Medemblik ( Update !!)eerste F5 resultaten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do feb 28 2008 1:30 pm

@Patrick. Het is ook beslist niet mijn bedoeling om nu heel vaak analoog te gaan fotograferen. Nee hoor, mijn D2x blijft op de 1e plaats staan.
Ik vind het gewoon leuk om ernaast bij gelegenheid de F5 eens uit de mottenballen te halen en dan te voorzien van een kleuren- of zwartwit film, of misschien wel een keer dia's.

En waarom digitaliseren? Tja, anders wordt het afdrukken en inscannen.
A heb ik geen goede scanner en B........belandt alles weer in de beroemde schoenendoos :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do feb 28 2008 2:00 pm

PatrickP schreef:
Riemke schreef:Dat ontloopt elkaar dus niet zoveel Skippy. Ik was €11,95 kwijt. Hoe groot zijn jouw bestanden die op de CD staan? Bij mij dus 2,5 Mb ongeveer bij een resolutie van 3360 x2240.
Ben ik nou de enige die dat belachelijk duur vind? :oops:

Zeker als je een D2X hebt. Wat bezielt je dan om uberhaupt analoge foto's te gaan maken met het doel ze digitaal te laten maken. Naar mijn bescheiden mening kan je D2X dat veel beter dan wat de fotozaak er voor al dat geld van bakt!
Kijk een door je D70 tunnelzoeker en dan eens door de 100% zoeker van de F5. Het verschil is groot. Het verschil is te groot!

Laatst ook weer ik had een D50 met zoomlens en een F3HP met vaste brandpunten bij me. Een vervallen antiek rommelig boerderijtje op zo'n 100 meter afstand.Eerst met de D50 vanaf de weg, in de berm flink wat foto's schieten. Het was wat lastig door de zoeker te beoordelen of de foto's goed uit de verf zouden komen. Ach we schieten gewoon paar foto's extra.
Toen de F3HP alles zag er door de zoeker opeens een stuk helderder uit. Ik kon niet zoomen dus was gedwongen wat meer aandacht te schenken aan de plaats waar ik de foto zou schieten. Nu ik toch een eindje het weiland was ingelopen zag ik een oude boomstam liggen. Die kan mooi op de voorgrond :D Uiteraard kon ik niet in het wilde weg gaan schieten. Moest goed aandacht aan compositie schenken, Het fotograveren gaf me opeens een stuk meer voldoening. Alleen al die camera in de hand. Dat gevoel ken jij kennelijk niet.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do feb 28 2008 2:21 pm

@Pruimpit :D Hier spreekt denk ik iemand waar analoog fotograferen nog hoog in het vaandel staat. Ik denk dat je zeker een punt hebt als je stelt dat je met analoog fotograferen wat bewuster bezig bent met een aantal zaken waaronder compositie.
Ik ben het echter niet eens met de stelling dat mensen die digitaal fotograferen maar "in het wilde weg schieten" omdat het toch niets kost.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik besteed wel degelijk aandacht aan compositie als ik met de D2X fotografeer.

Laat e.e.a. dus niet verzanden in een discussie over digitaal vs analoog, daar staat genoeg van op het forum :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do feb 28 2008 2:32 pm

Riemke schreef:@Pruimpit :D Hier spreekt denk ik iemand waar analoog fotograferen nog hoog in het vaandel staat. Ik denk dat je zeker een punt hebt als je stelt dat je met analoog fotograferen wat bewuster bezig bent met een aantal zaken waaronder compositie.
Ik ben het echter niet eens met de stelling dat mensen die digitaal fotograferen maar "in het wilde weg schieten" omdat het toch niets kost.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik besteed wel degelijk aandacht aan compositie als ik met de D2X fotografeer.

Laat e.e.a. dus niet verzanden in een discussie over digitaal vs analoog, daar staat genoeg van op het forum :D
Ok ik hou mijn mondje :) 1 Ding wil ik nog opmerken. Het foto maken an sich is misschien wel het mooiste moment van je hobby. En dat is met een oude analoge reflexcamera leuker. Ik dacht dat Patrick dat niet zou begrijpen.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do feb 28 2008 2:55 pm

Misschien kent hij niet het prachtige geluid van een analoge camera! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

De Put

Bericht door De Put » do feb 28 2008 3:03 pm

heerlijk die miniscule krasjes in een LP ;-) doet me denken aan een bruin café vol sigarettenrook en goede cognac.
Feit blijft echter dat Apple Lossless toch echt een stuk strakker klinkt uit mijn Piega's

Wat een discussie pfff. Het geluid van analoog... in mijn herinnering krakkemikkige draaiwieltjes om de film door de draaien:

krrr krr krrr krr (deed nog pijn aan je vingers ook)

later een hendeltje om ineens een frame door te spoelen

krrrr klak

en toen een motortje

ZZZZZZ
totaan de laatste foto dan was het
ZZZZZ..Krak...ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Mooi hoor, ik ben blij dat ik dat geluid niet meer hoor en me kan concentreren op fotograferen :-)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do feb 28 2008 4:01 pm

Remco, kom maar eens naar een F4 of F5 luisteren! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

De Put

Bericht door De Put » do feb 28 2008 4:22 pm

Is goed Chip, als de gelegenheid zich voordoet wil ik het graag een keertje horen :-)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 28 2008 5:53 pm

Pruimpit schreef:
PatrickP schreef:Kijk een door je D70 tunnelzoeker en dan eens door de 100% zoeker van de F5. Het verschil is groot. Het verschil is te groot!

Laatst ook weer ik had een D50 met zoomlens en een F3HP met vaste brandpunten bij me. Een vervallen antiek rommelig boerderijtje op zo'n 100 meter afstand.Eerst met de D50 vanaf de weg, in de berm flink wat foto's schieten. Het was wat lastig door de zoeker te beoordelen of de foto's goed uit de verf zouden komen. Ach we schieten gewoon paar foto's extra.
Toen de F3HP alles zag er door de zoeker opeens een stuk helderder uit. Ik kon niet zoomen dus was gedwongen wat meer aandacht te schenken aan de plaats waar ik de foto zou schieten. Nu ik toch een eindje het weiland was ingelopen zag ik een oude boomstam liggen. Die kan mooi op de voorgrond :D Uiteraard kon ik niet in het wilde weg gaan schieten. Moest goed aandacht aan compositie schenken, Het fotograveren gaf me opeens een stuk meer voldoening. Alleen al die camera in de hand. Dat gevoel ken jij kennelijk niet.
Ik geloof niet dat dit mijn punt was. Riemke heeft een Nikon D2X. Je weet wel, zo'n professionele camera die ver van mijn oude, vervallen, aftandse D70 af staat. :mrgreen:

Maar jullie hebben gelijk, ik kan me niets (meer) voorstellen bij het oude analoge dat leuker zou zijn omdat [vul hier een of andere subjectieve reden in].
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”