Beschadigde sensor D70??
Maar weer ff on-topic misschien?
Ik maak mijn sensor schoon met het spul van Green Clean.
Dan kan je de sensor zowel droog als nat schoonmaken.
In het begin bjij mij met zweet in mijn handen maar het filter wat er voor zit is van glas en kun je bijna niet veel fouts doen.
En ff off-topic de IR-fotografie. Fuji heeft IF versies van de S3Pro en de S3Pro en ik geloof ook de S20Pro alle genaamd UVIR en deze camera's zijn gemaakt voor IR-fotografie.
Van de S3Pro zal er misschien al wat tweede hands te krijgen zijn.
Groet,
Adri
Ik maak mijn sensor schoon met het spul van Green Clean.
Dan kan je de sensor zowel droog als nat schoonmaken.
In het begin bjij mij met zweet in mijn handen maar het filter wat er voor zit is van glas en kun je bijna niet veel fouts doen.
En ff off-topic de IR-fotografie. Fuji heeft IF versies van de S3Pro en de S3Pro en ik geloof ook de S20Pro alle genaamd UVIR en deze camera's zijn gemaakt voor IR-fotografie.
Van de S3Pro zal er misschien al wat tweede hands te krijgen zijn.
Groet,
Adri
Ik heb hetzelfde probleem vorige week mijn sensor laten reinigen en binnen 2 dagen zit er weer van alles op. IK word er gek van !!
Het lijkt wel of het contrast veel hoger is en de foto,s worden moeilijk scherp. Ik ga hem ok maar op sturen naar nikon en alles goed laten schoonmaken...Kosten 80euro voor zover ik weet.
Zonde geld...Maar dit is ook nix ik erger me suf !!!
Het lijkt wel of het contrast veel hoger is en de foto,s worden moeilijk scherp. Ik ga hem ok maar op sturen naar nikon en alles goed laten schoonmaken...Kosten 80euro voor zover ik weet.
Zonde geld...Maar dit is ook nix ik erger me suf !!!
NAS Buikpijn
Hoi Nicole,
De prijs voor een geregistreerde camera is lager hoor!
Hier info van het NSP:
Werkzaamheden en kosten: digitale reflexcamera’s
Werkzaamheden
- CCD-reiniging
- Inspectie van de firmwareversie en zonodig een upgrade uitvoeren
- Spiegelreiniging/controle van de hoekstand van de hulp-/hoofdspiegel met lasergestuurde testapparatuur
- Belichtings- en autofocustest op basis van fabriekswaarden
- Reiniging exterieur camera en eventueel meegeleverd objectief
- Complete controle van de werking van de camera
- Testcertificaat
- Op uitdrukkelijke wens: aanbrengen van een speciale beschermfolie op de TFT-monitor (reflectiewerend, bescherming tegen krassen); deze folie kan later door de gebruiker probleemloos worden verwijderd.
Prijs per camera:
Speciale prijs, uitsluitend voor geregistreerde camera’s:
€ 49,00 incl. 19% BTW, exclusief verzendkosten *
Standaardprijs voor niet geregistreerde camera’s:
€ 79,00 incl. 19% BTW, exclusief verzendkosten
*De verzendkosten van een bepaalde zending kunnen vooraf bij het Nikon Service Point worden opgevraagd.
Hier de link:
http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local_co ... 168/1.html
Geloof me het is echt de moeite waard om je camera weg te brengen. Je bent hem wel een week kwijt, maar daarna is hij weer spik en span, zowel van binnen als buiten. Heb je moeite met scherpte van een bepaald objectief, schroef dit er dan op als je hem wegbrengt.
Mocht de afstand een probleem zijn dan kun je hem ook bij mij brengen en rij ik er even langs. Op weg naar mijn werk is het slechts een omweg van 5 minuten naar het NSP.
Irwan
De prijs voor een geregistreerde camera is lager hoor!
Hier info van het NSP:
Werkzaamheden en kosten: digitale reflexcamera’s
Werkzaamheden
- CCD-reiniging
- Inspectie van de firmwareversie en zonodig een upgrade uitvoeren
- Spiegelreiniging/controle van de hoekstand van de hulp-/hoofdspiegel met lasergestuurde testapparatuur
- Belichtings- en autofocustest op basis van fabriekswaarden
- Reiniging exterieur camera en eventueel meegeleverd objectief
- Complete controle van de werking van de camera
- Testcertificaat
- Op uitdrukkelijke wens: aanbrengen van een speciale beschermfolie op de TFT-monitor (reflectiewerend, bescherming tegen krassen); deze folie kan later door de gebruiker probleemloos worden verwijderd.
Prijs per camera:
Speciale prijs, uitsluitend voor geregistreerde camera’s:
€ 49,00 incl. 19% BTW, exclusief verzendkosten *
Standaardprijs voor niet geregistreerde camera’s:
€ 79,00 incl. 19% BTW, exclusief verzendkosten
*De verzendkosten van een bepaalde zending kunnen vooraf bij het Nikon Service Point worden opgevraagd.
Hier de link:
http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local_co ... 168/1.html
Geloof me het is echt de moeite waard om je camera weg te brengen. Je bent hem wel een week kwijt, maar daarna is hij weer spik en span, zowel van binnen als buiten. Heb je moeite met scherpte van een bepaald objectief, schroef dit er dan op als je hem wegbrengt.
Mocht de afstand een probleem zijn dan kun je hem ook bij mij brengen en rij ik er even langs. Op weg naar mijn werk is het slechts een omweg van 5 minuten naar het NSP.
Irwan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Vond hier nog wat geupdate info over sensor cleaning. Voor de D300 en zo heb je toch weer andere vloeistof nodig... Lees maar.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Pasgeleden heb ik mijn matglas laten vervangen.
(Kras door onzorgvuldigheid! Te vlug geweest met mijn blaasbalg!)
Gelukkig zat dat in mijn garantie dus kosteloos vervangen.
Meteen is mijn camera nagekeken en gereinigd enz.
Alles werkt weer zoal het hoort en ik ben eindelijk verlost van die iritante kras, ook al had die geen invloed op mijn foto's.
Wel duurde het een volle 4 weken voordat mijn camera terug was, veel te lang naar mijn zin!
@ Pancaran's, dankjewel voor dat linkje van die controleservice.
Altijd fijn om bij de hand te hebben!
@ Bert31 succes met je camera! hoop dat het allemaal meevalt voor je!
En Nicole.....doen!!! Krijg je geen spijt van!
(Kras door onzorgvuldigheid! Te vlug geweest met mijn blaasbalg!)
Gelukkig zat dat in mijn garantie dus kosteloos vervangen.
Meteen is mijn camera nagekeken en gereinigd enz.
Alles werkt weer zoal het hoort en ik ben eindelijk verlost van die iritante kras, ook al had die geen invloed op mijn foto's.
Wel duurde het een volle 4 weken voordat mijn camera terug was, veel te lang naar mijn zin!
@ Pancaran's, dankjewel voor dat linkje van die controleservice.
Altijd fijn om bij de hand te hebben!
@ Bert31 succes met je camera! hoop dat het allemaal meevalt voor je!
En Nicole.....doen!!! Krijg je geen spijt van!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Yep. Als jij een camera of een lens hebt, kun je die bij Nikon registreren. Elke body en elke lens heeft een nummer, soms wel even goed zoeken.CorH schreef:Wat is een geregistreerde camera?
Geregistreerd bij Nikon nl met een serie nr?
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... d=HLaBDcZi
Dan staat ergens dat die camera of lens van jou is en je krijgt zo af en toe, als je je daarvoor opgeeft bij inschrijving, leuke mailtjes of uitnodigingen. Gewoon doen dus!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Ik heb mijn camera toch maar laten opsturen. Hij is nu al bijna 2 weken onderweg. Dat van die geregistreerde camera's is inderdaad een goede tip, ik zal hier zeker na gaan vragen als ik mijn camera weer kan ophalen. Overigens moest ik eerst een voorschot van EUR 75 betalen, voordat de camera werd opgestuurd.
Re: Beschadigde sensor D70??
Hé hallo plaatsgenoot.Bert31 schreef:... naar de fotowinkel geweest, om te bekijken of zij dit konden schoonmaken. Helaas, ook niet, dus toestel maar opsturen naar Nikon.

