Remco,
De stad parijs is altijd subliem om te fotograferen.
Mooie strakke platen waar ik je misschien wat tips voor mee kan geven in de nabewerking of tips voor een volgende.
Deze Tips zijn zuiver "persoonlijke" smaak overigens...
1:
Mooie groots overzicht waar ik zelf de Toren meer naar binnen had getrokken; hij staat nu echt op het randje.
Kleur en licht zijn gewoon goed.
2:
Mooie detailopname die naar mijn mening vraagt om meer symmetrie. Stapje meer naar links en je had exact in het midden gestaan waardoor de lijnen ook allemaal recht waren geweest.
Gebruik meer de hoeken van je foto; door lijnen in je foto weg te laten lopen in een hoek van je foto krijg je een grotere dieptewerking en het maakt je foto nog verder "af".
3/4:
Idem qua lijnen en hoeken. Misschien dat je met DRI iets meer licht in de donkere partijen kan aanbrengen.
5/6:
Twwe stappen naar links had je de weg exact in het midden gehad waardoor alle "scheve" lijnen in de foto wel symmetrisch zouden zijn.
Qua licht en diepte is deze wel erg mooi.
7/8: mooi van kleur en detaillering. Storend vind ik de lensvertekening in de gebouwen (het schuin weglopen)
Door in PS het filter Lens distortion te gebruiken kan je deze meer rechttrekken wat deze zeker ten goede zal komen.
10: de mooieste qua licht, contrast en detaillering. Ook hier gaat voor mij wel het hoeken en lijnen principe op.
Wat ook verassende effecten geeft is het iets schuinhouden van de camera om wel de hoeken en lijnen mee te pakken en ook je gehele compo te krijgen.
Als voorbeeld:

Een foto van Han Dijkslag (een van de leermeesters van mij).
Nogmaals een mooie serie die vooral opvalt door de sublieme kleuren.