Uitschakelen D 70s
Uitschakelen D 70s
Misschien dat ik het nog niet heb ontdekt, maar schakelt de D70 s niet automatisch uit ?? Kom er net achter dat ie een hele week aan heeft gestaan.
Dat komt omdat in principe alle systemen wel uit gaan , alleen het LCD display geeft meer informatie dan wanneer de kamera 'echt' uit is. Het lcd schermpje verbruikt in beide gevallen zeer weinig stroom. De kans bestaat echter dat als de kamera op deze manier 'stand-by' staat , per ongeluk in je tas de ontspanknop wordt ingedrukt en er een hele serie donkere-mislukte foto's worden gemaakt.
Verder is het geen ramp en kan het geen kwaad.
Verder is het geen ramp en kan het geen kwaad.
Klopt alleen gaat het AF hulplicht dan aan waardoor de kans bestaat dat de accu leeg is als je de camera wil pakken. Doordat ik iets uit mijn tas wilde pakken, zag ik het hulplicht aan gaan, waardoor ik dus bemerkte dat de camera niet uit stond.BUG322 schreef:Dan moet hij wel de kans krijgen om te focussen.
Wat erg moeilijk gaat in de tas met lens dop.
Moet trouwens zeggen dat ik wel blij ben dat hij niet automatsch uitschakelt. Ik loop nogal eens in het veld met de camera om mijn nek, soms wil ik wat schieten en kom er dan achter dat ik de camera uit gezet heb. Het is mij overkomen dat dan net dat mooie moment weg is. Want ja je drukt de ontspankonop in en er gebeurt niets, dan ga je kijken en merk je dat de camera uit staat. Dus als ik in het veld loop, zet ik hem nooit uit.
Garoeten Irwan