Heb je daarvan wat laten zien eigenlijk?PatrickP schreef:Jullie waren duidelijk goed bezig die avond. Er zitten prachtige foto's bij! Ik heb de 9e wat aangeklooid, maar het was niet mijn meest inspirerende avond moet ik bekennen...
Gr.
Maud
Heb je daarvan wat laten zien eigenlijk?PatrickP schreef:Jullie waren duidelijk goed bezig die avond. Er zitten prachtige foto's bij! Ik heb de 9e wat aangeklooid, maar het was niet mijn meest inspirerende avond moet ik bekennen...
Hoi Maud,Maud schreef:[Hele mooie foto's, echt sfeervol. Volgens mij staat het huisje op nummer 1 wel een beetje scheef (naar links)..
Ik zie dat je wisselt tussen F/8 - F/9 - F/11. Zit daar een reden achter? Want de sluitertijd blijft hetzelfde 30seconden.
Ja van dat wijntje klopt wel jaALE schreef:Hoi Maud,Maud schreef:[Hele mooie foto's, echt sfeervol. Volgens mij staat het huisje op nummer 1 wel een beetje scheef (naar links)..
Ik zie dat je wisselt tussen F/8 - F/9 - F/11. Zit daar een reden achter? Want de sluitertijd blijft hetzelfde 30seconden.
Bedankt voor het compliment. We hebben je afgelopen vrijdag gemist, volgens mij zat je lekker warm thuis achter een flesje wijn![]()
#1) Dat huisje is juist scheef. Die metselaar had teveel wijn de avond ervoor gedronken :mrgreen:
#2) F/8 - F/9 - F/11 en sluitersnelheid gelijk ?? Die begrijp ik niet helemaal. Zoals je weet fotografeer ik 90% van de tijd volledig manueel. Voor avond/nacht opnames gebruik ik normaal gesproken ISO 100, F8 met een daarbij behorende sluitersnelheid. Dat heb ik ook afgelopen vrijdag gedaan, m.u.v. de stoelen en de Dom Kerk (anders moest ik op Bulb, geen zin in en het was per slot van rekening vrijdag...). Ik zie eerlijk gezegd ook niet overal 30 sec staan bij mijn bijschriften.
CU,
ALE
Nee toch? De punt achter de weblink zorgt voor de foutmelding.Maud schreef:Krijg foutmelding op je site
Waren ze zo slecht??
Bij de laatste heb ik in Capture eens lekker aan alle schuifjes getrokken, was erg benieuwd naar de reactiesPatrickP schreef:De eerste 2 zijn heel sfeervol Cees! De laatste is wat raar wat kleur betreft en ook wat minder naar mijn bescheiden mening...
Ik vind dat er wel een aantal mooie foto's tussen zitten... Het hek, de weerspiegeling in het water en de autolichten door de fiets heen spreken me erg aan. En ja er zitten ook een aantal erg standaard foto's tussen....PatrickP schreef:Er is een tweetal foto's (3 zelfs meen ik) naar Dorien verstuurd. Ze staan nog niet op haar site.
Voor wie het leuk vindt, kan je e.e.a. zien op http://d70.nl/co_utrecht . Daar staan mijn foto's, die van TomT (was ook mee in Edam, Marken en Broek in Waterland) en Mic, een ander fotomaatje van me.
Ik heb betere dagen gehad. Er zat wel wat aardigs bij, maar niet echt iets bijzonders. Zoals gezegd: een beetje lopen pielen...
Nee, deze komt praktisch zo uit de camera, omgezet naar JPEG, iets meer contrast, de highlights van de lampen iets getemperd, klein beetje USM, klaarMaud schreef:Deze vind ik heel erg mooi!!!Riemke schreef: 3.ISO 100, f11, 32 mm, 30 sec.
Nog veel aan bewerkt?
Gr.
Maud
Waarom f8 bij avond opname ? De gebruikte lens presteert het beste bij f8 t/m f11. Mijn 50mm is bijv. het best op f5.6 t/m f8. Zo heeft iedere lens wel een bepaald diafragma die het beste resultaat oplevert.Maud schreef:Wat ik bedoelde dat je soms F/8 gebruikt en soms f/9 waarom? Bij de stoelen was er meer licht dus daarom op een kleiner diafragma (f/9)?