Foto's: mini rondje Amersfoort, en hulp gevraagd

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Perry Timmers

Foto's: mini rondje Amersfoort, en hulp gevraagd

Bericht door Perry Timmers » ma feb 11 2008 10:11 am

Gisteren eindelijk een klein rondje Amersfoort gehad van mijn vriendin, zij komt daar vandaan en hebben het steeds over de plekken van Amersfoort maar nu snap ik ook waar ze het over hebben.

Dit is dus mijn eerste mini foto presentatie, dus graag jullie goede opbouwende krietiek, want het is ook mijn eerste NEF -> JPG bewerking. Tevens zie ik dat er stof op mijn foto's zit, hoe kan ik deze het beste shoppen??

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Perry Timmers op ma feb 11 2008 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma feb 11 2008 10:42 am

Ptimmers,

Het spreekt mij niet echt aan. Volgens mij heeft Amersfoort toch meer mooie dingen als dit. Het sprankelt niet echt. Probeer wat met Brightness/Contrast te doen, zie mijn voorbeeld. De lucht is wel wat uitgebeten, hier zou een shopexpert nog een blauwe lucht boven krijgen.

Nummer 4 staat scheeft, even rechtzetten met ShiftN en kijkt gelijk een stuk beter.

Ik shop het weg met de Clone Stamp Tool, ideaal!

Als ik hem weg moet halen, tell me!

Afbeelding

Gr.
Maud

Succes
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma feb 11 2008 10:48 am

Amersfoort, lekker herkenbaar, ga maar eens zoeken op het forum. Zijn in september heel wat mooie foto's van gemaakt.
Ik vind de foto's een beetje dof, weinig sprankelend, terwijl het met dit weer juist wel kan. Ook met Capture is daar een heleboel aan te doen.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » ma feb 11 2008 1:32 pm

Bedankt voor de tips, ik zal de foto's vanavond eens gaan bewerken
de RAW is nu alleen omgezet naar JPG en moet nog bewerking hebben.

ik zal vanavond als ik klaar ben met werken en kijken of ik er nog mooiere platen van kan maken

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma feb 11 2008 1:48 pm

Let ook even op je composities; 1, 2 en 5 zijn te krap gekaderd waardoor het onderwerp geen ruimte heeft in het totaalplaatje.

3 is waarschijnlijk tegen de zon in gemaakt waardoor uitgebleekte lucht.

Ik probeer dit soort foto's 's-ochtends of 's-middags te maken i.v.m. het mooiere licht.

Succes met de bewerkingen!

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » ma feb 11 2008 7:58 pm

Ik heb ze licht aangepast en allemaal geplaatst in mijn picasa album zodat jullie ze kunnen bekijken en al het positieve commentaar is welkom natuurlijk.

De bewerkte foto's

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » di feb 12 2008 8:20 am

Extra aanvulling:
Het was voormij een grote stap om deze foto's te maken, ik ben namelijk van de AF afgestapt en op Manual gegaan.

Daarnaast heb ik lopen spelen met de Macro functie de lens en heb een filter uitgeprobeerd.

Dus alle opbouwende kritiek is van harte welkom

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”