D300 versus ruis
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ruis is zo storend als je hem zelf vindt.Pancaran's schreef:Euhhh effe eeb vraagje; is de ruis storend op 100 % weergave of ook op een kleiner formaat. Als ik de opnamen van mijn D70s op 100% bekijk hebben ze bijna allemaal last van ruis in de donkere delen, zelf sop iso 200.
Er is geen absolute maatstaf voor storende ruis, dus wat vind je zelf?
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Wanneer vind je het stortend worden.....?
Vindt het bstorend worden wanneer ik een foto heb gemaakt op ISO 800 en hem vervolgens op 50% zet.
Moet er wel even bij vermelden dat ik hoofdzakelijk model en portret fotografeer en het dus voor het model niet wenselijk is wanneer er op de gave huidjes van de modellen ruis ontstaat.
Vindt het bstorend worden wanneer ik een foto heb gemaakt op ISO 800 en hem vervolgens op 50% zet.
Moet er wel even bij vermelden dat ik hoofdzakelijk model en portret fotografeer en het dus voor het model niet wenselijk is wanneer er op de gave huidjes van de modellen ruis ontstaat.
Waarom blijf je voor modellen en portretten dan niet gewoon onder de iso800?Nikon schreef:Wanneer vind je het stortend worden.....?
Lijkt me voor dat soort foto's toch geen probleem.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat ligt er natuurlijk maar net aan of je genoeg licht hebt en of eea snel beweegt.
Kun je eens een voorbeeld posten ? Ik ben wel benieuwd naar het soort fotografie dat je beoefend.
Kun je eens een voorbeeld posten ? Ik ben wel benieuwd naar het soort fotografie dat je beoefend.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Heb al meerdere keren geprobeerd voorbeeldfoto's te plaatsen, maar dat lukt me niet
Wel kan je kijken op FLIckr ( http://www.flickr.com/photos/nikond300/
Staan een aantal foto's van me op. Zijn wel hoofdzakelijk studio foto's maar ook enkele foto's op locatie, en daar heb ik meestal moeite met het weinige licht en dus hoge ISO waarde. Natuurlijk kan je daar ook werken met studioverlichting maar dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling
Staan een aantal foto's van me op. Zijn wel hoofdzakelijk studio foto's maar ook enkele foto's op locatie, en daar heb ik meestal moeite met het weinige licht en dus hoge ISO waarde. Natuurlijk kan je daar ook werken met studioverlichting maar dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Heel mooie foto's idd, maar ik zie zo snel het probleem niet. Wat ik wel zie op sommige foto's is een JPG probleem maar dat is wat ander als ruis.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je hoeft helemaal niets meer te uploaden: ze staan immers al op het internet. Even doorklikken op een foto zodat je het gewenste formaat op het scherm hebt. Dan rechts op de foto klikken en "afbeeldingslokatie kopieren" of iets dergelijks kiezen. Dan ga je naar de pagina hier, zet de gekopieerde locatie tussen img tags. Dus zoiets:Nikon schreef:Heb al meerdere keren geprobeerd voorbeeldfoto's te plaatsen, maar dat lukt me niet
Code: Selecteer alles
[img]http://farm3.static.flickr.com/2161/2223695714_efaf6a12bb_o.jpg[/img]

Prachtige foto's trouwens! :mrgreen: