D70s of D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
gralu

D70s of D80

Bericht door gralu » di feb 26 2008 7:42 pm

Ik heb een heel simpele vraag, ik heb een D70 update naar s.
Heeft het zin om over te stappen naar de D80, ik bedoel ga ik er fototechnisch er veel op vooruit.
Gaarne jullie mening.

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » di feb 26 2008 8:05 pm

Dat weet ik niet zeker maar ik denk van niet.........

Heb je de fijne kneepjes door van het Digitale fotograferen spaar lekker door tot je een D300 kan betalen.
de D300 is een echte update ik denk zelf dat de overstap niet veel uitmaakt

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » di feb 26 2008 8:06 pm

Ik vond de vooruitgang te destijds te gering om over te stappen. Neemt niet weg dat de D80 natuurlijk een betere want verder doorontwikkelde camera is.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Myriad

Bericht door Myriad » di feb 26 2008 9:00 pm

Ik heb een D70s en kan de D80 kopen. Maar zie de noodzaak niet.
Spaar liever door en sla nu zelfs de D200 over voor de D300.
De D80 zal een betere camera zijn, maar ik ga in de tussentijd lekker fotograferen en proberen het uiterste uit de D70s te halen.
De fotograaf ziet en construeert de foto.
Of wacht op de D90?

GdP

Bericht door GdP » di feb 26 2008 9:14 pm

Als je merkt dat je tegen het plafond aanloop qua mogelijkheden en kwaliteit van je foto’s lijkt het mij pas zinvol over te stappen op een camera die een flink eind verder gaat dan je D70s.

Met een D70s kan je prima infrarood foto’s maken. Met de nieuwere modellen is dit niet meer te doen.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » di feb 26 2008 9:16 pm

Hoewel ik zelf van een D70s ben overgestapt naar een D200 lijkt mij de overstap van een D70 naar een D60 of D80 best zinvol. De D70 was nu eenmaal een van de eerste 6 MP camera,s. De nieuwere D 60 en D80 zijn verder doorontwikkeld en wat ik zelf een groot pluspunt vind een groter LCD scherm. Een D60 kost circa 565 euro , een D80 650 euro.
D200 1000 en D300 1600.
Wat is het je waard of wat laat de portemonnee toe. Voor 5 a 600 euro heb je een prima moderne camera. Wil je een "mercedes" spaar dan door voor een D300.

Tammo

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di feb 26 2008 9:46 pm

Ik heb ook een D70s en merk dat er met fotograferen in RAW en goede beeldbewerking achteraf nog steeds prima resultaten mee te halen zijn.

Naar mijn mening zit de grootste winst van een D80 dan in het grotere zoekerbeeld en het aantal megapixels die wat makkelijker een crop toestaan dan de 6mp van een D70(s).

dragon2

Bericht door dragon2 » di feb 26 2008 9:57 pm

Een D80 gaat lang zo lang niet mee op een accu, je moet ook nieuwe accus kopen en nieuwe kaartjes.

Ik ben wel overgestapt, van een echte D70s, maar echt vooruit ga je niet, 10mp is wel leuk, groter scherm ook, voornamelijk de heldere zoeker is wel een hele vooruitgang. De D200 is een betere optie, vind ik.

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » wo feb 27 2008 12:01 am

Net zoals Gerrit zei is het het verstandigste pas over te stappen naar een 'betere'camera als je door je huige camera voelt tegengehouden.
Als dat niet het geval is ben je jezelf ook nog aan het ontwikkelen.
Je zou bij een vt overstap dan ook weer moeten wennen aan je nieuwe spul dan doe je een stappie terug, niet goed dus dan.
De ontwikkelingen in fotografieland staan natuurlijk ook niet stil dus kan je maar beter wachten tot het moment daar is als het je een groot voordeel geeft.

Groet,
Adri

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 27 2008 12:50 am

De heren/dames hierboven hebben het al een beetje gezegd. De D80 is zeker een betere camera, maar ik heb hem met name niet gekocht vanwege het feit dat er andere accus, afstandbediening en geheugenkaartjes bijhoren. Dat had ik er niet voor over.

Ik denk er zelf over te wachten op de opvolger van de D80 of zo, iets dat een (goedkopere?) versie van de D300 sensor heeft, maar dan in een wat goedkopere body. Of en wanneer die zou komen.... geen idee.

In afwachting heb ik mijn lenzensetje verbeterd, en dat bevalt me prima!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo feb 27 2008 4:29 am

ondanks dat de d80 meer MP heeft zou ik zelf de d70s nemen , ligt betsr in mijn hand en 6MP is zat tenzij je professioneel bezig bent ga dan voor de d3

rik6230

Bericht door rik6230 » do feb 28 2008 5:28 am

Door deze vraag te stellen geef je, denk ik, aan dat je niet weet waar de D70 (s) je beperkt. Als dat zo is zou ik niet overstappen. Naar mijn mening moet je dat doen op het moment dat jezelf het idee hebt te worden beperkt door de mogelijkheden van jouw camera.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » do feb 28 2008 8:28 am

Nou Rik, is dat waar? Simpel voorbeeld: Ik fotografeer analoog en weet niet beter dan dat de snelste film 200 ASA (iso) is. Krijg ik een snellere film in handen dan gaat er een nieuwe wereld voor me open.
Onbekend is ongewild een beperking die je niet bewust bent.

Tammo

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do feb 28 2008 5:52 pm

@ rik : Mee Eens .. zolang je zelf niet kan aangeven waar de digitale "schoen" wringt heeft het M.I. geen zin nu een d80 te kopen, die paar extra features en wat meer MP is leuk maar fomaat doet mij ook wat en dan is een d80 te klein, de d40 en de d60 laat ik ook schieten ;PANG! ;)
en "modder" voorlopig lekker met mijn d70'je door ..

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”