foto apparatuur verzekering

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di jan 15 2008 4:21 pm

E10

Bericht door E10 » wo jan 16 2008 9:53 pm

Na een poosje google

cameraverzekering.nl

kun je online berekenen wat je jaarpremie wordt :shock:

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ton » wo jan 16 2008 10:03 pm

Ik heb het even bekeken en berekend wat ik aan premie ,
moet betalen voor mijn spullen dan kom ik 100 euro duurder uit ,
dan de omroep verzekering , daar betaal ik nu 85 euro per jaar ,
dat scheelt een hoop geld .
Groeten Ton .

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do jan 17 2008 7:25 am

E10 schreef:Na een poosje google

cameraverzekering.nl

kun je online berekenen wat je jaarpremie wordt :shock:
Meestal ben je 17 tot 19 euro per 1000 kwijt. Hier is het 30 euro!!!

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za jan 19 2008 2:43 pm

Ik ben bij de NOB goed verzekerd ,
tegen goede voorwaarden , en als er iets is heb je geen gezeur ,
en nieuwe aan geschafte spullen zijn direct mee verzekerd .
Groeten Ton .

Scorpio_King
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Scorpio_King » za jan 19 2008 2:56 pm

Ik heb heel veel lenzen tweedehands aangeschaft via Marktplaats waardoor ik er geen factuur van heb.
Ik weet ondertussen dat je daarvoor je spullen kan laten taxeren, vraag is nu wel zit hier nog verschil in wie dat doet?

Wat ik bedoel is ik heb bijvoorbeeld de AF-S 70-200. Nieuw ligt deze rond de 1900 euro, wat zal dan de taxatiewaarde zijn? 1600 euro? 1300 euro?

Scheelt dit nog per taxateur?

Heeft iemand hier evaring mee? (misschien wel regio Amsterdam)
// een hoop gouden dozen

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za jan 19 2008 3:23 pm

Ik heb hier geen ervaring mee ,
maar bel beverwijk eens , misschien dat hun iets voor je kunnen doen ,
wie weet :) .
Groeten Ton .

TGIF

Bericht door TGIF » do jan 24 2008 4:17 pm

andres schreef:Ik ben zelf verzekerings adviseur en heb mijn spullen bij Unigarant verzekerd. Deze kent een All risk dekking met 3 jaar nieuwwaarde en of 3 jaar aanschafwaarde dekking. Alles is verzekerd behalve opzet. En de premie is alleszins redelijk.
Over welke Unigarant verzekering heb jij het? Als ik naar de voorwaarde van de "RECREACTIEFVERZEKERING" kijk dan staat daar
"Beschadiging
12.1. In geval van beschadiging van de verzekerde objecten worden de herstelkosten vergoed tot ten hoogste de vastgestelde waarde onder aftrek van de restanten. Zijn de herstelkosten hoger dan 50% van deze waarde dan is er sprake van totaal verlies.
Totaal verlies
12.2. In geval van totaal verlies wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed, tezijn de waarde van het object voor de gebeurtenis minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs. In dat geval wordt de dagwaarde vergoed. De waarde van de restanten wordt op het vastgestelde schadebedrag in mindering gebracht."

Misschien kan iemand mij vertellen hoe snel de dagwaarde op 50% zit? Zelf krijg ik het idee dat de technologie erg snel gaat. Heb zelf een D80 btw.

Ik heb nog een andere vraag. Wat vinden jullie van garantieverlengen bij een fotozaak van een spiegelreflexcamera?

TGIF

Bericht door TGIF » do jan 24 2008 4:40 pm

wil schreef:
wil schreef:VSP Alphen aan den Rijn. Apparatuur-Cover verzekering. Reparatie's worden volledig vergoed. Geen eigen risico. Apparatuur altijd verzekerd tegen nieuwwaarde of aanschafwaarde, geen termijn dat het ineens dagwaarde wordt.
vergeten jullie deze verzekering niet? :wink:
Net gebeld met VSP Alphen aan den Rijn de Apparatuur-Cover verzekering wordt niet meer afgesloten. Dit is een verouderd product.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do jan 24 2008 4:48 pm

Viel zeker niet voldoende op te verdienen :shock:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » do jan 24 2008 6:31 pm

Scorpio_King schreef:Ik heb heel veel lenzen tweedehands aangeschaft via Marktplaats waardoor ik er geen factuur van heb.
Heeft iemand hier evaring mee? (misschien wel regio Amsterdam)
ook ik ben daar benieuwd naar aangezien ik alleen maar 2de hands spul bezit.

