Gekleurd
Gekleurd
Heb weer eens iets gezien en geprobeerd.....
Een goede vriend kwam vandaag na 21 jaar met nikon te hebben gewerkt onverwachts met een canon 5D aanzetten. Had van de week alles van Nikon verkocht en overgegaan naar Canon. Was wel even schrikken moet ik zeggen.
We hadden een fashion fotoshoot . Hij met zijn Canon en ik met mijn Nikon D300. Tijdens het bekijken op de laptop in de studio kwam ik er al snel achter dat de Canon wel erg mooie warme plaatjes produceerd. Om eerlijk te zijn Stukken mooier dan mijn D300
Om te kijken of ik dat ook voor elkaar kon krijgen heb ik van alles geprobeerd . Van Levendige kleuren ( VI) tot..... Noem maar op.
Kreeg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe je dat wel voor elkaar krijgt??? De Canon produceerd vanuit de camera wel erg mooie platen voor protret en fashion
Hoor graag
Een goede vriend kwam vandaag na 21 jaar met nikon te hebben gewerkt onverwachts met een canon 5D aanzetten. Had van de week alles van Nikon verkocht en overgegaan naar Canon. Was wel even schrikken moet ik zeggen.
We hadden een fashion fotoshoot . Hij met zijn Canon en ik met mijn Nikon D300. Tijdens het bekijken op de laptop in de studio kwam ik er al snel achter dat de Canon wel erg mooie warme plaatjes produceerd. Om eerlijk te zijn Stukken mooier dan mijn D300
Om te kijken of ik dat ook voor elkaar kon krijgen heb ik van alles geprobeerd . Van Levendige kleuren ( VI) tot..... Noem maar op.
Kreeg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe je dat wel voor elkaar krijgt??? De Canon produceerd vanuit de camera wel erg mooie platen voor protret en fashion
Hoor graag
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ons hier niet mee lastigvallen en idd gewoon overstappen op Canon en je registreren bij eosdigitaal. 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dit ook een keer gehad met een collega. Die leek onder vergelijkbare omstandigheden veel meer kleur en dynamisch bereik te hebben. Zeker bezien op het display van de camera. Als ik echter onze eindproducten vergelijk dan zijn die van hem toch een stuk grauwer en saaier van kleur. Wellicht heeft het aan de laptop gelegen. Over het algemeen heb ik over warmte en kleurweergave van mijn antieke D70s echt niets te klagen!
Nikon krijgt het enkel voorelkaar door in de nabewerking dit te corrigeren.
Kleuren van Canon zijn persoonlijk een ietsje mooier...kleuren van Fuji S3/S5 zijn vele malen mooier.
In de nabewerking moet je steenvast een billiance Filter toepassen om in de buurt te komen van de kleuren van Canon.
En toch blijf ik bij Nikon....
Kleuren van Canon zijn persoonlijk een ietsje mooier...kleuren van Fuji S3/S5 zijn vele malen mooier.
In de nabewerking moet je steenvast een billiance Filter toepassen om in de buurt te komen van de kleuren van Canon.
En toch blijf ik bij Nikon....
Dat is het hem nu net. Ik ben zo vertrouwd met Nikon. Heb in het verleden altijd gezworen voor en met Nikon. Nu wil hem bewijzen dat hij niet had moeten overstappen naar canon en de Nikon ook zulke kleuren kan produceren.De objectieven waar van het zelfde brandpunt .Of je van soortgelijke objectieven kan praten weet ik niet Het is toch een andere coating dacht ik. Het gaat er dus niet om om te vertellen hoe geweldig de canon wel niet is maar dat ik soortgelijke platen uit de camera krijg die qua kleur erg goed overkomen. Met name bij model -fashion
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb zojuist de Chip Foto Video binnen gekregen. Volgens hun gaat er wat beeldkwaliteit maar weinig boven de D300: de Canon 1Ds markIII en de Nikon D3 om precies te zijn. Dus zo slecht zou het niet moeten zijn! 
Nikon kiest er bewust voor de kleuren realistisch te houden volgens mij. In de nabewerking kan je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt...

Nikon kiest er bewust voor de kleuren realistisch te houden volgens mij. In de nabewerking kan je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan kan ik er nu van maken: "Nikon kiest er bewust voor de kleuren realistisch te houden volgens De Put en ondergetekende".De Put schreef:Ik denk dat dit een waarheid is!PatrickP schreef:Nikon kiest er bewust voor de kleuren realistisch te houden volgens mij. In de nabewerking kan je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt...

Niet helemaal mee eens... de meest realistische kleuren zijn van Fuji(kijk alle tests maar na). Nikon is gewoon iets fletser en Canon vaak iets te verzadigd.PatrickP schreef:Nikon kiest er bewust voor de kleuren realistisch te houden volgens mij.
Het is dat Fuji zo'n bagger aftersale heeft en toch niet vrij is van storingen.....maar anders...
Fuji is goed op weg door meer met Nikon samen te werken... nu nog het beste van 2 werelden. Nikon kwaliteit met Fuji kleur.... moet toch binnenkort wel te doen zijn lijkt me zo.