Foto's exposeren??

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
26rood

Foto's exposeren??

Bericht door 26rood » di feb 19 2008 10:54 am

Al lange tijd geleden is me ooit gevraagd om te exposeren op mijn werk... dat vind ik ook leuk. Ik heb nu wat foto's uitgezocht die ik graag op zo groot mogelijk formaat wil afdrukken... maar dan komt dus mijn vraag... hoe? waarop? waar?

Ik ben zelf al flink op zoek geweest maar vind het heel erg moeilijk om te kiezen, Standaard is natuurlijk afdrukken op fotopapier en dan in passpartout inlijsten. Mooi en degelijk, maar ik wil eigenlijk wat anders dan doorsnee... ik heb eerst gedacht aan van dat dikke doek en dan bv met 4 ringen opspannen in de hoeken. of canvas met een houten lijst erom heen, of de foto op een plaat plakken. of de foto tussen 2 platen plexiglas schroeven. De foto's die ik wil exposeren hebben veel van schilderijen weg en zijn groffe weerspiegelingen in het water

De ideeën zijn er dus wel maar ik zou zo graag eens willen voelen en zien wat de verschillende technieken zijn. Dan speelt de afdruktechniek ook nog mee wat betreft het minimum aan benodigde pixels die bepalen hoe groot ik af kan drukken.

Ik heb de (digitale) foto's en ik heb de expositieruimte maar loop dus vast op het afdrukken en zou het heel fijn vinden als jullie hier wat met me mee zouden kunnen denken of ervaringen en tips hebben.

26rood

Bericht door 26rood » vr feb 29 2008 12:25 am

moeilijk onderwerp misschien? maar gelukkig ben ik uiteindelijk bij een bedrijf terecht gekomen waar ze foto's liever afdrukken op de niet geëigende manieren, Ik ga ze waarschijnlijk afdrukken op een aluminium plaat, dan heb je gelijk een soort lijst, de foto ligt daarop, heeft meer diepte en reflectie. Ik was in ieder geval erg enthousiast over het procedee (en iets minder over het prijskaartje). Ik houd jullie op de hoogte als daar interesse voor is.

Anke

GdP

Bericht door GdP » vr feb 29 2008 12:41 am

Dat lijkt mij erg mooi Anke.

Hanneke

Bericht door Hanneke » vr feb 29 2008 1:54 am

Op doek is bijna nooit mooi. Vaak grof katoen wat kleine details weg laat vallen.

Op aluminium is mooi, geen idee of dat duur is... Lijkt me wel dat 't de houdbaarheid en kwaliteit ten goede komt.

Ben benieuwd wat je doet, waar en wat 't kost!!

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr feb 29 2008 8:57 am

Ik ben wel geintereseerd hoe dit werkt Anke. Ik ken het in ieder geval (nog) niet.

Ben benieuwd naar het resultaat
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr feb 29 2008 9:03 am

Hoi Anke,

Welk bedrijf doet dat?
Hebben ze een website?
Ben benieuwd.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr feb 29 2008 9:23 am

Lijkt me heel erg mooi !! Vraag me af hoe dat eruit ziet....
Heb je een voorbeeld ?
NAS Buikpijn

Robin

Bericht door Robin » vr feb 29 2008 11:30 am

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr feb 29 2008 11:32 am

Robin schreef:Even google gebruiken :)

Is inderdaad niet goedkoop !

http://www.grotefoto.nl/alu.htm
http://www.fotogeschenk.nl/producten/fo ... minium.php
Dit kende ik al maar de TS had het over het afdrukken op aluminium en dat ken ik nog niet, vandaar
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 29 2008 11:38 am

Volgens mij is het niet afdrukken op alu maar opplakken op alu, correct me if.....

Wat ik wel eens voor mijn klanten bestel is direct printen op 4mm Forex, echt geweldig om te zien.
Wordt veel voor beurzen gebruikt, is niet cheapo, maar dan heb je wat :)
Ik laat dat door S-Color A'dam uitvoeren, aardige gasten trouwens.

Licaga

Bericht door Licaga » vr feb 29 2008 11:42 am

http://www.fotogeschenk.nl/producten/fo ... minium.php

zie info blok, is inderdaad erg mooi

see you

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 29 2008 12:00 pm

" je kunt zien dat de foto rechtstreeks op het aluminium is gedrukt (en niet erop geplakt)"

Duidelijk, dus toch niet erop geplakt.
Forex is volgens mij goedkoper.....

Marco

Bericht door Marco » vr feb 29 2008 6:19 pm

mikemix schreef:Volgens mij is het niet afdrukken op alu maar opplakken op alu, correct me if.....

Wat ik wel eens voor mijn klanten bestel is direct printen op 4mm Forex, echt geweldig om te zien.
Wordt veel voor beurzen gebruikt, is niet cheapo, maar dan heb je wat :)
Ik laat dat door S-Color A'dam uitvoeren, aardige gasten trouwens.
Mike, Forex gevonden bij de platenprinter.

Kan je enige indicatieprijzen geven voor bijvoorbeeld 75x50 en 150x100 cm ?

groet,
Marco

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr feb 29 2008 7:23 pm

Je kunt het ook door een drukkerij full colour laten drukken.
Maar ook dat is niet goedkoop, want dan moeten er (als 't goed is) twee werknemers betaald worden.

En de oplage, als je een oplage hebt van 5 vel, denk ik niet dat ze het doen, en voor 5 vel wordt het ook duur.
Wel geschikt voor grote oplages, maar denk niet dat het hier de bedoeling is.
"Imagination is far more important than knowledge"

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr feb 29 2008 7:30 pm

Ik heb van de week een foto binnengekregen die wel op aluminium is geplakt. in het midden, dus er bleef een rand over. En ik moet zeggen dat was errug mooi, maar duur.. heel duur.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”