Ik heb in het verleden Picture Project gebruikt om mijn fotoarchief op te zetten. Er zitten wat facaliteiten bij die ik zeer handig vind, oa. de trefwoorden per foto enz. Maar ik vind het programma ook erg traag werken. Iedere keer als ik het opstart "leest" het programma al mijn foto's in en gezien het aantal beelden dat ik inmiddels op de schijf heb staan, duurt dit steeds langer. Ik heb het idee dat alles als foto wordt ingelezen, en niet als thumbnail. Verder kan ik nergens vinden of ik deze instelling kan veranderen.
Iemand een tip ?
Picture Project traag ?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat ik op Picture Project tegen had is dat er bij het "ïmporteren" van foto's steeds weer een nieuwe map met dezelfde geimporteerde bestanden werd gemaakt. (in een aparte map "Picture Project) Duurt lang en vraagt nodeloos veel ruimte
Je zou voor het beheer van je foto's Photoshop Bridge (onderdeel van Photoshop CS2) eens moeten proberen. Snel, diavoorstelling van NEF bestanden van hoge kwaliteit! Prima!
Je zou voor het beheer van je foto's Photoshop Bridge (onderdeel van Photoshop CS2) eens moeten proberen. Snel, diavoorstelling van NEF bestanden van hoge kwaliteit! Prima!
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik daarvoor Nikon View, gratis te downloaden van de Nikon-NL site. Het ziet er wat verouderd uit (dat is het ook), maar voor nul euro werkt het prima. Kan snel NEF-foto's weergeven, wat met Windows viewer maar moeizaam gaat. Bovendien creëert hij geen eigen database met structuur, zoals PP, maar volgt gewoon de Windows boom. Ik kijk al maanden uit naar het verschijnen van Nikon View Pro, maar daarvoor hebben we nog meer geduld nodig dan voor Capture NX!!
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vind het een sloom rotprogramma. Gebruik het niet laner, maar houd het bij View en Capture.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl