het Lipnomeer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 24 2008 10:03 am

harm schreef:@Ale: Kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt.
Nu vraag je me wat. Ik zal proberen de bewerking zo nauwkeurig mogelijk en stap voor stap weer te geven.

- Ik heb dit keer gebruik gemaakt van PhotoShop CS3
- De eerste bewerking is het ruisvrij maken van de foto met Noise Ninja. Deze is als plug-in toegevoegd aan PS en vind deze persoonlijk beter dan die van Adobe
- Horizon recht gezet
- Nieuwe laag aangemaakt en het niveau aangepast om het gras e.d. zichtbaar te krijgen
- Voorgrond tot aan het water inclusief de bootjes geselecteerd
- Selectie omgekeerd
- Met het gummetjes de lucht en het water hersteld naar de originele kleur
- Nieuwe laag aangemaakt om de hooglichten te verzachten (via curven aangepast)
- Nieuwe laag voor contrast / helderheid. Een klein beetje contrast aan de foto toegevoegd
- Een nieuwe laag voor de kleurtoon en verzadiging. Iets verhoogt om de kleuren nog sprekender te maken
- Foto verkleint, horizontaal 600 pixels
- Selecteer alles (CTRL-A), Filter - Verscherpen - Slim Verscherpen - 75%, 0.4, vage lens
- Kopieer de foto (CTRL-C)
- Bestand - Nieuw - Leeg bestand
- Afmetingen horizontaal 800 pixels (max. wat je op het forum mag plaatsen)
- Bewerken - vullen..., kleur zwart, dekking 100%
- Plak je foto vanuit het klembord (CTRL-V)
- Bewerken - Selectie omlijnen...: 1 pixel, kleur grijs (125,125,125), lokatie buiten, modus normaal, dekking 100%
- Je tekst onder de foto plaatsen (Font Adobe Caslon PRo, 6pt, kleur 100,100,100)
- Opslaan als JPG, geen compressie

Hope this helps,

ALE
Laatst gewijzigd door ALE op zo feb 24 2008 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo feb 24 2008 10:14 am

Als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat ik voor Lightroom kies als ik meer wil. :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

harm

Bericht door harm » zo feb 24 2008 12:15 pm

ALE schreef:
harm schreef:@Ale: Kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt.
Nu vraag je me wat. Ik zal proberen de bewerking zo nauwkeurig mogelijk en stap voor stap weer te geven.

- Ik heb dit keer gebruik gemaakt van PhotoShop CS3
- De eerste bewerking is het ruisvrij maken van de foto met Noise Ninja. Deze is als plug-in toegevoegd aan PS en vind deze persoonlijk beter dan die van Adobe
- Horizon recht gezet
- Nieuwe laag aangemaakt en het niveau aangepast om het gras e.d. zichtbaar te krijgen
- Voorgrond tot aan het water inclusief de bootjes geselecteerd
- Selectie omgekeerd
- Met het gummetjes de lucht en het water hersteld naar de originele kleur
- Nieuwe laag aangemaakt om de hooglichten te verzachten (via curven aangepast)
- Nieuwe laag voor contrast / helderheid. Een klein beetje contrast aan de foto toegevoegd
- Een nieuwe laag voor de kleurtoon en verzadiging. Iets verhoogt om de kleuren nog sprekender te maken
- Foto verkleint, horizontaal 600 pixels (max. wat je op het forum mag plaatsen)
- Selecteer alles (CTRL-A), Filter - Verscherpen - Slim Verscherpen - 75%, 0.4, vage lens
- Kopieer de foto (CTRL-C)
- Bestand - Nieuw - Leeg bestand
- Afmetingen horizontaal 800 pixels
- Bewerken - vullen..., kleur zwart, dekking 100%
- Plak je foto vanuit het klembord (CTRL-V)
- Bewerken - Selectie omlijnen...: 1 pixel, kleur grijs (125,125,125), lokatie buiten, modus normaal, dekking 100%
- Je tekst onder de foto plaatsen (Font Adobe Caslon PRo, 6pt, kleur 100,100,100)
- Opslaan als JPG, geen compressie

Hope this helps,

ALE

Ale,

Dank je wel voor het uitleggen van je tovenaarskunsten. Geweldig, ik vind jouw bewerking heel erg mooi.
Ik leer erg veel hiervan. Dit forum, het is vaak gezegd, is een heel mooi medium. Dat iemand je laat meekijken in zijn keuken, dat is leerzaam en verhelderend.
Groet en een fijne dag nog.

Harm.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”