F13 1/50s ISO: 200 18 - 250@32mm
Jazeker, hier staan er nog wat:Riemke schreef:Lijkt me een mooi gebied om foto's te maken Willem. Je hebt er vast en zeker nog wel een paar?
Bedankt.Mooie foto, leuk met die weerspiegeling in het water.
Ja ik blijf ook wat problemen houden met uitgevreten luchten met de Nikon. Toevallig vorige week op de fotoclub een verhaal gehoord over zone-syteem in het digitale tjdperk. Als ik het goed begreep hoef je geen last meer te hebben van uitgevreten luchten als je het zone-systeem (van Ansel Adams) maar begrijpt en kunt toepassen. Daar moet ik me dus nog maar eens goed in gaan verdiepen.Minpuntje is de wat uitgebeten lucht, maar dat blijft met digitaal toch een moeilijk iets. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik daar ook nog niet helemaal uit ben, maar er zijn hier experts op dat gebied.
Bedankt. Gasterse duinen liggen in de buurt van Zeegse/Oudemolen, de kop van Drenthe dus.chip54 schreef:Mooie foto, Willem.
Vraagje: waar liggen de Gasterse duinen?
Je ontkomt er soms niet aan; het contrastbereik van digitale camera's is niet oneindig. De camera heeft het hier op zich helemaal niet gek gedaan. Je zou een extra foto kunnen maken die 1 of 2 stops onderbelicht is, maar dan moet je de donkere en middenpartijen flink ophalenn in de nabewerking, en dat kost waarschijnlijk wel wat ruis en doortekening.Riemke schreef:Minpuntje is de wat uitgebeten lucht, maar dat blijft met digitaal toch een moeilijk iets. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik daar ook nog niet helemaal uit ben, maar er zijn hier experts op dat gebied.
Bedankt. Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met jullie positieve commentaar. Ik had zelf zo m'n twijfels over de foto: waarom heb ik de foto uberhaupt gemaakt?, focu's ontbreekt een beetje, waar moet je naar kijken, het is wel erg druk etc. etc.Pasemi schreef:Fraaie foto sofa2007!
Mooi licht en schaduwen op dat gras, en die reflecties van de bomen.