SwederD70 schreef:Vlammen komen bij het terugschakelen, en ze komen best wel verwacht als je het eenmaal een beetje in de gaten hebt gehouden.
Enigste nadeel is dat ze heeeellll erggg kort zijn, tegen de tijd dat je ze ziet en gereageerd hebt, door de ontspanknop in te drukken, zijn ze al weer weg....
Balen, want de Audi's van Ekstrom en Tomczyk (de Red-Bull's) geven de grootste steekvlammen.
Helaas had ik in 2007 geen steekvlammen...wel in de jaren doorvoor...
-----------------
Ehm, heb ook niet echt een voorkeur voor een van beide. Vind ze allebei wel aardig!
Tuurlijk is het in theorie voorspelbaar... terugschakelen is vlam...
Tot zover de theorie.. nu de praktijk....
Het terugschakelmoment is nooit hetzelfde.. niet bij verschillende coureurs maar zeker ook niet bij individuele coureurs.
Zoals je al aangaf is het moment van vlam maar erg kort dit i.c.m. de snelheid en de verschillende rempunten per coureur en de verschillende wegligging per auto maakt het wat mij betreft onvoorspelbaar en ben je dus vaak te laat.
Groeten Raymond