Willemstad

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Willemstad

Bericht door sofa2007 » do feb 14 2008 7:53 pm

Ja, dan hebben wij toch maar saaie woningbouw. Zon of niet, Willemstad biedt altijd inteessante architectuur en kleurrijke( woning)bouw.

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 14 2008 7:58 pm

Willemstad is ook niet echt gelegen op een van onze Zeeuwe eilanden... :mrgreen:

Wel wat tips. Foto 1 heeft wat vignettering. Simpel te verhelpen.

Foto 2: die lelijke paal links zou ik weghalen, danwel door 'm weg te klonen, danwel weg te snijden. Een stukje van de onderkant kan volgens mij ook wel weg...

Foto 3 oogt wat donker, en ik zou het perspectief even rechttrekken.

Even een snelle indruk van wat ik met foto 3 zou doen:

Afbeelding

Wellicht is het wit iets te helder geworden, maar het geeft de bedoeling aardig weer...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » do feb 14 2008 8:16 pm

PatrickP schreef: Foto 2: die lelijke paal links zou ik weghalen, danwel door 'm weg te klonen, danwel weg te snijden. Een stukje van de onderkant kan volgens mij ook wel weg...
Ja stom, heb er wel eentje staan hier zonder die paal.
Foto 3 oogt wat donker, en ik zou het perspectief even rechttrekken.

Even een snelle indruk van wat ik met foto 3 zou doen:
Wellicht is het wit iets te helder geworden, maar het geeft de bedoeling aardig weer...
Ok, ziet er goed uit. Vignettering en perspectief veranderen: ben nog niet zover in m'n PS CS2 cursus boek. Volgende keer.

Bedankt voor je constructief commentaar.
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 14 2008 8:32 pm

Perspectief: Edit -> Transform -> Perspective

Je ziet al heel snel hoe het werkt door wat aan de hoekpunten te gaan trekken... :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”