Ik moet een aantal objecten fotograferen nu is het probleem hoe alles op de juiste plaats en richting te zetten zonder dat het omvalt etc.
Hoe los ik dat op ?
Wat voor oplossingen zijn daar voor ?
Ik heb begrepen dat daar iets van klei voor is of zo ?
Waar kan ik dat kopen ?
Iemand ening idee ?
Product fotografie vraag.
Toen ik jong was (lang geleden) kon je bij de speelgoedwinkel een soort klei kopen wat niet hard werd. Het waren gekleurde staafjes van pakweg een centimeter of 15 en een doorsnede van 1 centimeter. Kijk eens op www.bartsmit.nl en tik in de zoekmachine klei in. Verschillende formaten en kleuren voor niet veel geld. Of dit klei is die niet hard wordt weet ik niet. Mogelijk dat er andere professionele producten voor zijn, maar denk dat die veel duurder zijn. Als dit werkt: why not eh?
Succes ermee
Irwan
Succes ermee
Irwan
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Produkten fotograferen is een vak apart.
Je moet zelf heel inventief zijn om dingen zodanig neer te zetten dat het inderdaad niet omvalt.
Hama heeft in zijn assortiment een modelleer-klei dat ikzelf altijd gebruikte in de studio.
Te koop bij de FotoVakhandel, zoals Capi en Calumetphoto in Amsterdam.
Als studiofotograaf ben je een alleskunner, ook op het gebied van improviseren, timmeren, schilderen, visagie,enz.
Je moet zelf heel inventief zijn om dingen zodanig neer te zetten dat het inderdaad niet omvalt.
Hama heeft in zijn assortiment een modelleer-klei dat ikzelf altijd gebruikte in de studio.
Te koop bij de FotoVakhandel, zoals Capi en Calumetphoto in Amsterdam.
Als studiofotograaf ben je een alleskunner, ook op het gebied van improviseren, timmeren, schilderen, visagie,enz.
Mijn racefiets heeft geen stadaard maar toch zie je vaak foto's van racefietsen die gewoon rechtop staan zonder standaard of wat dan ook.olle_griese schreef:als het om een fiets gaat zit er meestal wel een fietsenstandaard aan, als het om kleine dingen gaat is klei of plakband (ducktape) aan de achterzijde i.d.d. een idee.
Ik vraag mezelf wel eens af hoe ze dat doen of gebruiken ze visdraad aan het plafon wat ze dan later met PS wegpoetsen.
Voor kleinere voorwerpen zou je bijv. zo een cocon of tent kunnen aanschaffen

Voorlopig zet ik mijn fiets gewoon buiten tegen de muur

Luc.