Beschadigde sensor D70??
Beschadigde sensor D70??
Onlangs zag ik stofdeeltjes op mijn foto's. Om dit probleem te verhelpen heb ik met een blaasbalg het stof van de sensor verwijderd. Op de foto's die ik daarna heb gemaakt, waren de stofdeeltjes verdwenen, maar ik zag een ander plekje ervoor terugkomen, iets wat ik niet van de sensor kan halen met de blaasbalg.
Vervolgens naar de fotowinkel geweest, om te bekijken of zij dit konden schoonmaken. Helaas, ook niet, dus toestel maar opsturen naar Nikon. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en wat dit gaat kosten? Ik ben nl. bang dat de sensor wat beschadigd is..
Vervolgens naar de fotowinkel geweest, om te bekijken of zij dit konden schoonmaken. Helaas, ook niet, dus toestel maar opsturen naar Nikon. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en wat dit gaat kosten? Ik ben nl. bang dat de sensor wat beschadigd is..
Beetje onzin dit, zelf schoonmaken met een beetje kennis van zaken, goed materieel en een vaste hand is echt geen probleem, dan ben ik net zo goed als de gemiddelde medewerker van een fotowinkel, en wel beter dan sommigen die ik gezien heb... Laten schoonmaken geven ze ook geen garantie.MEMENTO schreef:Zelf schoonmaken gaat negen van de tien keer goed. Totdat.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het al talloze malen gedaan, de eerste keer met zweetdruppeltjes, nu fluitend. Dat ding is zo gevoelig nu ook weer niet. Wel goede spullen gebruiken natuurlijk.zelf schoonmaken met een beetje kennis van zaken, goed materieel en een vaste hand is echt geen probleem,
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik bied bij deze mijn D70 aan voor eenieder die zo'n prachtig apparaat wil hebben... in ruil voor een D200 doe ik niet moeilijk! :mrgreen:dragon2 schreef:Volgens mij is de d70/d70s 1 van de beste nikon dslr's voor IR fotografie, dwz dat er eigenlijk een flut filter voor zitNooit wat van gemerkt moet ik zeggen, zou het echt uitmaken als je daar een "moderner" filter op zet?
Andersom, met m'n huidige D200 kan ik IR wel vergeten heb ik begrepen...