D70s of D80
D70s of D80
Ik heb een heel simpele vraag, ik heb een D70 update naar s.
Heeft het zin om over te stappen naar de D80, ik bedoel ga ik er fototechnisch er veel op vooruit.
Gaarne jullie mening.
Heeft het zin om over te stappen naar de D80, ik bedoel ga ik er fototechnisch er veel op vooruit.
Gaarne jullie mening.
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat weet ik niet zeker maar ik denk van niet.........
Heb je de fijne kneepjes door van het Digitale fotograferen spaar lekker door tot je een D300 kan betalen.
de D300 is een echte update ik denk zelf dat de overstap niet veel uitmaakt
Gr Corné Goud
Heb je de fijne kneepjes door van het Digitale fotograferen spaar lekker door tot je een D300 kan betalen.
de D300 is een echte update ik denk zelf dat de overstap niet veel uitmaakt
Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik vond de vooruitgang te destijds te gering om over te stappen. Neemt niet weg dat de D80 natuurlijk een betere want verder doorontwikkelde camera is.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Ik heb een D70s en kan de D80 kopen. Maar zie de noodzaak niet.
Spaar liever door en sla nu zelfs de D200 over voor de D300.
De D80 zal een betere camera zijn, maar ik ga in de tussentijd lekker fotograferen en proberen het uiterste uit de D70s te halen.
De fotograaf ziet en construeert de foto.
Of wacht op de D90?
Spaar liever door en sla nu zelfs de D200 over voor de D300.
De D80 zal een betere camera zijn, maar ik ga in de tussentijd lekker fotograferen en proberen het uiterste uit de D70s te halen.
De fotograaf ziet en construeert de foto.
Of wacht op de D90?
Hoewel ik zelf van een D70s ben overgestapt naar een D200 lijkt mij de overstap van een D70 naar een D60 of D80 best zinvol. De D70 was nu eenmaal een van de eerste 6 MP camera,s. De nieuwere D 60 en D80 zijn verder doorontwikkeld en wat ik zelf een groot pluspunt vind een groter LCD scherm. Een D60 kost circa 565 euro , een D80 650 euro.
D200 1000 en D300 1600.
Wat is het je waard of wat laat de portemonnee toe. Voor 5 a 600 euro heb je een prima moderne camera. Wil je een "mercedes" spaar dan door voor een D300.
Tammo
D200 1000 en D300 1600.
Wat is het je waard of wat laat de portemonnee toe. Voor 5 a 600 euro heb je een prima moderne camera. Wil je een "mercedes" spaar dan door voor een D300.
Tammo
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb ook een D70s en merk dat er met fotograferen in RAW en goede beeldbewerking achteraf nog steeds prima resultaten mee te halen zijn.
Naar mijn mening zit de grootste winst van een D80 dan in het grotere zoekerbeeld en het aantal megapixels die wat makkelijker een crop toestaan dan de 6mp van een D70(s).
Naar mijn mening zit de grootste winst van een D80 dan in het grotere zoekerbeeld en het aantal megapixels die wat makkelijker een crop toestaan dan de 6mp van een D70(s).
Een D80 gaat lang zo lang niet mee op een accu, je moet ook nieuwe accus kopen en nieuwe kaartjes.
Ik ben wel overgestapt, van een echte D70s, maar echt vooruit ga je niet, 10mp is wel leuk, groter scherm ook, voornamelijk de heldere zoeker is wel een hele vooruitgang. De D200 is een betere optie, vind ik.
Ik ben wel overgestapt, van een echte D70s, maar echt vooruit ga je niet, 10mp is wel leuk, groter scherm ook, voornamelijk de heldere zoeker is wel een hele vooruitgang. De D200 is een betere optie, vind ik.
Net zoals Gerrit zei is het het verstandigste pas over te stappen naar een 'betere'camera als je door je huige camera voelt tegengehouden.
Als dat niet het geval is ben je jezelf ook nog aan het ontwikkelen.
Je zou bij een vt overstap dan ook weer moeten wennen aan je nieuwe spul dan doe je een stappie terug, niet goed dus dan.
De ontwikkelingen in fotografieland staan natuurlijk ook niet stil dus kan je maar beter wachten tot het moment daar is als het je een groot voordeel geeft.
Groet,
Adri
Als dat niet het geval is ben je jezelf ook nog aan het ontwikkelen.
Je zou bij een vt overstap dan ook weer moeten wennen aan je nieuwe spul dan doe je een stappie terug, niet goed dus dan.
De ontwikkelingen in fotografieland staan natuurlijk ook niet stil dus kan je maar beter wachten tot het moment daar is als het je een groot voordeel geeft.
Groet,
Adri
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De heren/dames hierboven hebben het al een beetje gezegd. De D80 is zeker een betere camera, maar ik heb hem met name niet gekocht vanwege het feit dat er andere accus, afstandbediening en geheugenkaartjes bijhoren. Dat had ik er niet voor over.
Ik denk er zelf over te wachten op de opvolger van de D80 of zo, iets dat een (goedkopere?) versie van de D300 sensor heeft, maar dan in een wat goedkopere body. Of en wanneer die zou komen.... geen idee.
In afwachting heb ik mijn lenzensetje verbeterd, en dat bevalt me prima!
Ik denk er zelf over te wachten op de opvolger van de D80 of zo, iets dat een (goedkopere?) versie van de D300 sensor heeft, maar dan in een wat goedkopere body. Of en wanneer die zou komen.... geen idee.
In afwachting heb ik mijn lenzensetje verbeterd, en dat bevalt me prima!
@ rik : Mee Eens .. zolang je zelf niet kan aangeven waar de digitale "schoen" wringt heeft het M.I. geen zin nu een d80 te kopen, die paar extra features en wat meer MP is leuk maar fomaat doet mij ook wat en dan is een d80 te klein, de d40 en de d60 laat ik ook schieten ;PANG! 
en "modder" voorlopig lekker met mijn d70'je door ..

en "modder" voorlopig lekker met mijn d70'je door ..