Flitsen op beurs
Flitsen op beurs
Ik heb binnenkort een opdracht om foto's te maken op een beurs. De verlichting op de beurs is niet geweldig heb ik begrepen en flitsen via het plafond kan niet want het is een enorme hal.
Als het flitsen word, wordt het dus direct flitsen (niet bounced dus). Maar waar ik niet uit kom is de juiste instelling.
Ik kan de anti rode ogen instelling gebruiken, maar dan staan de meeste mensen met de ogen dicht vanwege de pre-flashes heb ik begrepen (en ook wel ervaren). Ik zou het liefst willen flitsen op de gewone TTL stand (dus niet de rode ogen instelling) en de FV lock gebruiken waardoor je dus geen pre-flashes meer hebt en geen dichte ogen, maar ja dan heb je waarschijnlijk allemaal rode ogen?
Kan iemand mij helpen wat de beste manier en instelling is?
Als het flitsen word, wordt het dus direct flitsen (niet bounced dus). Maar waar ik niet uit kom is de juiste instelling.
Ik kan de anti rode ogen instelling gebruiken, maar dan staan de meeste mensen met de ogen dicht vanwege de pre-flashes heb ik begrepen (en ook wel ervaren). Ik zou het liefst willen flitsen op de gewone TTL stand (dus niet de rode ogen instelling) en de FV lock gebruiken waardoor je dus geen pre-flashes meer hebt en geen dichte ogen, maar ja dan heb je waarschijnlijk allemaal rode ogen?
Kan iemand mij helpen wat de beste manier en instelling is?
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Opgezetfan heeft in een aantal draadjes tips gezet over het direct flitsen.
Interessant leesvoer dus, ook voor jou vraag:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... opgezetfan
Groeten Raymond
Interessant leesvoer dus, ook voor jou vraag:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... opgezetfan
Groeten Raymond
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik vind dat de D300 tot en met ISO 2000 heel acceptabele resultaten geeft, misschien niet voor echte pixelpeepers, maar het gaat toch om de foto en niet om iedere afzonderijke pixel.Ja ik probeer natuurlijk wel zonder flits, maar de kans is er wel dat ik op 1600 ISO uitkom met wat infvulflits.
Ligt ook aan je gewenste afdrukformaat, natuurlijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Nou das nie altijd waar, ik heb de ervaring met al die pre flashes van de flitser dat daardoor de mensen de ogen dicht hebben vanwege de flits.Dichte ogen zijn de schuld van het onderwerp...
Als je de anti rode ogen stand niet gebruikt of je gebruikt de FV lock waar dat kan dan heb je dat effect van dichte ogen veel minder vaak is mijn gevoel.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als de hoek van je flitser tot onderwerp nagenoeg gelijk is aan de hoek van je lens tot onderwerp (dus bij gebruik van een tele) heb je heel snel rode ogen. Ik zou je 17-55 gebruiken samen met wat invulflitsjes en de bij de 70-200 zou ik ISO 1600 gebruiken en icm met de lichtsterkte en de VR moet je perfect uit de voeten kunnen zonder flits. 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;