien is op de foto's.

De toning uniform houden vind ik lastig, ik hou altijd de eerste foto op de achtergrond in PS als referentie voor de rest, maar vaak zijn de andere met net wat subtiele aanpassingen mooier als losse foto, maar dat gaat natuurlijk ten koste van de foto als onderdeel van een serie.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma feb 11 2008 1:13 pm

Mooi gedaan hoor. Foto 1 heeft naar mijn smaak het meest aparte lijnenspel. Daarna 7 en 6, dan de rest.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”