Dozy

Bericht door Dozy » vr feb 22 2008 5:42 pm

Zo, ik heb mijn camera ook verzekerd.

2 middagen wezen bellen en internetten. 2 verzekeraars gevonden die interesant zijn:

1 Cameraverzekering.nl Deze boden een heel compleet pakket aan, € 2500 kost € 85 p/jr incl. ass. belasting. Echter gewoon duur. 1e jaar verzekerd tegen nieuwaarde.

2 Via Centraalbeheer Achmea, als zijnde kostbaarheden verzekering*. € 3000 verzekerd voor € 34 p/jr incl. ass. belasting. Dekkings graad is prima, laten vallen, diefstal etc. Enkel buitenshuis verzekerd. Verzekerd tegen nieuwaarde zolang de dagwaarde meer dan 40% van het oorspronkelijke bedrag bedraagd. Tot € 5000 euro te verzekeren, erboven hebben ze nog een speciale verzekering.
*Een losse inboedel verzekering was bij hun niet vereist.

Die andere verzekering waarvan de link enkele malen in dit topic staat, via de omroep o.i.d. vondt ik maar niets. Slechte telefonische ondersteuning en wazige polis (over scheepsverladingen etc. wat aldus de medewerker de wettelijke apparauut verzekering was. Maar helder is het niet.)

Jos, als je 2e hands spullen wilt verzekeren, moet je deze laten taxeren. Vantevoren even overleggen met de verzekerings maatschappij waar hun het liefst hebben dat dit gedaan wordt denk ik. Maar het kan wel gewoon, heb het speciaal even nagevraagd voor iemand.

Tel. nr. Centraalbeheer Achmea afd. kostbaarheden verzekeringen: 055 5799111

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di feb 26 2008 11:25 am

Scorpio_King schreef:Ik heb heel veel lenzen tweedehands aangeschaft via Marktplaats waardoor ik er geen factuur van heb.
Maak dan een kopie van het marktplaats bericht en de bevestigingsmail.
Elke tweedehands verkoper kan een briefje maken met datum, plaats, bedrag en een omschrijving van wat er verkocht is. Met serie nummer.

Zelfs voor een inboedelverzekering heb je dat nodig. Je moet zelf bewijzen dat je iets in eigendom hebt.

Robin

Bericht door Robin » di feb 26 2008 12:03 pm

Robin in huis met zijn camera, verzekerd
Robin op straat met zijn camera, niet verzekerd
Vreemd !

Erg leuk al die kostbaarheden verzekeringen die je opeens overal kunt aflsuiten en zie ook zeker het nut ervan in, maar ......
Betaal ik in sommige gevallen niet dubbel premie ?

Ik zit met het probleem dat ik met mijn doorlopende reisverzekering maar tot 2300 euro dekking heb in het buitenland. Me collectie is inmiddels iets meer waard geworden :shock:

Met een kostbaarheden verzekering ben ik opeens wel tot bedrag x in het buitenland verzekerd. Dus wel 2300 overlap, waar ik voor betaal.

Aangezien mijn trein reisje naar Arnhem of een stadswandeling in Dordrecht niet onder me reisverzekering valt, denk ik dat ik toch maar eens ga bellen dit weekend voor zo'n kostbaarheden verzekering :?

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di feb 26 2008 1:54 pm

Hoe rekent de NOB? Per €1000 een X bedrag voor een allrisk?
Als ik op vakantie ga, neem ik eigenlijk vrij weinig mee aan apparatuur. Ik heb het altijd gedaan met mijn reisverzekering en een kostbaarhedenverzekering. Destijds heb ik eigenlijk speciaal voor vakantiedoeleinden de 18-200 aangeschaft, maar eigenlijk is het zonde dat je juist dan je mooie, lichtsterke objectieven vanwege het risico thuis moet laten.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”