The Brandos + update
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb CS2..ALE schreef:Kan als plug-in werken maar ook stand alone. Ligt aan de versie die je hebt. Zorg er ook voor dat NN altijd als eerste gebruikt wordt in je workflow.Maud schreef:Is Noise Ninja een extra plug-in?
Cheers,
ALE
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
dan kan het ook als een Plug-in werken.Maud schreef:Heb CS2..ALE schreef:Kan als plug-in werken maar ook stand alone. Ligt aan de versie die je hebt. Zorg er ook voor dat NN altijd als eerste gebruikt wordt in je workflow.Maud schreef:Is Noise Ninja een extra plug-in?
Cheers,
ALE
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Prachtige foto's in moeilijke lichtomstandigheden gemaakt.
Schitterende kleuren!!!!!!!
Petje af hoor, met name voor 2, 3 & 5.
Mvg, Gino
Schitterende kleuren!!!!!!!
Petje af hoor, met name voor 2, 3 & 5.
Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Arthur, bedoel je dat je altijd eerst de ruis moet verwijderen eer ik de andere bewerkingen doe?ALE schreef:Kan als plug-in werken maar ook stand alone. Ligt aan de versie die je hebt. Zorg er ook voor dat NN altijd als eerste gebruikt wordt in je workflow.Maud schreef:Is Noise Ninja een extra plug-in?
Cheers,
ALE
of bedoel je iets anders?
Gr Kees
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Maakt niet uit. 't Is jouw topic.KvP schreef:Als ik meer foto's wil bijplaatsen mag ik ze dan bij de eerste serie aan laten sluiten of moet het achteraan?
Of kan ik beter een nieuw onderwerp maken?

Als je de foto's bijplaatst in het eerste bericht moet je alleen even melden dat je er wat bij gezet hebt (in een nieuw bericht) want anders heeft niemand dat in de gaten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ja, dat bedoel ik Kees. Noise Ninja, indien mogelijk, altijd als eerste gebruiken voor de behandeling van je foto's. Daarna komt de rest en als laatste de verscherping.KvP schreef:Arthur, bedoel je dat je altijd eerst de ruis moet verwijderen eer ik de andere bewerkingen doe? of bedoel je iets anders?
Onderstaand een antwoord uit de FAQ van PictureCode LLC, de developers van Noise Ninja:
Q: Where should Noise Ninja be used in the workflow?
It is usually best to apply noise reduction as early as is practical in the workflow. Post-processing adjustments like sharpening, contrast stretching, and color balancing can alter pixel values and noise levels in unpredictable ways. Depending on the amount of adjustment, this can make it more difficult for Noise Ninja to estimate noise levels. Sharpening, for instance, is a nonlinear operation that can significantly distort the distribution of noise values.
If your workflow requires that you use Noise Ninja after some other operations, then try to create noise profiles using calibration images that have been put through the same operations.
Hope this helps,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters