levenslustige hond

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
bernadette

levenslustige hond

Bericht door bernadette » zo feb 10 2008 9:59 pm

Vooruit... m'n eerste foto's op dit forum.
Ik wilde de alertheid en levenlust van mijn hondje vastleggen.
Over foto 1 ben ik niet ontevreden, hoewel ik het wit op de flank een beetje vlak vind.
Foto 2 is niet scherp, maar geeft wel beter weer wat ik vast wilde leggen...
Wat kan er beter?

Verder: ik heb deze foto's opgeladen via photobucket. Ik kan daar geen raw-bestanden uploaden. Klopt dat of doe ik iets niet goed :oops:
De raw-bewerkingen zijn wel een ietsie beter.

Groetjes, bernadette

1
Afbeelding

Focal Length: 300.0mm
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/7.1
Exposure: Manual

2
Afbeelding

Focal Length: 170.0mm
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/7.1

roeree

Bericht door roeree » zo feb 10 2008 10:13 pm

Foto 1 laat inderdaad niet zien wat je wilde laten zien, maar ik vind het wel een prima foto.
Het licht valt erg mooi op je onderwerp en de achtergrond is lekker onscherp wat veel rust in de foto brengt.

Foto 2 is inderdaad gewoon onscherp zoals je al zei.
Wel een mooie expressie op de kop dus jammer van de onscherpte.

Raw bestanden zijn merkafhankelijk en dus zeker geen gangbaar formaat op internet, en zullen dus niet door sites ondersteund worden.

Groeten Raymond

rik6230

Bericht door rik6230 » ma feb 11 2008 4:52 am

Mooie hond. Wat je schrijft over foto 1 vind ik wel mee vallen. De foto is mooi scherp, mooie dof en hij staat mooi in het kader. Links van zijn staart is het wit een beetje uitgebeten maar ik vind dat hier niet storen. Mooie foto dus.

Foto 2 is inderdaad niet scherp. Met deze sluitertijd zou hij wel scherp kunnen zijn. Als je handmatig hebt scherpgesteld stond je misschien iets te dicht bij. Misschien was jouw houding ook wat ongemakkelijk en heb je de camera bewogen. Mooie kop heeft hij/zij

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”