Een beetje deventer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
BUG322

Een beetje deventer

Bericht door BUG322 » di okt 24 2006 9:47 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de rest staat hier.
http://www.pbase.com/bug322/deventerijssel
het was weer lekker oefenen

groetjes

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » di okt 24 2006 6:35 pm

Jouw eerste foto (brug) deed mij denken aan een brug bij Arnhem. Zie deze link...

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » di okt 24 2006 7:32 pm

Goedenavond Buggie,

Als ik heel eerlijk ben vind ik sommige foto's op de site mooier dan diegene die je geplaatst hebt! (dit doet overigens niets af aan dat wat je geplaatst hebt!!! :wink: )

Vanwaar eigenlijk je keuze om deze te plaatsen en niet bv: DSC_0160.JPG?

mvg, OFB 8)
ps.: Het scheelt natuurlijk ook dat ze op de site omringt worden door een zwart-tint ipv hemelsblauw!

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di okt 24 2006 7:39 pm

roel schreef:Jouw eerste foto (brug) deed mij denken aan een brug bij Arnhem. Zie deze link...
Roel dat is dus ook de reden dat de film A Bridge To Far in Deventer is opgenomen, terwijl het de slag om Arnhem betrof. Er zijn meer bruggen die overeen komen.
Vroegere maten van mij hebben nog gefigureerd in de film.

Wat de opnames betreft, mooie platen, alleen heb ik het idee dat de vergezichten allemaal een beetjes scheef zijn. Dit is goed te zien bij deze plaat op je site: http://www.pbase.com/bug322/image/69063173
Je ziet dat de bovenzijde van de brug scheef op de foto staat. Ik vind het trouwens een hele klus om uit de vrije hand een vergezicht recht op de plaat te krijgen.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

BUG322

Bericht door BUG322 » di okt 24 2006 8:07 pm

Tja soms zie je door de bomen het bos niet meer.
jpg160 vond ik niet zo scherp denk ik.

Hi roel ook even op jouw site gekeken Daar zitten erg mooie opnames tussen

:shock:

v.w.b. die horizon tja zelfs als ik hem later rechtzet staat hij vaak nog scheef :)

Het valt niet mee om een beetje landschap te schieten vooral om daar een beetje diepte en scherpte in te zien.

Het meeste heb ik geschoten met de 70-300 wegwerp G die toch een beetje helderheid mist.

Wel een goede investering voor de toekomst een goede tele.

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » wo okt 25 2006 12:00 am

Pancaran's schreef:
roel schreef:Jouw eerste foto (brug) deed mij denken aan een brug bij Arnhem. Zie deze link...
Roel dat is dus ook de reden dat de film A Bridge To Far in Deventer is opgenomen, terwijl het de slag om Arnhem betrof. Er zijn meer bruggen die overeen komen.
Vroegere maten van mij hebben nog gefigureerd in de film.

Wat de opnames betreft, mooie platen, alleen heb ik het idee dat de vergezichten allemaal een beetjes scheef zijn. Dit is goed te zien bij deze plaat op je site: http://www.pbase.com/bug322/image/69063173
Je ziet dat de bovenzijde van de brug scheef op de foto staat. Ik vind het trouwens een hele klus om uit de vrije hand een vergezicht recht op de plaat te krijgen.

Irwan
De foto waaraan je refereert is van Bug322. Overigens een leuke plaat met een typerende weergave van de mooie stad Deventer.

H.M.

Bericht door H.M. » wo okt 25 2006 10:24 am

Er zitten mooie platen tussen, zeker op je site. Zo vind ik zelf 0152 een hele mooie (fraai perspectief). Ben altijd jaloers op mensen die in het IJsselgebied wonen, vergeleken daarmee is het Noord-Hollandse polderlandschap maar saai... Tja, het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, zullen we maar zeggen. Wel viel het me op dat er wat stofdeeltjes te zien zijn, kijk maar goed naar de blauwe luchten.
Groet,
Henk

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo okt 25 2006 12:59 pm

roel schreef: De foto waaraan je refereert is van Bug322. Overigens een leuke plaat met een typerende weergave van de mooie stad Deventer.
Hoi Roel,
Mijn opmerking was ook gericht op de fotosessie van Bug322. Alleen de 1e was voor jou bedoeld. Deventer wordt inderdaad prachtig in beeld gebracht. Wat ik nog altijd een geweldig zicht op de stad vind is het uitzicht vanaf de brug van de A1 over de IJssel. Voor de mensen die het kennen vlak bij de "knik", tenminste als die er nog in zit. hetis voormij ook alweer een jaar of 3 geleden dat ik daar geweest ben.
Als ik er nog eens kom ga ik zeker proberen een foto te maken.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

BUG322

Bericht door BUG322 » wo okt 25 2006 8:56 pm

In iedergeval bedankt voor de meevallende reacties :)

Van die film "Een brug te ver" weet ik nog als kind dat het terrein achter vliegveld teuge vol lag met Airspeedhorsas (zweefvliegtuigen).
Ben toen ook nog een dagje wezen kijken op de set.

groetjes

dragon2

Bericht door dragon2 » wo okt 25 2006 9:01 pm

'k heb het niet zo op Teugse zwevers :twisted: :wink:

Afbeelding

BUG322

Bericht door BUG322 » wo okt 25 2006 9:12 pm

Haha :) Ik heb ooit zelf eens 8 sprongetjes gemaakt daar op teuge.
In mijn tijd op de KMS.
Mijn vader was er grondtuigwerkkundige en heb veel mogen meevliegen.

Maar ik vind het nog steeds zonde om uit een goed vliegtuig te springen.
:lol:
Overigens mooie site en mooie fotos heb je er staan.

Ik ben een groot luchtvaart enthousiast !!

Groetjes

dragon2

Bericht door dragon2 » wo okt 25 2006 9:23 pm

een goed vliegtuig
Ja dat denk jij :wink:
Mee landen is veel enger dat doe ik liever zelf :P

Ik vloog m'n landingscircuit in zie ik op de grond een schaduw. Eh als ik hier een schaduw zie, waar is dat ding dan..? Ow daar. :shock: :roll:
Die zwever is nog niet zo erg, tis meer die kabel die eraan zit.

Nog een ijssel plaatje (Deventer zit hier rechts van de foto, dit is ter hoogte van Terwolde en ik wou graag terug naar Teuge):

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”