Ben je op de hoogte van Nikon's Controleservice ? Als het net zo goed en snel werkt als voor mij, dan is dit een prima service. 'k Kreeg mijn D70 na 8 dagen al terug. Via een van de plaatselijke fotovakhandels heb ik'm naar Beverwijk laten sturen voor een servicebeurt en al zo snel terug ! Misschien de moeite waard ?
Edit: Oeps. pas na het plaatsen zie ik dat ik de thread niet helemaal afgelezen heb ... een advies dat je dus al kreeg en opvolgde.
Harmen
ik staat er van te kijken naar de prijzen en dat niemand met een solution kom ??na een paar maanden ???
maar heb iemand wel eens aan LENS-PEN gedacht ???
???
heel makkelijk zelf te doen je moet echt kromen vingers hebben om dit niet te kunnen doen .
en ik werk in israel , als press fotograaf van verschilende kranten en web sites .ik wissel geen lensen maar en zit vaak in het stof gedeelte van het land en ik maak het een keer in de twee maanden zelf schoon en het resultaat is prima .
soms veel stof op de censor maar een keer lens -pen er over en klaar is kees
www.lenspen.com
is echt de moeite waard .hier in israel kost het iets van 50 euro in nederland weet ik t niet .

maar heb iemand wel eens aan LENS-PEN gedacht ???

heel makkelijk zelf te doen je moet echt kromen vingers hebben om dit niet te kunnen doen .
en ik werk in israel , als press fotograaf van verschilende kranten en web sites .ik wissel geen lensen maar en zit vaak in het stof gedeelte van het land en ik maak het een keer in de twee maanden zelf schoon en het resultaat is prima .
soms veel stof op de censor maar een keer lens -pen er over en klaar is kees
www.lenspen.com
is echt de moeite waard .hier in israel kost het iets van 50 euro in nederland weet ik t niet .