Safari BeekseBergen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kenji

Safari BeekseBergen

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 12:34 am

Hier een foto die ik vandaag had gemaakt in de Beekse Bergen met me Nikor 55-200mm VR

1. 200mm f/5.6 - 1/800 - ISO200 en geschoten op P en 2 stops onderbelicht.

Afbeelding

Er hing een heel felle zon vandaag boven de Beekse Bergen. Foto beetje snel op auto de kleuren ge-edit in CS3 en beetje sharpen gemaakt. Alleen ben ik nog niet zo tevreden met de scherpte van mijn foto.

Owja, ik schoot door de hek heen, daarom zie je lijntjes dwars door de foto.

Macer

Bericht door Macer » ma feb 18 2008 7:58 am

Leuke foto

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma feb 18 2008 8:45 am

Niks mis mee met deze foto. Je vorderingen zijn goed zichtbaar.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Kenji

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 9:25 am

Bedankt.

Kenji

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 9:49 am

2. 200mm - f/5.6 - 1/250 - ISO200 op P en -0.7

Afbeelding

Bij deze ook, zon was heel fel.

Kenji

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 10:06 am

3. 200mm - f/5.6 - 1/250 - ISO200 - op P en -0.7

Afbeelding

Deze 3 foto's zijn mijn eerste foto's die ik maak op dieren. AUB advies

roeree

Bericht door roeree » ma feb 18 2008 10:12 am

Hoi Kenji,

Foto 2 is niet scherp op de kop van het beest, en over het algemeen is het belangrijk om bij dieren de ogen scherpt te hebben. Verder komt de foto "wollig" over. Dit komt denk ik door een combinatie van onscherpte met fel licht dat de vacht dicht laat lopen, correct me if i'm wrong.

Foto 3 prima scherpte, mooi de blauwe kleur op de vleugen meegenomen maar ik mis de staart!

Groeten Raymond

Kenji

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 10:17 am

roeree schreef:Hoi Kenji,

Foto 2 is niet scherp op de kop van het beest, en over het algemeen is het belangrijk om bij dieren de ogen scherpt te hebben. Verder komt de foto "wollig" over. Dit komt denk ik door een combinatie van onscherpte met fel licht dat de vacht dicht laat lopen, correct me if i'm wrong.

Foto 3 prima scherpte, mooi de blauwe kleur op de vleugen meegenomen maar ik mis de staart!

Groeten Raymond
Ik denk dat je gelijk heb bij foto 2. Situatie/zonlicht was niet optimaal. Dit was genomen vanuit me auto bij de autosafari.

foto3....tja....had het geschoten zonder staart :P

roeree

Bericht door roeree » ma feb 18 2008 10:31 am

Kenji schreef:foto3....tja....had het geschoten zonder staart :P
Ja snap ik hoor.. maar dat is iets om bij het schieten dus op te letten.... naar mijn mening bij zo'n foto of vol close up of het onderwerp er volledig op want er mist nu gewoon wat.

groeten Raymond

Kenji

Bericht door Kenji » ma feb 18 2008 10:34 am

roeree schreef:
Kenji schreef:foto3....tja....had het geschoten zonder staart :P
Ja snap ik hoor.. maar dat is iets om bij het schieten dus op te letten.... naar mijn mening bij zo'n foto of vol close up of het onderwerp er volledig op want er mist nu gewoon wat.

groeten Raymond
Tks voor de tip. Next time complete birdie erop krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”