CorH schreef:Begrijp ik het goed Fred?
Je gebruikt film, laat die ontwikkelen, scant de foto in, bewerkt in photoshop of aanverwant en plaatst op het forum?
Als dat zo is dan is dat een heel karwei. Mijn compliment voor het behaalde resultaat.
Hoi Cor,
Het is eigenlijk hetzelfde als vroeger in mijn natte doka. Toen ontwikkelde ik zelf mijn (zwart-wit) films, drukte de negatieven af met mijn vergrotingskoker. Daarbij "bewerkte" ik mijn foto's door delen van het negatief door te drukken of tegen te houden, paste ik het contrast aan door het gebruik van harder of zachter papier.
Nu laat ik mijn (kleuren-)films ontwikkelen. Ik zie mijn scanner als digitale vergrotingskoker, het bewerken van een foto gebeurt nu in mijn PC met PS. Bewerken bestaat nog steeds uit deels doordrukken, tegenhouden, aanpassen van contrast (nu dan ook kleur). Het uiteindelijke bestand is dan de afdruk, die nog fysiek moet worden afgedrukt. Daar wil ik zelf niet mee klooien, dus laat ik dat doen door Profotonet in Gouda.
In verhouding met het werk vroeger in de natte doka is dit een peuleschilletje. Je ziet direct wat je doet. Bevalt het niet dan kun je alles weer ongedaan maken. Ik vind dit een fijne manier van werken. En de resultaten zie je regelmatig op dit forum en
hier op mijn website.
Nog bedankt voor je compliment.